וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו יעקב: יין הדגל החדש של יקב רקנאטי

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 12:41

הוא התבגר שבע שנים, נוצר במהדורה מוגבלת של 3000 בקבוקים, ועולה 499 שקלים. איך היין? טעמנו אותו, לפני כולם, ורצנו לספר

יקב רקנאטי, ג'ייקוב. אסנת גואטה, מערכת וואלה
קובי ארביב, יינן יקב רקנאטי והיצירה החדשה/מערכת וואלה, אסנת גואטה

באירוע מרגש, שכלל לא מעט נאומים והתרגשויות, הושק יין הדגל של יקב רקנאטי, 'ג'ייקוב' שנקרא על שם אבותיהם של שני הבעלים. לכבוד שני האבות נוצר JACOB - יין הדגל של היקב - שיוצא לחנויות בימים אלה, בכמות מוגבלת בת 3,000 בקבוקים בלבד, ולאחר תקופת התיישנות של למעלה כ-7 שנים.

היין החדש נושא עימו סיפור של מורשת, יוקרה, ובעיקר שאיפה לללא עוררין וחיבור מופלא של אדם ואדמה. בנאומים של שני הבעלים חזרו לא פעם המוטיבים של הגעגוע לימים של כבוד: כבוד לאדמה, כבוד בין אדם לחברו, כבוד בין עמים ובין אנשים. געגועים אלו הוביל את לני רקאנטי ואורי שקד לייצר טעמים שיזכירו להם את הרגעים האלו.

יקב רקנאטי, כמו יקבים רבים אחרים, ספג לא מעט בשנה האחרונה. שמונה שנים עבדו ביקב על הקמת מרכז מבקרים שנבנה קרוב לענבים ולחקלאים, שבעה קילומטר מלבנון. שבוע לפני ההשקה הגדולה, נפלו השמיים. היין הזה מהווה נקודת אור ואת ההבנה שחייבים להמשיך לייצר ולעבוד ולשמור על המורשת.

אורי שקד, לני רקנאטי. יח"צ,
בני יעקב. אורי שקד ולני רקנאטי/יח"צ

אלגנטיות ים תיכונית

היין מבציר 2017, משלב בין שני אזורי יין ושני זנים עוצמתיים: קברנה סוביניון מחלקת כרם בגליל העליון וקריניאן מחלקת כרם בשפלת יהודה, שהתחבר ליין עשיר בטעמים וארומות של פירות אדומים בשלים, קסיס, דובדבן, שזיף שחור לצד תבלון ים תיכוני שמחבר אל האדמה ומשאיר את היין מקומי.

יין שדורש מנוחה לפני השתיה, מאד דומיננטי וקשוח בלגימות הראשונות וככל שעובר הזמן מפתח את הים תיכוניות הישראלית שלו ומציג יותר תיבול, לצד חספוס מסקרן.

אישית הוא התחבר לי לגבינות מאד עשירות, שמנות וקרמיות שמבליטות את התיבול הירקרק, ולתבשיל בשר עשיר שמבליט את טעמי הפרי האדום, בקיצור לאוכל שהוא לא משתלט עליו אלא מתחבר לטעמים שלו.

עוד בוואלה!

המשובבים: טעימת יינות פינו גרי

לכתבה המלאה
יקב רקנאטי, ג'ייקוב. אייל קרן,
עשיר וטעים/אייל קרן

השקה בימי מלחמה

היין שהה במשך שנתיים בחביות וחמש שנים נוספות בבקבוקים, והיה אמור להיות מושק יחד עם פתיחתו הרשמית של מבנה היקב החדש בדלתון שבגליל העליון, על גבול לבנון, אך אירועי המלחמה שינו את התוכניות.

היקב פועל בימים אלה במתכונת ייצור בלבד ולא מקבל מבקרים. לכן, את היין, שנוצר כאמור בכמות מוגבלת. ניתן יהיה להשיג בחנויות יין נבחרות בלבד.

המחיר: 499 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully