וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת השנה: היינות שהמארחים שלכם ישמחו לקבל במתנה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 14:00

מתכוננים להתארח בחג? קבלו המלצות על יינות עם ערך מוסף, שהמארחים שלכם ישמחו לקבל

סנהדרינק תכנית ראש השנה התשפ"ד/וואלה+

אחד הדברים שאני אוהבת בחגים הוא רכישת מתנות לכל מי שמארח אותי. מתנות על טהרת היין כמובן. בבחירת יין כמתנה לאנשים אחרים, אני מעדיפה שיהיה בו משהו מעבר לבקבוק עצמו. שיהיה מיקב שהם לא מכירים, בבקבוק מעוצב, מסדרה שהם טרם טעמו או במארז חגיגי. כי בסוף, יין הוא קצת כמו תכשיט, צריך להתאים אותו גם מבחינת הטעם וגם מבחינת המראה, ובחגי ישראל גם מבחינת הכשרות.

תתחילו להבריק את הכוסות. אני יודעת את מי אני הולכת להפתיע השנה, עם 'קברנה פרנק 2020' של יקב אלכסנדר, שמיוצר מענבי אחד הכרמים הנבחרים של היקב, בכפר שמאי על מורדות הר מצפה הימים. זהו יין בשל, קולינרי מאד, שמתאים לארוחות שיושבות הרבה זמן בתנור, יש לו גוף מאוזן והוא גם מתאים לערב החג וגם בעל פוטנציאל התיישנות לא מבוטל. אפרופו יין שהוא כמו תכשיט, התווית שלו היא תעתיק של סיכת בגד ששייכת לאוסף תכשיטים טוניסאים מבית אלכסנדר, מה שהופך גם את הבקבוק עצמו למיוחד. המחיר: 160 שקלים.

אם כבר הזכרתי את יקב אלכסנדר, מאותה סדרת יינות, אני ממליצה, למי שמעדיף קברנה סוביניון, על "אלכסנדר קברנה סוביניון ריזרב", שאם צריך מילה אחת לתאר אותו, היא תהיה: קלאסי. או אלגנטי. יין עשיר בטעמים, בעל פוטנציאל התיישנות, ויחד עם זאת מוכן לשתייה כבר בחג הקרוב. המחיר: 160 שקלים.

יקב אלכסנדר, קברנה רזרב. יח"צ,
במילה אחת: קלאסי/יח"צ

שימו עין על היקב הזה

יש משהו מאד חגיגי ביינות אדומים, אבל הנפש זועקת ליין לבן קר ומשובח, לפחות למנות הראשונות. אני פחות אוהבת שרדונה, ואם כבר שרדונה מגיע לשולחן, על אחת כמה לשולחן החג, הוא צריך להיות מיוחד ושונה. וכזה הוא השרדונה 2022 של יקב דומיין סרור, שילך נפלא עם מנות פתיחה ומנות דגים. המחיר: 130 שקלים.

דומיין סרור הוא יקב ששווה לשים עליו עין. הוא הוקם כסוג של הגשמת חלום של ארבעה חברים, כולם אנשי עסקים, שחיפשו ליצור עסק בר קיימא, שמחובר לטבע, לחקלאות ולאהבת הארץ. ובחרו ברמת הגולן, כמקום להגשמת חלומם. L'Or Cabernet 2021, המבוסס על 100% קברנה סוביניון, הוא יין שאתם לגמרי רוצים לפרק עם מנת הבשר שלכם. המחיר: 150 שקלים.

עוד בוואלה!

אדוני התבלינים: יינות אדומים מומלצים, לארוחות חג מפולפלות

לכתבה המלאה
דומיין סרור, ל'אור שרדונה. יח"צ,
מיוחד ושונה/יח"צ

לא ציפיתי

המלצה נוספת שיכולה לשמח לא מעט בני משפחה: לפני כמה שנים ביליתי את יום הולדתי בלוקיישן הכי מפתיע בעולם, צפת. חשבתי שיהיה שם פחות חם באמצע הקיץ אבל טעיתי. חם שם כמו שחם בכל המדינה. אבל גיליתי עיר קסומה (ודי מוזנחת) שאפשר לאכול בה טוב (מישהו אמר מחלבת המאירי?) ואפילו נקלעתי במקרה ממש ליקב.

קוראים לו יקב אבוהב, הוא נמצא בלב רובע המקובלים, ומייצר יינות בוטיק טבעיים. אחד מהם הוא "ערבוביא" שזו דרך חמודה להפליא להגיד בעברית: "בלנד", של קברנה, סירה ופטי ורדו. יין חגיגי במיוחד שהתבגר שלוש שנים בחביות. המחיר: 330 שקלים.

אם אתם נקלעים לאזור, תנו קפיצה ליקב ששוכן במבנה עתיק בן 600 שנה, וגם אם הייתי קצת צינית בהתחלה, אני מודה שהצטמררתי קלות כשנכנסתי לאחד ממרתפי היין המסתוריים, שלא לומר המיסטיים שביקרתי בהם בחיי.

הרובע היהודי בצפת. ShutterStock
צפת. אם אתם בסביבה, תנו קפיצה ליקב אבוהב/ShutterStock

משהו מתוק לקינוח

יינות מתוקים היו ידועים לשמצה לפחות אצלנו במשפחה, וגם כשניסיתי לגרור אותם לפורט קטן של סוף הערב הם עשו לי פרצוף. ובכל זאת, אני מוצאת שיינות קינוח לא רק משלימים את הארוחה, אלא גם מספקים פתרון טוב לקידוש, לברכות וגם לחיך של מי שבאמת לא מסוגל לשתות. Quintessence Reserve של יקב ירושלים, במהדורת וינטג' פותר את הדילמה מבחינתי גם למתנה ראויה ויפה, וגם כמשהו לתפוס איתו ראש טוב עם המשפחה בכל חודש החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully