וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת ביקב היוגב 8. ועוד המלצות לסופ"ש שהוא גם חג

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 11:40

תחל שנה והמלצותיה. אסנת גואטה מתחילה שנה חדשה, עם יקב שפתוח בשבת, יין לא שגרתי, אפילו פאנקי, ובירה שלא פוגשים כל יום

יקב היוגב 8. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעיר וקצת אחר. יקב היוגב 8/מערכת וואלה!, צילום מסך

בילוי לראש השנה: יקב היוגב 8, מושב היוגב

לא מעט יקבים יהיו פתוחים לביקורים במהלך חול המועד, ביניהם: אמפורה, לטם, אופיר, מישר ועוד. הפעם, בחרתי להמליץ על יקב לא מאד מוכר, צעיר וקצת אחר: יקב 'היוגב 8'
.
סיפורו של היקב מתחיל כמה דורות אחורה ,ומשקף חיבור משפחתי לאדמה ולחקלאות. לצד עיסוקיו כמנהל ומהנדס, הקים גיל דורון, עם זוגתו הדס, מכוורת משפחתית ולימים גם את משק 8 במושב היוגב, שעסק, בין היתר, בגידול של זיתים וענבים. בהמשך הוחלט להקים יקב בוטיק מודרני המשלב את הידע ההנדסי בתעשייה תהליכית עם התשוקה לחקלאות.

היקב פתוח כל השבוע ומספק מגוון סיורים ואוכל טעים לצד טעימות יין. טעימות יין בלבד יעלו 55 שקלים, סיור מודרך ביקב ובכרם יעלה 30 שקלים לאדם ויש אופציה לשלב סיור במשתלת 'כרמלים' הסמוכה, ואף לאכול צוהריים ביקב. בתפריט: מנות חמות וקרות, גבינות, לחמי מחמצת, מטבלים, ירקות טריים, אגוזים, גבינות רכות, פירות יער ועוד, תוצרת המושב. במרכז המבקרים ניתן לרכוש: יין, וורמוט דבש ושמן-זית מתוצרת המשק.

איפה: מושב היוגב, עמק יזרעאל
לתיאום ביקורים: 054-586-8556

יקב היוגב 8. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיבור משפחתי לאדמה ולחקלאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

יין לראש השנה: יקב בת-שלמה, האלכימאי

אני מתה על יקב בת שלמה, על הלוקיישן שלו שתמיד מרגיש לי מנותק וקסום, על היינות שמצליחים לספק עניין וחידוש ועל זה שהוא יודע לנווט את עצמו עם הזמן ולא להישאר מאחור. 'האלכימאי' עשוי מענבי קברנה סוביניון וענבי מורוודר, מכרם הר חורשן, שבו הם גדלו זה לצד זה,. והתבגר בחביות אלון צרפתי במשך 22 חודשים.

הבלנד שמתקבל לא שגרתי ואפילו קצת פאנקי, המורבדר מוסיף חומצה טובה וארומטיות כאשר הקברנה מקרקע את היין, ונותן טאנין ומבנה. יין שעובד טוב עם אוכל מתובל, ים תיכוני. יין שאפשר לשתות גם כשהוא מעט מצונן. המחיר: 145 שקלים.

יקב בת שלמה, האלכימאי. יח"צ,
קצת פאנקי/יח"צ

בירה לראש השנה: מבשלת אלכסנדר, בארלי וויין

מבשלת אלכסנדר משיקה מהדורה חדשה לבירת ה Barley Wine המפורסמת שלה. בירה חזקה ועשירה באלכוהול. הבירה, שהתבגרה כתשעה חודשים בחביות עץ אלון שהכילו וויסקי, מתאפיינת באחוז אלכוהול גבוה 11.2% לצד עושר טעמים שמשלבים טעמי מאלט עם טופי, קרמל, דבש ורמזים של וניל וקוקוס. הלגימה קצת מתוקה בהתחלה אבל הסיומת מאוזנת. זוהי המהדורה החמישית של בירה אלכסנדר שמתבגרת בחביות עץ אלון.

להשיג במרכז המבקרים של מבשלת בירה אלכסנדר ובקרוב גם באתר האונליין של המבשלה.

מבשלת אלכסנדר, בארלי ווין. איל קרן,
עשירה ומורכבת/איל קרן

דבר המועצה: כתבה זו זה יצאה את מפעלנו כשהיא ראויה לקריאה, במיוחד בשבילכם, חובבי היין, האלכוהול והאווירה הטובה אבל אנחנו בני אדם ולפעמים אנחנו טועים. לכן, אם מצאתם פסיק לא במקום, איות שגוי, או עובדות לא מדויקות, נשמח אם תמצאו דקה או שתיים כדי לתקן אותנו, ממש כאן בתגובות. לא תאמינו, אנחנו קוראים את כולן. אם אתם לא מסכימים עם מה שכתבנו, נשמח אפילו יותר אם תשתפו אותנו בדעות שלכם.

אנחנו נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי לשתף אתכם בכל מה שחדש, מעניין ומעורר מחשבה בעולמות היין, התזקיקים, הבירה, האירועים, הברים, או בקיצור: תרבות השתיה. מקווים שתיהנו מהתכנים שלנו, לפחות כמו שאנחנו נהנים ליצור אותם, ומרימים כוסית לחייכם, מועצת סנהדרינק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully