וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת היין של ישראל

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 11:09

טליה לוין הזדעזעה מהמדים שעוצבו עבור המשלחת הישראלית לאולימפיאדה, והתנחמה בכמה יינות ישראלים שהגיעו לגמר של קיץ 2024

משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים פריז 2024. NIR ELIAS, GettyImages
משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים פריז 2024/GettyImages, NIR ELIAS

אני חובבת ספורט, אולם אחד האירועים שפחות מעניינים אותי הוא האולימפיאדה. ובכל זאת, אי אפשר היה להתעלם מטקס הפתיחה שנערך בשישי האחרון, ולו רק בשל העובדה שהוא התקיים ברחובות פריז.

אז צפיתי, למרות שאין לי כוח ליהירות של מדינות העולם. זו הייתה תזכורת לכך שעבר יותר מידי זמן מאז שעליתי על מטוס, שהייתי בפריז, ושהמוסיקה מהניינטיז עדיין שולטת. ההתראות הכתומות על המסך דאגו להכיר לי איפה אני חיה.

למרות שחוש לאופנה אין לנו כל כך, והמדים הרשמיים שעוצבו למשלחת הישראלית היו בעיני מתחת לכל ביקורת, יין אנחנו יודעים לעשות יופי. ולכן את המקצה השבועי אקדיש השבוע לכמה יינות ישראלים חדשים שטעמתי בשלושת החודשים האחרונים שנתנו הצגה יפה על הרחבה, והגיעו לגמר של קיץ 2024.

המשלחת הישראלית אחרי טקס הפתיחה, פריז 2024. הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל
המשלחת הישראלית אחרי טקס הפתיחה, פריז 2024/הוועד האולימפי בישראל, הוועד האולימפי בישראל

בית האדומים

לפני כמה חודשים השיקו יקבי כרמל יינות חדשים בסדרת ויניארדס. הכול היה טעים מאד אבל אחד במיוחד, 'סירה גרנאש', תפס אותי ובכל פעם שהכוס התרוקנה מילאתי מחדש.

80% סירה 20% גרנאש, אמנם אין כאן את המורבדר כדי להפוך אותו ל-GSM שאני תמיד אוהבת, אבל יש בו מספיק כדי להפוך אותו לבן בית בשבועות הקרובים מול המסך.

הבציר הוא 2021 והכרמים בהרי ירושלים. יין אדום שאפשר לקרר קצת ולשתות בקיץ. חוץ מזה שמדובר ביין בשל, עם פוטנציאל יישון למי שמתעקש לשמור אותו, אבל למה לא עכשיו מה שבטח ייפתח גם מחר.
המחיר: 80 שקלים.

עוד בוואלה

אין מה לאכול בגבעתיים. אבל יש איפה לשתות יין

לכתבה המלאה
יקבי כרמל, ויניארדס, סירה גרנאש. אייל קרן,
בן בית מול המסך/אייל קרן

בית הקינוחים

מכירים את זה שאתם מוציאים מהארון בפעם הראשונה בעונה מעיל ובכיס מסתתר פתאום שטר של 50 שקלים ואתם מרגישים כאילו זכיתם בלוטו? לפעמים זה קורה לי עם בקבוקי יין לבן, שאני מכניסה למקרר כדי שתמיד יהיה משהו קר לשתות, ואז שוכחת מהם כי עובר זמן והמקרר מתמלא בכל מיני דברים אחרים יותר חשובים.

בסופ"ש, אחרי שחיפשתי משהו ממעמקי המקרר, פתאום נחו ידי על בקבוק דקיק וארוך. כששלפתי אותו החוצה ראיתי שזה היה ריזלינג מסדרת 'אימפרשן' של יקב טפרברג. יין קינוח מקסים וכייפי שתכננתי לקחת לאיזו ארוחה משפחתית ושכחתי.

הכרמים משפלת יהודה, הבציר 2021. הריזלינג הזה הוא יין קינוח מתקתק עם 10% אלכוהול בלבד שמתאים גם לשתיינים שפחות.

ליינות קינוח צריך מצב רוח אני מודה, אבל זה בא לי בול בזמן אחרי שחטפתי סטירה בבוקר מגלים עצבניים במיוחד. חבריי בים אמרו: "זה היה רעיון הרבה יותר טוב מסתם להביא אבטיח".

המחיר: 45 שקלים.

יקב טפרברג, אימפרשן, ריזלינג. צילום מסך, מערכת וואלה
הרבה יותר טוב מאבטיח/מערכת וואלה, צילום מסך

הבית הלבן

לקח לי זמן לטעום את 'רקנאטי ספיישל רזרב לבן', מכיוון שהבקבוק שעשה דרכו אליי הגיע בטעות לשכנים הקודמים שלי, ואני בכלל שכחתי שהזמנתי. עברו כמה שבועות והשכנה התקשרה אליי שייתכן ויש פה יין בשבילי, אמרתי לה - את יודעת מה עזבי וראיתי בכך את התרומה שלי לאנושות.

כמה ימים אחרי אותה שיחה, ישבתי בבר היין השכונתי והמלצר המליץ לי על אותו ספיישל רזרב לבן של רקנאטי. אני לא רוצה להעליב שום יין של היקב, מכיוון שהיינן קובי ארביב מייצר שם יינות נפלאים, אבל היין הזה הוא באמת אחד הטובים שיצאו לאחרונה.

יקב רקנאטי, ספיישל רזרב לבן. גיא הכט,
יין הצגה/גיא הכט

הכרם: קדמת צבי, הבציר 2021, בלנד לבן עם שילוב מיוחד של רוסאן ומרסאן שמתכנסים ליין מינרלי קולינרי, עדין ועשיר גם יחד או כמו שאומרים, יין הצגה. אגב, גם השכנים חשבו אותו דבר.

המחיר: 159 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully