וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קפה ועוגה: יין ונשנוש

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 12:45

טליה לוין מתכוננת לרצף החגים המתקרב וממליצה על ארבעה יינות לבנים ישראלים כתחליף ל-"קפה ועוגה" המסורתיים

משפחה ישראלית במהלך ליל הסדר בצור הדסה 3 באפריל 2015. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
ליל הסדר. עוד מעט זה מתחיל/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

באווירת ארוחות החג, ארוחות השאריות והעל האשים למיניהם אני רוצה לצאת בקריאה נרגשת לכל המארחים: גם מה שמכונה "קפה ועוגה" זה מספיק. גם בגרסת "יין ונשנוש" או "יין ועוגה" אם אתם מתעקשים. אני מודה שלפעמים, בתקופות חגים שאינן נופלות על שישבת, אני נאלצת למנן את כמויות האירועים וההזמנות שאני נענית להן, רק כי כבר אין איפה לדחוף. אז הנה טיפ קטן ממני: אם אתם רוצים לארח ושכולם יבואו, יין ונשנוש יסגרו היטב כל פינה.

מה שותים באירוע כזה? אם אתם שואלים אותי, יינות לבנים ללא ספק. תצחקו, אבל אצלנו בבית יין לבן מתפקד על תקן סודה שצריך מידי פעם כדי להתרענן כשיש יותר מידי אוכל. הפעם בגלל המתיקות שמלווה להתכנסויות מהסוג הזה, לא הייתי הולכת על יינות מחוזקים, אלא מעדנת את רמות הסוכר עם לבן יבש ומרענן.

נקניקיות על מנגל. val lawless, ShutterStock
הכינו עצמכם למנגל/ShutterStock, val lawless

יקב הרי גליל, בר לבן

בין חול המועד, לשישבת, לחג השני הייתי פותחת "בר לבן" של יקב הרי גליל. מקורר היטב (בוסט של כמה דקות במקפיא לפני שהאורחים באים). זה בלנד של ויוניה וסוביניון בלאן, מרענן וקליל שיוריד בגרון את כל המצות, שגם אם לא תאכלו אותן, איכשהו הן ייכנסו למערכת. אני אוהבת ויוניה ויש בו חמיצות מרעננת שהכי מתאימה לעונה. המחיר: 40 שקלים.

עוד בוואלה!

ארבע כוסות זו רק ההתחלה: חבורת סנהדרינק מתכוננת לפסח

לכתבה המלאה
יקב הרי גליל, בר לבן. יח"צ,
מרענן וקליל/יח"צ

יקב נטופה, מסעי לבן

לפני שנכנסים לשיגעון של המימונה, הייתי נותנת קפיצה קטנה לצרפת, אבל עדיין נשארת בתחומי הכחול לבן. סדרת 'מסע' של יקב נטופה, נולדה בדרום צרפת, מקום הולדתו של היינן פייר מיודובניק ומיוצרת בצרפת. "מסעי לבן 2021" הוא הדבר הכי צרפתי אלגנטי ועדין שיש, אבל יש בו משהו ארצישראלי, מסעי בני ישראל? אולי. מדובר בבלנד של ורמנטינו וגראנש לבן מלנגדוק צרפת. קצת חו"ל למי שנשאר בארץ. המחיר: 89 שקלים.

יקב נטופה, מסעי לבן. יח"צ,
קפיצה קטנה לצרפת/יח"צ

יקב רקנאטי, פרנץ' בלנד

אין מנוס. תקופה החגים חייבת לעמוד בסימן מתוק. יש איזשהו מחקר מדעי שטוען שצריכת גלידה ומתוקים עולה עם תקופות לחץ. אז בין כל מה שקורה מסביב במדינה, לבין הלחץ שאירועים משפחתיים עלולים לגרום, המתוק מעלה אצלנו את רמת הסרוטונין ומצליח להרגיע. אז מצאתי בקבוק נפלא שאפשר להביא למפגש משפחתי ולהיות בטוחים שכולם יאהבו: 'פרנץ' בלנד' של יקב רקנאטי. מדובר ביין חצי יבש, מענבי פרנץ' קולומבר, סוביניון בלאן ומוסקט, למרות המוסקטיות שבו הוא לא מאד מתוק ומתאים למנעד רחב של מארחים ומתארחים גם אם הם לא שתיינים מדופלמים. סידור טוב שירגיע כל ויכוח. המחיר: 75 שקלים.

יקב רקנאטי, פרנץ' בלנד. עומרי מירון,
ירגיע כל ויכוח/עומרי מירון

יקב ויתקין, ריזלינג

ורגע לפני שנצא לפגרה של קולינריה ואורחים עד יום העצמאות, אנחנו מתכננים כבר לשבת בשקט על המרפסת ולהירגע אחרי כל מה שעברנו, עם אחד היינות שאני תמיד אוהבת שיש לי במקרר. ריזלינג של יקב ויתקין.

יקב ויתקין, ריזלינג. יח"צ,
כמו לנגוס בתפוח עסיסי ורענן/יח"צ

ריזלינג הוא זן שלמדתי לאהוב, ומאז שהתאהבתי בו שמור לו תמיד מקום של כבוד ועדיפות ראשונה בז'אנר הלבן. אז נרים כוס של ריזלינג כדי להוריד פאניקה ולהירגע. בסוף הכול עובר. גם החגים. המחיר: 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully