וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקאות הניצחון

גיא גיסר

18.6.1967 / 8:53

תום הקרבות והעלאת ירושלים על ראש שמחתנו, הם הזדמנות לסקור את החידושים בעולם האלכוהול הישראלי

משקה אלכוהולי חדש עומד לעשות עלייה לאימפריה הציונית החדשה. המשקה, קוניאק שמו, תזקיק ענבים המגיע מצרפת, ומחירו אמור להיות גבוה פי כמה וכמה מהמקבילות המקומיות. מקורות יודעי דבר מוסרים כי מותגי הקוניאק המקומיים, כגון "מדיצינל", "לורד אוף כרמל" ו-"אקסטרה פיין", האהובים בעיקר על קציני הצבא, בוהמיינים ועקרות בית המשתמשות בהם להכנת עוגות, למעשה אינם קוניאק אלא משקה הנקרא ברנדי, וכי על מנת שייקראו "קוניאק" עליהם להיות מיוצרים במחוז קוניאק שבצרפת. את הקוניאק הצרפתי המקורי והחריף נהוג לשתות כמו שהוא, ולא עם קרח, כפי ששותים את הקוניאקים המקומיים.

יין ברמת הגולן?

בעקבות כיבוש רמת הגולן הועלתה בקשה אצל ראשי המדינה להקים יקב על האדמה המשוחררת. האקלים הנוח והאדמה המתאימה לגידול גפן עשויים, כלשון ההודעה מטעם מתיישבי בקעת הירדן, להתחרות ביקב כרמל מזרחי השולט בשוק הישראלי מאז שלהי המאה הקודמת. מטרה נוספת שהוצגה בבקשה היא להגדיל את הייצוא הישראלי ולספק מקומות תעסוקה רבים לאנשי הרמה. חרף ההיגיון העומד מאחורי הבקשה, הלך הרוחות נוטה לשלול את הרעיון עקב העובדה כי רמת הגולן לא תישאר בבעלות ישראלית זמן רב, וכי בקרוב יחלו שיחות עם הסורים לגבי החזרת השטח לנשיא אל-אתאסי בתמורה לשלום.

שמפניה כחול לבן

עולם היין הישראלי נכבש ע"י אופנה חדשה ומרעננת: יין מבעבע. "יין הנשיא", השמפנייה הישראלית המיוצרת ע"י כרמל מזרחי, אהובה במיוחד במסיבות קוקטייל ביתיות. יין הנשיא אמנם קיים כבר כמה שנים, אך רק לאחרונה הוא זוכה לפופולאריות משגשגת, כאשר בכל הרמת כוסית נמזגות ממנו כמויות גדולות ומבעבעות. בבתי קפה ופאבים רבים נדחק הצידה הקוקטייל האהוב "שפריץ", המכיל ערבוב של יין עם סודה, וכעת מערבבים את השמפנייה עם מעט סוכר וכמה טיפות של ליקר קירסאו כחול, שותים שמפנייה קופצנית וצבעונית ומרגישים ממש כמו בחו"ל.

בירה אחת ומאוחדת

חברת טמפו, יצרנית מותג הבירה המשובח "גולדסטאר", הודיעה כי בשנה הבאה תשיק מותג בירה חדש, אשר יפתיע גם את שתייני הבירה האיכותיים ביותר. המותג החדש, "מכבי" שמו, הינו בירה בהירה ומרירה, והוא צפוי להימכר בישראל ובמדינות מערב אירופה, שם הבירה היא משקה המלווה כמעט כל ארוחה.

שמו העתידי של המותג החדש מעורר סערה לא קטנה בישראל, כאשר מס' אוהדי קבוצת "הפועל תל-אביב" בכדורסל הפגינו מול משרדי חברת טמפו והחליטו להחרים את המותג. הסיבה: השם "מכבי" עלול להעלות את שמה של היריבה העירונית ואלופת המדינה, "מכבי תל-אביב", לדרגת אלוהות, ובכך לגרום לחברות גדולות במשק לשלם כסף רב עבור חוזי אימוץ לקבוצה. "לא ניתן למכבי ת"א לנצל את המומנטום שהבירה החדשה תביא כדי להביא את השחקנים הטובים ביותר ולדרוס את הליגה" אמר ג. ס. , ממנהיגי האוהדים. שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל-אביב, אמר בתגובה: "אני מביט בטבלה ורואה ליגה תחרותית ונהדרת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חדש בישראל

שוק המשקאות הקלים המקומי הועשר לאחרונה במשקה המוגז הנמכר ביותר בעולם, הלוא הוא "קוקה-קולה". החברה האמריקאית, שנמנעה למכור את מוצריה בישראל בשל החרם הכלכלי של העולם הערבי, החליטה להיכנס אל השוק הישראלי והחלה למכור את המשקה בבקבוקי זכוכית. את הקוקה-קולה המציא ג'ון פמברטון בשנת 1884 בעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה בארה"ב, כשהשם המקורי היה "יין צרפתי קוקה של פמברטון".

וויסקי ציוני

מותג הוויסקי הישראלי "אסקוט" בצרות. איגוד יצרני הוויסקי בסקוטלנד (S.W.A) תובע את היצרנית, חברת "נשיונל דיסטילרס בע"מ" היושבת בכרמיאל על כך שהתווית על גבי הבקבוק מציגה לראווה את המילים "וויסקי סקוטי משובח", וכיוון שאינו באמת וויסקי סקוטי הוא מטעה את הלקוחות ומנצל לרעה את השם הטוב שהרוויח הוויסקי הסקוטי לאורך השנים, ובצדק. עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובה מטעם נשיונל דיסטילרס בע"מ, ויש לנחש כי המפעל ייסגר בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully