וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תדעו אם העוף מקולקל: כמה זמן מותר לשמור עוף מבושל?

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 8:32

מתלבטים אם העוף ששמרתם משבת עדיין כשיר לאכילה? ומה עושים אם לא זוכרים באיזה יום הכנו את העוף? יש מנות שמחזיקות יותר זמן? ואיך בכלל הכי כדאי לשמור על העוף? כל התשובות בפנים

עוף שיכור (קוק או ואן). נמרוד סונדרס
כמה זמן מותר לשמור? עוף שיכור (קוק או ואן)/נמרוד סונדרס

"מתי בדיוק הכנתי את העוף הזה והאם הוא עוד כשיר לאכילה?" אם גם אתם מצאתם את עצמכם עומדים מול קופסה ששלפתם מהמקרר ותוהים - הכתבה הזאת היא בשבילכם. אתם פותחים את הקופסה, ועל פניו זה נראה בסדר, הריח לא בהכרח רע, אבל משהו מרגיש קצת כבוי, ואתם לא יודעים אם אפשר לאכול, או שעדיף להמנע.

"האם זה בטוח לאכול את זה לצהריים?" אתם תוהים ביניכם לבין עצמכם, מקווים להמנע מהצורך לבשל שוב משהו חדש, ביום שהוא גם ככה עמוס. חושבים אם זה יהיה בסדר להפוך את העוף לסלט עוף, אולי לבשל אותו למרק זריז.

האתר FOOD52 החליט לבחון לעומק את הסוגייה המהותית - כמה זמן אחרי בישול מותר לצרוך את העוף? ואיך הכי כדאי לשמור אותו? הנה כמה תובנות מעניינות שליקטנו משם.

פרוסות חזה עוף ברוטב לימונים. אלון מסיקה
חזה עוף, נשמר פחות זמן מעוף שלם/אלון מסיקה

על פי ארגון האוכל והתרופות האמריקאי, עוף מבושל (בין אם עוף שלם צלוי, סטייל רוטיסרי), או מפורק לחתיכות, כמו חזה עוף או שוקיים, יחזיק מעמד שלושה עד ארבעה ימים במקרר, או ארבעה עד שישה חודשים בפריזר. פרק הזמן הארוך יותר, הוא בדרך כלל עבור מנות כמו מרק עוף או קוק א וין (עוף ביין), שיחזיקו מעמד זמן רב יותר. בכל מקרה, אחרי פרק זמן זה, אפשר להגיד די בבטחון שהעוף בטח התקלקל ושייתכן שהחל לגדל בקטריות.

חוץ ממרכיב הזמן, עוד כמה סימנים שהעוף המבושל כבר אינו בטוח לאכילה - אם יש לו מרקם רירי, ריח חריף ברור, ובכל מקרה, גם אם לא מופיעים הסימנים הללו, אם אתם זוכרים בוודאות שהעוף הוכן לפני שבוע או יותר - לפח.

עוד בוואלה! אוכל

5 מתכונים לעוף בתנור לכל המשפחה

לכתבה המלאה
מרק עוף מסעדת קיטון. עידית אוזון,
מרק עוף, נשמר טוב למשך מספר ימים/עידית אוזון

כמה טיפים נוספים:

- כדאי לשמור עוף, בשרים, דגים ושאר מוצרים רגישים בפינה השמאלית האחורית של המקרר. יש לכך השפעה משמעותית על אורך החיים של מוצרים אלו, לפני ואחרי הבישול. החלק האחורי של המקרר הוא תמיד הקר ביותר והבטוח ביותר לאחסון של מוצרי בשר וחלב. ככה המוצרים מרוחקים ככל הניתן מהאוויר שנכנס פנימה כשדלת המקרר נפתחת ונסגרת.

- בכל פעם שאתם מביאים את המנה לטמפרטורה של פסטור - השעון מתאפס. כלומר, אם תכינו ציר עוף מעוף שבישלתם כמה ימים קודם, תרוויחו למעשה עוד מספר ימים בהם תוכלו לאכול את העוף.

- וכדי להמנע מאימוץ יתר של הזיכרון, ומניסיון נואש להיזכר "מתי הכנתי את העוף הזה?" מומלץ להדביק מדבקה עם התאריך בו בישלתם את העוף על הקופסה, ממש כמו שעושים במסעדות, ולהמנע מהרעלת מזון שלכם או של בני משפחתכם.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • מקרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully