וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא במרשם מהרופא

רחל אינגבר

13.2.2007 / 12:51

מחקר חדש מאיר את מעלותיו של הקפה. עד המחקר הבא ,שיסתור את כל זה, אפשר להמשיך בצריכה

מחקרים רבים נעשים בנוגע לקשר בין תזונה לבריאות, ולא לחינם הוטמע המשפט "אנחנו מה שאנחנו אוכלים". גם למה שאנו שותים, בין אם מדובר באלכוהול או במים, ישנה השפעה ישירה על מצבנו הבריאותי.

לפי מחקר שהתפרסם לאחרונה מסתבר כי צריכת קפה יכולה להביא לכמה יתרונות בריאותיים עליהם כנראה טרם שמעתם. ב"יורקשייר פוסט" פורסם כי המחקר, שעקב אחרי 670 אנשים בריאים בני 70-90 מפינלנד, איטליה והולנד, במשך 10 שנים, מעלה כי צריכת קפה מפחיתה את הסיכון לחלות באלצהיימר.

החוקרים מצאו שצריכת 3 כוסות קפה ביום מקטינה פי 4 את ההתדרדרות בתפקוד המוחי בקרב האוכלוסייה הבוגרת, בהשוואה לאנשים שלא שותים קפה. לדעתם ייתכן שהקפאין מעורר במוח תגובת שרשרת כימית שמונעת את הנזק שיכול להגרם כתוצאה מהתפתחות האלצהיימר. מסקנות אלו מצטרפות אל הידע הקיים כבר חומרים מיטיבים כמו מגנזיום ונוגדי חמצון, שמעכבים את הזדקנות התאים ונמצאים בקפה. תוצאות המחקר החדש, שיתרונו בטווח השנים בו נבחנו המשתתפים, מחזקות מחקרים קודמים שהראו שלשתיית קפה יש השפעה מגנה על המח. בדו"ח על הממצאים, שהתפרסם במגזין הארופאי לתזונה קלינית, הועלתה האפשרות שבעתיד רופאים ימליצו לאוכלוסיה הבוגרת על שתיית קפה.

גם לפרקינסון

בישראל עומד מספר חולי האלצהיימר על 70 אלף, ומדי שנה לוקים בה 7,000 אנשים. תוחלת החיים הממוצעת מרגע התפרצות המחלה עומדת על כ-10 שנים. לדברי פרופ' עמוס קורצ'ין, ראש המועצה המדעית של עמותת האלצהיימר בישראל, בנוסף למניעת אלצהיימר, מחקר שנערך בהשתתפותו בארץ בין השנים 2000 ל-2005 הוכיח כי צריכת קפה יכולה למנוע גם את מחלת הפרקינסון.

פרופ' קורצ'ין הוסיף ואמר לוואלה! קפה כי החוקרים לא הצליחו לאתר באופן חד משמעי את המרכיב המשפיע מבין מרכיבי הקפה. הוא עצמו אינו ממליץ על שתיית קפה כתרופה מאחר שהשפעתו אינה מספיק חזקה, עם זאת, לדבריו, מי שנהנה מהמשקה, יכול להמשיך לשתות בלי לחשוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully