וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוני התבלינים: יינות אדומים מומלצים, לארוחות חג מפולפלות

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 11:47

רק לא קברנה סוביניון! שבעה עשר יינות ישראלים שיוסיפו עוד קצת פלפל לארוחת החג שלכם

בחירת יין לחגים היא משימה לא פשוטה, האורחים רבים והדעות מגוונות. מכיוון שאי אפשר להתחשב בכולם ולהתאים יין לכל אחד עדיף להתמקד בהתאמת היין לאוכל. בשנים האחרונות התפריט שלנו הפך מגוון יותר ומלאכת התאמת היין לארוחה נעשתה מורכבת יותר. הפעם ניסיתי להתאים יינות למנות העיקריות, וכיאה למי שחי בתנאי האקלים של אגן הים התיכון, חיפשתי יינות שיתאימו לאוכל מתובל. טעמתי 17 יינות אדומים מזנים ים תיכוניים שהייתי שמחה ללוות איתם את המנות העיקריות שלי בחג.

יש משהו נכון ברעיון שבמדינות עם מסורת יין ותיקה היין והאוכל של אזור ספציפי מלווים זה את זה בצורה טובה. כך קרה גם פה עם היינות המורכבים מזני הים התיכון. ליין יש יכולת נפלאה לשדרג את חוויית הסעודה ולהעמיק את טעמי המנות. כמו לאוכל גם ליין יש אינספור גוונים של טעמים וניחוחות, וצריך שאלה ייצרו הרמוניה עם האוכל, לא יאפילו עליו וגם לא ילכו לאיבוד לידו. רצוי שהיין ידגיש את הטעמים שבמנה ויוסיף רובד של תיבול עדין. לעניות דעתי, היינות האדומים הפחות כבדים, שלרוב הם גם בעלי חמיצות גבוהה שתשבור ותאזן את השומניות במנות, יתאימו לשולחן החג שלנו.

רגע לפני ההמלצות, אם הטעם וההרגלים שלכם מורים לכם ללכת לכיוון אחר, לכו על זה, רק זכרו, התאמת יין לאוכל היא לא עניין של שחור או לבן. יש הרבה כללים וחוקים, אין נכון או לא נכון, אין עשה ואל תעשה, ומה שטוב וטעים לכם זה בעצם מה שנחשב. חגים שמחים.

יקב ירושלים, פרמיום, בלנד אדום 2021

ממסך ים תיכוני שמופק מגפנים בוגרות של קריניאן מכרמים בבנימינה ומרסלאן מגבעת נילי. יש לו ניחוחות של פרי אדום בשל בצד ירקרקות נעימה ומושכת של עשבי תיבול וליקריץ. גוף בינוני וקצת יותר וסיומת ארוכה למדי. תמורה טובה למחיר. המחיר: 70 שקלים.

יקב ירושלים, בלנד אדום. אייל קרן,
תמורה טובה למחיר/אייל קרן

יקב נטופה, מסעי אדום 2022

מענבי גרנאש, סירה ומורבדר, נוצר ביקב נטופה יין עסיסי עם ניחוחות של פרי כהה, אדמתיות, תיבול נעים, גוף בינוני וסיומת נעימה. המחיר: 85 שקלים.

עוד בוואלה!

חותמים רוזה: יינות וורודים מומלצים לארוחת ראש השנה

לכתבה המלאה
יקב נטופה, מסעי אדום. יח"צ,
עסיסי, עם ניחוחות של פרי כהה/יח"צ

יקב פינטו, גרנאש 2022

ענבי גרנאש מכרם ירוחם וכרם הר הנגב, יצרו יין קליל מחד ועשיר מאידך, עם ניחוחות משמחים של פרי יער אדום ושחור, פלפליות מגניבה ועשבי תיבול טריים. יין רענן עם סיומת שמבטיחה עוד. המחיר: 89 שקלים.

יקב פינטו, גרנאש. יח"צ,
פלפליות מגניבה/יח"צ

יקב ברקן, בטא, אדום אחר 2022

מענבי סירה ומרסלאן מכרם בר גיורא, נוצר ביקב ברקן יין כמעט מחתרתי בכמויות קטנות. יש לו ניחוחות פירותיים עדינים, מאופקים ואלגנטיים, גוף קל עד בינוני, ומרקם רך וחלק. המחיר: 90 שקלים.

יקב ברקן, בטא, אדום אחר. יח"צ,
מרקם רך וחלק/יח"צ

יקב בנימינה, ספיר 2020

מענבי קברנה פרנק ושיראז מכרמים בגליל העליון, נעשה יין עם ניחוחות של דובדבנים ופטל, שוקולד מריר, וניל מתקתק ועישון קליל. הגוף מלא ועשיר והסיומת פירותית ושוקולדית. המחיר: 95 שקלים.

יקב בנימינה, אבני חושן, ספיר. יח"צ,
מלא ופירותי/יח"צ

יקב תבור, סינגל וינארד, טנאט 2021

ענבי טנאט מהכרם של יקב תבור, הנטוע בתל שיפון בצפון רמת הגולן בגובה של 950 מטר מעל פני הים באדמה בזלתית. יש לו ניחוחות מעניינים של טבע חי, אדמה, עשבי תבלין ותה ירוק. גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה. המחיר: 100 שקלים.

יקב תבור, טנאט, כרם שיפון. יח"צ,
ניחוחות מעניינים של טבע חי/יח"צ

יקב סגל, סירה אשכולות שלמים 2018

ענבי סירה שהגיעו מכרם יחידני בקרית ענבים, הרי יהודה, בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים, תססו בשלמותם כמו שהיה נהוג בעת העתיקה. ניחוחות פרי אדום רענן, תיבול פלפלי ופרחוניות קלה. בפה פירות אלגנטיים ותיבול ירקרק, גוף בינוני ומעלה, רכות וסיומת ארוכה. המחיר: 110 שקלים.

יקב סגל, סירה, אשכולות שלמים. יח"צ,
תיבול פלפלי ופרחוניות קלה/יח"צ

יקב רקנאטי, מרסלאן, כרם קדמת צבי 2019

הוא נעשה מענבי מרסלאן מכרם קדמת צבי שברמת הגולן בגובה של 500 מטר מעל פני הים ואדמת בזלת וטוף. זהו יין בעל ניחוחות של אוכמניות ופרחים, עשבי תיבול ים תיכוניים. גוף בינוני, רך ועגול וסיומת נעימה. המחיר: 119 שקלים.

יקב רקנאטי, רזרב, מרסלאן. איל קרן,
רך ועגלגל/איל קרן

יקב פלדשטיין, ארגמן 2021

ארגמן הוא זן מקומי, הכלאה בין קריניאן הדרום צרפתי לסוזאו הפורטוגזי. ביקב פלדשטיין נעשה ממנו יין אלגנטי ורענן, עם ניחוחות מאופקים של פרי, מינרליות ובשרניות, חומציות נאה ומאזנת וקטיפתיות מלטפת. המחיר: 119 שקלים.

יקב פלדשטיין, ארגמן. יח"צ,
קטיפתיות מלטפת/יח"צ

יקב הרי גליל, יראון, סירה 2019

מענבי סירה מהרי הגליל העליון, נוצר יין עשיר עם ניחוחות של פירות כהים בשלים, פטל, שזיפים, תותים, אדמה וקקאו, גוף די מלא עם מרקם מלטף וסיומת ארוכה. מחיר: 120 שקלים.

יקב הרי גליל, יראון סירה. יח"צ,
רך ועשיר/יח"צ

יקב אדם, פרא אדם, קריניאן 2021

היין נעשה מענבי קריניאן עם קצת ענבי מלבק שנבצרו בכרם המשפחתי של יקב אדם ברמת צבאים, למרגלות גבעת המורה על אדמה בזלתית. יש לו ניחוחות מורכבים של פרי יער כהה, עשבי תבלין ירוקים ועישון קל, גוף בינוני וסיומת מהנה. המחיר: 120 שקלים.

יקב אדם, פרא אדם, קריניאן. יח"צ,
גוף בינוני וסיומת מהנה/יח"צ

יקב דלתון, Family Connection, שיראז 2020

ענבי שיראז שהגיעו מהחלקה הוותיקה של דלתון בשמורת הטבע של הר מירון, מכרם ספסופה ומכרם אלקוש. יין מלא וקטיפתי עם ניחוחות של פירות בשלים ותיבול מפולפל, עם חומציות לא גבוהה, אך מאוזנת, רעננה ורכות נעימה. המחיר: 125 שקלים.

יקב דלתון, פמילי קולקשן, שיראז. יח"צ,
מלא וקטיפתי/יח"צ

יקב ויתקין, קריניאן 2020

יין הדגל של ויתקין נעשה מענבי קריניאן מכרם בוגר בן למעלה מ-40 שנים, שגדל בגבעות אלונה. יין אלגנטי, עמוק ועוצמתי, עם ניחוחות של שזיפים כהים, פטל, עשבי תיבול ואדמתיות. בפה מתגלה יין אינטנסיבי, עשיר ורענן, מורכב ומינראלי, עם סיומת ארוכה ומענגת. מחיר: 125 שקלים.

יקב ויתקין, קריניאן. יח"צ,
מורכב ומינראלי/יח"צ

יקב רזיאל, אדום 2020

ממסך של הזנים ים תיכוניים: סירה, גרנאש, מורבדר וקריניאן שיצרו יין הרמוני עם פרי מצוין, תבלינים, אדמתיות ועשבוניות בולטת, הגוף די מלא, רענן ופלפלי, מאופק ורך והסיומת ארוכה, מעודנת ומושכת. המחיר: 159 שקלים.

יקב רזיאל, אדום. יח"צ,
הרמוני ורענן/יח"צ

יקב רמת הגולן, ירדן, קברנה פרנק 2018

ענבי קברנה פרנק שנבצרו משני כרמים במרכז רמת הגולן, בגובה של 600 - 700 מטר מעל פני הים. יין עם ניחוחות מושכים של פרי אדום ושחור בשל, פלפליות, תבלינים ואדמה. גוף מלא ועשיר, וטעמים נעימים שנשארים בפה לאורך זמן. המחיר: 129 שקלים.

יקב רמת הגולן, ירדן, קברנה פרנק. יח"צ,
מלא, עשיר ונעים/יח"צ

יקב יתיר, נחל יתיר אדום 2020

ליין שנעשה מענבי סירה, קריניאן ומורבדר מכרמי יער יתיר הדרומי, יש ניחוחות מרתקים ואלגנטיים של פרי יער אדום ושחור, אדמתיות ועישון קל. הטעמים פירותיים עסיסיים ועשירים, עם נגיעות מינרליות, חמיצות רעננה וסיומת ארוכה ומושכת שמשאירה טעם של עוד. המחיר: 170 שקלים.

יקב יתיר, נחל יתיר אדום. איל קרן,
משאיר טעם של עוד/איל קרן

יקב טפרברג, לגאסי, פטיט סירה 2020

היין שנעשה מענבי פטיט סירה שנבצרו מכרם בהרי גלבוע הוא מלא מורכב ועוצמתי

יקב טפרברג, לגאסי פטיט סירה. יח"צ,
מורכב ועוצמתי/יח"צ

יש לו ניחוחות של פירות שחורים ודובדבנים בשלים, אדמה, טבק וקפה טוב. גוף מלא ועם זאת גם רך ונעים, מלטף והרמוני, וסיומת ארוכה ומתמשכת. המחיר: 199 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully