וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתומים בחצרות יפו, wine-made ישראלי ראשון, ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 13:07

בית פתוח של יינות כתומים ופט-נט, מיץ פטל למבוגרים בלבד ויין לבן שצריך להשקיע בשבילו. המלצות שתייה שיעשו לכם את הוויקאנד

בית פתוח בבית איש הענבים. אייל גוטמן,
בית פתוח בבית איש הענבים/אייל גוטמן

בילוי לסופ"ש: פט-נטים ויינות כתומים בבית איש הענבים

למקרה שעוד לא ידעתם (בשביל זה אני פה), בימי חמישי ושישי בכל שבוע, מארח 'איש הענבים', בית פתוח משתנה שכולו טעימות יין ואנשים שכיף לשתות איתם. כל אורח מקבל כוס כדי שיוכל לטעום וטופס טעימה עם מידע על כל היינות הנטעמים. בסוף השבוע הקרוב, מתקיים בית פתוח של יינות כתומים ופט-נט. סגנונות שנחשבו עד לא מזמן לטרנדים איזוטריים ועשו את דרכם אל לב הזרם המרכזי.

יינות פט-נט הם יינות שמסיימים את התסיסה בבקבוקים באופן טבעי ואילו יינות כתומים הם יינות מזנים לבנים, המיוצרים כמו יינות אדומים, כולל השרייה על על הקליפות והגרעינים. שיטת עשייה שמעניקה להם גוון כתום, וטעמים עשירים. בטעימה יוצגו עשרים יינות מקומיים ובינלאומיים בניהם: יינות פט-נט של יקב כרם ברק, יינות כתומים של יקב דלתון, של יעקב אוריה, ועוד.

איפה: בית איש הענבים, דרך שלמה 4 תל אביב
מתי: יום חמישי, 27/7 בין השעות 17:00-23:00. יום שישי, 28/7, בין השעות: 10:00-16:00
המחיר: 60 שקלים ברכישה מוקדמת, 75 שקלים ברכישה במקום.
(זיכוי 35 שקלים ברכישת יין במחיר 125 שקלים ומעלה ובהחזרת כוס הטעימה)

בית איש הענבים, מרתף יין. איל גוטמן,
בית איש הענבים, מרתף יין/איל גוטמן

יין פירות לסופ"ש: מיז פטל של מולי

נתחיל מהשורה התחתונה: כל דבר שאנשי היין והאלכוהול אייל דרורי וגל ארזי עושים תחת המותג 'מולי', הוא מושלם בעיני. אחרי שחשפתי שאני סאקרית של מולי, אני יכולה לספר לכם על מיץ הפטל למבוגרים שהצטרף לקטלוג של מולי בימים אלה: ה-wine-made הישראלי הראשון.

"מיז פטל" הוא יין פירות בסגנון אנגלי (wine-made) מסוף המאה התשע עשרה, שנוצר מפטל ואוסנה מותססים ממשק פטל ארץ של דויד שגיא, עם ענבי מוסקט שתובלו במגוון מרכיבים שליקט אייל: פירות אלה ארץ ישראלית, מחטי אורן, אצטרובלים ירוקים, לבנדר וזוטה לבנה. התוצאה היא משקה יין קליל, סוג של אפריטיף מתקתק עם חמיצות כיפית ומתובלת. איך שותים? עם מלא קרח, עם סודה, עם ג'ין או וודקה, כשפריץ נחמד עם מבעבע יבש, מה שהכי עושה לכם את זה. המחיר: 149 שקלים, בסניפי רשת 'מנו וינו' ובעדינה בשינקין .

עוד בוואלה!

מקסימום תתאהבו: המלצות יין לט"ו באב

לכתבה המלאה
מיז פטל. גל ארזי,
מיז פטל. ה-wine-made הישראלי הראשון/גל ארזי

יין לסופ"ש: יקב יתיר, נחל יתיר לבן 2021

אחד היינות האהובים עלי, יין לבן שצריך קצת להשקיע בשבילו, להכין כמה מטעמי, להיות רגועים, לשתות עם אנשים שידעו להעריך אותו. מדובר בבלנד ממיטב הענבים הלבנים של יער יתיר: 36% רוסאן, 28% גרנאש בלאן, 20% קליירט בלאנש, ו-16% ויונייה, שתסס והתבגר שבעה חודשים על השמרים בחביות עץ גדולות.

יקב יתיר, נחל יתיר לבן. איל קרן,
בעיקר אלגנטי/איל קרן

זהו יין לבן מאוזן ,עשיר ואלגנטי. בעיקר אלגנטי, הפרי עוצמתי ומלאי רעננות, פירות צהובים, לימוניות בשלה וקצת שקדים תענוג של יין, שימשיך להתפתח בבקבוק בעשור הקרוב, אבל למה לחכות? פשוט תהנו ממנו ואז לכו וקנו אחד מבציר מוקדם יותר.הוא יתאים נהדר למנות של דג, פסטה מושקעת, דגים נאים, עוף צלוי וכמובן גבינות ולחם משובח. ואל תשכחו לקרוא לי. המחיר: 180 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully