וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרפינה, תל אביב: בראנץ' שישי של דברים טובים מאיטליה, מה צריך יותר?

24.8.2023 / 6:00

משהו לבצוע, משהו למרוח, משהו לשתות ומשהו לקנח. עם כל השאר נסתדר

מסעדת סרפינה, תל אביב/עידו שחם

על פניו, מדובר בקהל שבוי. שכונה בנויה לתלפיות בצפון תל אביב, שלא רוצה לנסוע העירה וממש לא מתכננת להתרחק מנקודת המוצא שלה בבוקר יום שישי.

על פניו, מדובר בכסף על הרצפה. קהל גדול ונאמן למדי שבסך הכול ממיר את בילוי הערב-לילה שלו לכדי פתיחת דלתות שמשית, שעות ספורות לאחר מכן.

הבראנץ' שמשקיף מלמעלה על תל אביב (ולא רק בגלל הקומה ה-14)
החומוס המושלם לא הספיק לו. עכשיו יש שולחן עם האגדות של יפו
שוק הכרמל ושוק לוינסקי נפגשו לדייט לוהט. הבראנץ' הזה הוא ילד האהבה שלהם
מעט מקומות יודעים לעשות לילה ובוקר. הבראנץ' הזה הוא הוכחה שאפשר
כל מה שצריך לדעת על הבראנץ' של אומניה (ונתחיל בהתנעה מהירה של האוטו)
המשתה, הבופה וזאת שלא קורעת את הכיס: 9 ארוחות בוקר ובראנצ'ים חדשים
בראנץ' שפוי בתל אביב. מי האמין שהמילים האלה עדיין איתנו?
בראנץ' סיפור שלא עושה סיפור מעצמו. מסתבר שתל אביב יכולה גם כאלה
מבראנץ' הטעימות התאילנדי הזה לא תחזרו רעבים. באחריות

ובכל זאת, סרפינה שמה בצד את הנחות היסוד האלה, ומסרבת להכניס את עצמה למוד טייס אוטומוטי. גם בבבוקר שישי, גם בבראנץ'.

ללא טייס אוטומטי. סרפינה

שיתוף הפעולה בין המסעדה האיטלקית של יקי כביר ובין יבואנית המזון ישראקו הוליד השכמה מוקדמת ועירנות מוגברת שהפתיעו את השכונה כולה, מסמלות תזוזה קלה לכיוון עוגן קהילתי אמיתי. יחד עם הארוחות העסקיות בצהריים ועם סרוויס הערב, מדובר ביממה שלמה, בבית שמתחת לבית.

התפריט המרכזי (ימי שישי, 8:30-12:00) מסרב להתפזר, בקטע הכי טוב שיכול להיות, בטח למי ששבע מאופציות וממלכודות. ארוחת בוקר זוגית, 159 שקלים, תודה.

היא כוללת פתיחת שולחן בדמות פוקאצ'ה ולחם מחיטה מלאה, חמאה צהובה עם מלח טוסקני, קונפיטורה, זיתים, סלמון מעושן, סלט ירקות, גבינות, ומה שמתקרא כאן "פאפא אל פומודורו", ולמעשה סוג של גאספצ'ו עגבניות אדום-כתום.

לכל זה מצטרפת "פריטטה זוגית", שהוכנסה למרכאות משום שהיא בהחלט הייתה חביתה אישית, עם שלוש תוספות לבחירה מתוך בצל, תפוח אדמה, פטריות, עגבניות, פטה ופפרוני - וקפה.

באחריות

מטיול הטעימות התאילנדי הזה לא תחזרו רעבים

לכתבה המלאה
סרפינה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מסירי מחסומים. סרפינה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
סרפינה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
הבית שמתחת לבית. סרפינה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

רוצים עוד? תפריט-צד עומד היכון לחזק, עם סלט קיסר (58 שקלים, 22 שקלים נוספים לעוף, עוד שישה שקלים לביצה רכה), "סלט פלרמו" (טונה אדומה, תפוח אדמה, זיתים, שעועית ירוקה, ביצה רכה, חסה ובצל, 66 שקלים), סלט קצוץ (54 שקלים), "עלומות פיימונטה" עם צנימי בריוש, קרם תירס כמהין, עלי קייל, אספרגוס ופרמזן (54 שקלים) ושקשוקה "קלברזית" (רוטב עגבניות צלויות, ביצים רכות, בזיליקום, תוספת לבחירה, לחם וטחינה, 45 שקלים).

רוצים עוד אחרי העוד? יש גם ברד פודינג עם גלידת וניל, קרם מסקרפונה ופרי או עוגת גבינה עם רוטב אנגלייז ופירות יער לקינוח (38 שקלים), וגם שני קוקטייליי בוקר ייעודיים - בליני תות ו"האנקי פאנקי" על בסיס וורמוט אדום, ג'ין ופרנה ברקנה - במחיר (32 שקלים) שמסיר מחסומים מאוטוסטרדת סוף השבוע.

סרפינה, תל אביב. יריב אלדד, מערכת וואלה!
מסרב להתפזר. סרפינה/מערכת וואלה!, יריב אלדד

הארוחה הזוגית, בניגוד לתפיסה המקובלת ובטח בניגוד למקומות אחרים בעיר, אכן מייצגת תיאבון, ושובע, של שני בני אנוש שהתעוררו לבוקר שישי וגילו שעדיין אוגוסט.

האוכל מגיע כמעט בבת-אחת, מזניק מזלגות לכאן ולכאן. הסלמון נדיב וטעים, הלחם טוב והפוקאצ'ה שומרת חזק על הקשר האיטלקי. צלחת הגבינות מוסיפה, שוט הגאספצ'ו מפתיע לטובה גם מפקפקים כרוניים ורק הסלט (חסה, עגבניות ובצל, שהיה טרי אבל לא מספיק "בראנצ'י") והסו-קולד פריטטות (חביתות פר-אקסלנס, כאמור, שהולידו דיאלוג כמעט משעשע עם הברמניות המצוינות) הולידו סימני שאלה (שבטח תוקנו מאז, בכל זאת התחלה).

לאלה צורף גם ברד פודינג קרמלי-ונילי-חמאתי, קוקטייל חזק שלא מתחשב בשמש הזורחת ותחושה כללית של מאמץ. נדיר. גם התחושה וגם המאמץ.

סרפינה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
קרמליות סופ"שית. סרפינה/מערכת וואלה!, יניב גרנות
סרפינה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
נדיב וטעים. סרפינה/מערכת וואלה!, יניב גרנות

באופן טבעי, ייקח לבראנץ' הזה קצת זמן להתרומם, ולהמריא. לאט-לאט יבינו כמה תאורה צריך כשיש תאורה טבעית, ואיך מתמתח מקום שהלך לישון ממש לא מזמן. אבל התשתיות כאן, וגם אותו מאמץ בלתי מובן מאליו. משהו לבצוע, משהו למרוח, משהו לשתות ומשהו לקנח, וכל ההרגלים-דפוסים-התנהגויות יתיישרו.

כך או כך, מדובר באופציה בראנצי'ת של ממש בשכונה שעד עכשיו לא ידעה כזאת. ככה פשוט, ככה ישיר, בלי משחקים. בוקר טוב, בקיצור.

seperator

סרפינה, איינשטיין 10, תל אביב, 03-6579080

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully