וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפסטה של תמר ועד החמין של רותי: מתכונים של נשות אוכל שאנחנו אוהבות

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 10:15

6 מתכונים אייקונים של 6 נשים אייקוניות ופורצות דרך בעולם הקולינריה המקומי

קוצ'ינה תמר. צילום: בועז לביא,
טורטליני ארטישוק של תמר כהן צדק/צילום: בועז לביא

טורטליני ארטישוק של השפית תמר כהן צדק

תמר כהן צדק מחזיקה כבר שנים בתואר של אחת השפיות המקומיות הוותיקות והמוכשרות שיש בישראל, גם אם הכל נעשה בשקט וקצת מתחת לראדר. את תחילת דרכה עשתה במסעדת "וינס ותמר" שהפכה לימים ל"קוצ'ינה תמר", מסעדות שזכו לשבחים רבים ולאהבת הקהל. בשנים האחרונות היא מובילה את "קוצ'ינה הס 4", מסעדה איטלקית קטנה ואינטימית שמאוד מאפיינת אותה ואת עבודתה.

בין שלל המתכונים שפרסמה אצלנו בוואלה מצאנו מתכון נהדר לטורטליני תוצרת בית במילוי ארטישוק, אם בא לכם להשקיע מעט יותר מהרגיל, לכו על המתכון הזה ולא תתחרטו.

הכנסו למתכון המלא לטורטליני במילוי ארטישוק של תמר כהן צדק

אוסובוקו טלה עם פירה שעועית לבנה. וסטיילינג: אסף אמברם,
אוסבוקו טלה על פירה שעועית לבנה, של אביבית פריאל/וסטיילינג: אסף אמברם

אוסבוקו טלה על פירה שעועית לבנה של אביבית פריאל

אביבית פריאל האישה מאחורי מסעדת אוזריה שבשוק לוינסקי ועוד קודם לכן מי שהובילה במשך שנים את המטבח של טפאו ברחוב הארבעה, היא בין השפיות הראשונות בארץ שהתחילו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהוכיח שאפשר להיות גם שפית, גם מסעדנית וגם אמא. לא תמיד היה לה קל, אבל אפילו פעם אחת היא לא עצרה לחשוב אם מה שהיא עושה הוא שונה או ייחודי בנוף, אם הייתה עוצרת רק לרגע היא הודתה בראיון משותף שלה אצלנו יחד עם לונא זרייק, היא כנראה לא הייתה איפה שהיא היום.

בחרנו במתכון הזה של אביבית, לאוסובוקו טלה עם יין וירקות שורש, על פירה שעועית לבנה, כי פסח אוטוטו כאן, וזה מתכון אולטימטיבי שיהיה לכם בארסנל לקראת החג. מנה סופר מרשימה, בממש מעט עבודה.

מתכון לאוסובוקו טלה על פירה שעועית לבנה של אביבית פריאל

עוד בוואלה! אוכל

תרימו להן: 16 עסקי אוכל נשיים (והכי טעימים)

לכתבה המלאה
אל מעשוקה של לונא זרייק - כדורי בשר עם תמרים ומי זהר. דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע,
כדורי בשר של לונא זרייק/דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע

אל מעשוקה: קציצות בשר ברוטב מתקתק של לונא זרייק

אם היו מספרים ללונא זרייק אם צעירה ומורה לחינוך מיוחד, שגדלה בחברה שמרנית, שיום יבוא והיא תעמוד בראש מסעדה משלה כשפית ותעשה את מה שהיא הכי אוהבת, לא בטוח שהיא הייתה מעזה להאמין. אבל זרייק, בעלת מסעדת לונא ביסטרו בנצרת היא היום שפית ומסעדנית גאה שחשוב לה להעצים נשים נצרתיות נוספות אותן היא מעסיקה במסעדה שלה.

את המתכון שלה לקציצות אל מעשוקה, קציצות בשר המתבשלות ברוטב מתקתק של תמרים, בצלים מקורמלים ומי זהר אותן היא מגישה גם במסעדה שלה, היא שיתפה כחלק מספר המתכונים "מטבח משלהן".

הכנסו למתכון המלא לקציצות אל מעשוקה - קציצות בשר עם תמרים ומי זהר של לונא זרייק

לחם מחבת מדופדף במילוי בשר וטחינה גולמית. חיים משה,
לחם מחבת מדופדף של לילך רווה/חיים משה

לחם מחבת מדופדף במילוי טחינה ובשר של השפית לילך רווה

לילך רווה היא שפית צעירה יחסית. היא התחילה את דרכה העצמאית כשפית של מסעדת אסיה בשוק הפשפשים שאמנם נסגרה, אבל היכולת שלה לחקור את המטבחים של המזרח הרחוק ולהביא משם את הטעמים הייחודים יחד עם טביעת האצבע שלה הפכו אותה לשפית מוערכת ובצדק.

הפעם בחרנו דווקא מתכון לא מהמטבח האסייתי, אלא כזה העושה שימוש בחומר גלם מאוד אהוב על המטבח המקומי שלנו - טחינה, איתה היא ממלאת יחד עם בשר מתובל לחם מחבת מדופדף.

הכנסו למתכון המלא ללחם מחבת מדופדף במילוי טחינה ובשק של לילך רווה

כיסוני בשר הודו באידוי טיגון מוגשים בזרעי עגבניה. צילום:שניר (סופגי) גואטה, ערוץ האוכל
כיסוני גיוזה של הילה אלפרט/ערוץ האוכל, צילום:שניר (סופגי) גואטה

כיסוני גיוזה של אשת הקולינריה הילה אלפרט

העיתונאית ואשת הקולינריה הילה אלפרט היא מסוג הנשים שמביאות איתן את העוצמה הנשית שלהן לכל מקום. היא יודעת לתאר אוכל באופן מופתי, אבל גם לחקור אותו להכין ממנו מטעמים ותמיד מרתק לשמוע אותה.

בסדרה שלה בערוץ האוכל "סיפור של טעם", בה היא חוקרת חומרי גלם ובהשראתם יוצרת מנות היא שיתפה במתכון למנת כיסוני בצק ממולאים בשר הודו מתובל בג'ינג'ר ולמון גראס עשויים בטכניקה מהמזרח הרחוק המשלבת אידוי וצריבה.

הכנסו למתכון המלא לכיסוני גיוזה של הילה אלפרט

המטבח של רותי רוסו, חמין. זוהר רון,
החמין של רותי רוסו/זוהר רון

החמין של אשת הקולינריה רותי רוסו

רותי רוסו היא גם שפית מוכשרת, גם עיתונאית אוכל וגם בתה של אושיית אוכל בפני עצמה - הלוא היא נירה רוסו, שעל ספרי הבישול שלה והמתכונים שלה גדלנו כולנו. לאחרונה מככבת רותי רוסו גם כשופטת הנשית היחידה בתוכנית המסעדה הבאה של רשת 13 וגרמה גם למי שלא הכיר אותה לפני כן, להתאהב בה מיד.

בספר המתכונים המצויין שהוציאה "המטבח של רותי רוסו" היא מלמדת את כל הסודות לחמין המושלם. מתכון שמאז שפרסמנו מלווה אותנו בכל שבת חורפית ואם אתכם עדיין לא - אתם מוכרחים לאמץ אותו גם.

הכנסו למתכון המלא למדריך החמין של רותי רוסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully