וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרינק נחמה: טליה לוין מורידה את הפאניקה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 17:06

לאחר חודשיים בהם היא נמנעה ממקומות הומי אדם, טליה לוין יצאה לאירוע טעימות יין והצליחה למצוא נחמה

יקב צרעה, ערן פיק. אלון שסטל,
יקב צרעה, ערן פיק/אלון שסטל

לא הייתי צריכה סיבה מיוחדת כדי לעצור בסטנד הטעימות של יקב צרעה, באירוע הטעימות שהתקיים בחנות "דרך היין". קוראים לזה להוריד פאניקה וזו הייתה הפעם הראשונה מזה חודשיים שבה נמצאתי במקום עם המון אנשים.

השיטה שלי בירידי יין שכוללים טעימות חופשיות, היא להתביית קודם כל על המוכר, לשתות משהו קטן שאני יודעת שאני אוהבת ולהמשיך הלאה. הפעם, הייתי צריכה את הדרינק הזה כדי ללמוד איך לדסקס חולין בימי מלחמה. תמיד מדהים אותי לראות איך יין מחבר אנשים ואיך השיחה הרגילה שכולנו מנהלים היום הופכת להיות לגמרי אחרת כשיש כוס ביד.

בתוך שגרירת הבקבוק הלא רשמית, מטעם עצמי של "צרעה, הרי יהודה" לאורך השנים, אני לא מבינה איך עדיין לא קבלתי אחוזים מהמכירות, או לפחות ארגז הביתה. כשראיתי על הסטנד כמה בקבוקים של היין הנהדר הזה מבציר 2022, ידעתי שגם אם הוא אדום, וגם אם עדיין חם בחוץ, וגם אם יש לי עוד הרבה יינות לבנים קלילים ואחרים לטעום בערב הזה, אני רוצה להתחיל איתו כלגימה של נחמה.

צרעה, הרי יהודה אדום 2018. יח"צ,
יקב צרעה, הרי יהודה/יח"צ

בשביל זה יש חברים

באותו רגע כתב לי חבר "איפה את?", ועניתי שהגעתי לטעום קצת יין ושהוא חייב לקנות את 'הרי יהודה 2022', החבר רשם, קנה ושאל אותי מתי כדאי לשתות אותו. "בערב מיוחד" עניתי מיד. "זו תשובה שמתאימה ל- 6.10" הוא השיב. בעצם מה זה ערב מיוחד בימים אלה, אם לא סתם ערב שאפשר להתנתק בו לחצי רגע לפני שחוזרים לפושים המדכאים? אם לא שמתם לב עברה פה המלצה ממש חמה על יין שאף פעם לא מאכזב. מקווה שהוא לא יאכזב גם אתכם.

אחרי השיחה הזו, ובזכות נפלאות הטירגוט של האח הגדול שמאזין לנו, נחשפתי לידיעה כי יקב צרעה שנמצא בדרך לירושלים, עומד לארח בסוף החודש (29.12) את יקב רקנאטי שסגור עדיין בגלל הלחימה, לאירוע טעימה. הזדמנות ממש טובה להתאוורר קצת, לשתות טוב, מ-מרסלאן רזרב ועד שורש אדום, ולסגור את הפינה של חגיגות סוף השנה שכנראה פחות יתקיימו הפעם.

יקב רקנאטי, רזרב, מרסלאן. איל קרן,
יקב רקנאטי, רזרב, מרסלאן/איל קרן

משהו פראי

"שתית פעם פרא אדם?" שאל אותי אותו חבר כמה שעות לאחר מכן. בחודש האחרון הפצרתי בו לקנות אך ורק יינות ישראלים, ולאחר התנגדות קלה שנעה בין "מה כבר יש לחדש", "די נו את יודעת מה ההפרש של המחירים?" לבין "שתיתי כבר הכול" הצלחתי במשימה והוא יצא לתור אחר בקבוקים לא שגרתיים.

לקח לי קצת זמן להבין שה-'פרא אדם' שלו הוא "קריניאן 2021" של יקב אדם שאני כה אוהבת, יין שתסס ספונטנית, מעשה ידיה של הייננית והכורמת אורנה לב. את הפרא אדם הזה לא שתיתי הרבה יותר מידי זמן, ואני שמחה על התזכורת. למרות הנטייה של כולם לשתות יינות לבנים גם עכשיו, אני מודה שאני פשוט נהנית מהאדומים בימים אלה בצורה אחרת לגמרי, ולב עושה יינות מעולים, אז בכלל.

יקב אדם. יח"צ,
אורנה לב, יקב אדם/יח"צ

אם בכל זאת אתם מעדיפים את היין שלכם לבן, קבלו עוד בקבוק של יקב אדם, שהוא אחד החביבים עליי: "זהבה 2022" - ויוניה שיש בו גם קצת, לא תאמינו: סירה, ונקרא על שם אימה של אורנה לב. נתקלתם בו במקרה או שלא? לכו על זה. אתם יכולים להודות לי אחר כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully