וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאתם זורקים: ממתק מקליפות פומלה

בפעם הבאה שאתם מקלפים פומלה, עשו לנו טובה ואל תזרקו את הקליפות, עם קצת מאמץ הן יהפכו למעדן קליפות מסוכרות שיקשט קערת פירות טריים, צלחת גבינות מפוארת או סתם כנשנוש בריא ומתוק. תהליך הוצאת המרירות מקליפות אמנם לוקח כעשרה ימים, אבל הוא בהחלט שווה את המאמץ

קליפות פומלה מסוכרות

עץ פומלות. ShutterStock
פומלות

מצרכים למתכון

    • 7פומלות או פומלית
    • סוכר כמשקל קליפות הפומלות הסחוטות והמסוננות

אופן ההכנה

איך מכינים קליפות פומלה מסוכרות?

  • 1
    אוספים קליפות מלפחות 7 פומלות ושומרים בשקית סגורה במקפיא (לא חייבים לקלף את כל הפומלות בבת אחת אלא ניתן לשמור את הקליפה לאחר כל קילוף במקפיא ולהוסיף בהתאם לצריכת הפומלות הביתית).
  • 2
    משרים את כל קליפות הפומלות בקערה גדולה עם מים קרים. מניחים על הקליפות קערה או סיר עם מים כמשקולת על מנת שכל הקליפות יהיו בתוך המים. משאירים את הקליפות למשך שלושה ימים במים ומחליפים את מי ההשרייה פעמיים-שלוש בכל יום.
  • 3
    ביום הרביעי מעבירים את הקליפות שהושרו במים לסיר עם מים נקיים. מבשלים ומביאים לרתיחה. מסננים את הקליפות מהמים הרותחים, שוטפים היטב את הקליפות במים ושוב משרים במים קרים ליממה נוספת (עם משקולת מעל). למחרת חוזרים על הפעולה: מרתיחים ומשרים שוב במים קרים לעוד יממה נוספת.
  • 4
    מסננים את הקליפות המושרות. סוחטים היטב מהמים ושוקלים אותן (משקלן חשוב בכדי לדעת את כמות הסוכר שנצטרך להוסיף בהמשך). חותכים בסכין חדה את הקליפות לרצועות של כחצי ס"מ. מעבירים לקערה נקיה.
  • 5
    מחממים בסיר 3 כוסות מים עם חצי מכמות הסוכר (לפי משקל הקליפות המושרות ששקלנו קודם לכן). כשהסוכר נמס במים לחלוטין, יוצקים את הסירופ החם שהתקבל על הקליפות ומערבבים היטב. מניחים לקליפות לשרות בסירופ כיממה.
  • 6
    מסננים את הקליפות מסירופ הסוכר. מעבירים את הסירופ לסיר ומוסיפים לסירופ מחצית כמות הסוכר הנותרת. מביאים לרתיחה ומוודאים שהסוכר נמס לגמרי. מוסיפים לסירופ הרותח את הקליפות ומבשלים שוב על אש קטנה, עד שכל הנוזלים מתאדים או נספגים בקליפות. מקפידים לערבב מדי פעם ולוודא שהקליפות לא נדבקות לתחתית או נשרפות. התהליך עשוי להימשך כשעה או יותר תלוי ברוחב הסיר ובגודל הלהבה.
  • 7
    מוציאים את הקליפות מהסיר ומפזרים בשכבה אחת על נייר אפייה, כדי לאפשר להן להתייבש במשך 3-4 ימים. כדי שהקליפות ישרדו את תהליך הייבוש רצוי להניח אותן רחוק מהישג יד, שכן הנטייה הטבעית של כל מי שעובר בסביבה היא לטעום מהן, כך שעד שהקליפות מוכנות, כבר לא נותר מהן דבר. שומרים (את מה שנשאר) בכלי סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully