וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבר פניך לתייר: נקודות האוכל המקומי השוות בת"א

14.5.2019 / 12:20

שאלת השאלות שמקבלת משנה תוקף בשבוע האירוויזיון היא לאן לוקחים תיירים בתל אביב לאכול? בדיוק לשם כך הכנו רשימה של מסעדות שמייצגות מטבח ישראלי, החל מאוכל רחוב וגלידה ועד מסעדות שף. כי הדרך לליבם של התיירים עוברתם בקיבתם

המזנון של אייל שני: כי אין יותר ישראלי מזה

המזנון. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אווירת שוק צעקנית ואוכל מופלא/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אווירת השוק הצעקנית והתפריט המתפייט של המזנון הם לא הסיבה היחידה להביא לכאן תיירים, וגם לא סתם בשביל לחזות בפלא שנקרא איל שני, אלא המנות הכה ישראליות שנמכרות בפיתה - החל מפלאפל ענק ושטוח, ועד מסבחה של שעועית לימה וביצה קשה, הכל בעטיפה מגניבה וצעירה עם מוזיקה קצבית וצ'ייסרים. יש גם קבבורגר, כבדים בפיתה, וגם הפיתה שאיל שני קורא לה "אינטימי" של חלקי פנים, ועוד רבות. טווח המחירים זול יחסית ונע בין 32 שקלים ל-48 שקלים לפיתה. את כל הפיתות ממלאים גם בטחינה פשוטה ונפלאה, ירקות טריים כמו בצל ירוק, עגבניות וחמוצים, ויש תמיד חריף ירוק לאמיצים שבתיירים. לצד כל אלה יש את פרח הכרובית המפורסם, בטטה אפויה שאפשר לאכול ביד, וגם תפוח אדמה שנדרס עם שמיר ושמנת חמוצה. זה לא נהיה יותר ישראלי מזה.

בשלושת סניפי המזנון בקינג ג'ורג', אבן גבירול, ורמת החיל.

אבו חסן: כי חייבים חומוס אחד ברשימה

חומוס אבו חסן ביפו. נמרוד סונדרס
החומוס של אבו חסן/נמרוד סונדרס

רוב התיירים שמגיעים לכאן כבר יודעים מה זה חומוס (הסמל המסחרי שלנו) וכבר טעמו אותו במגוון הזדמנויות, אבל לא כזה. אבו חסן הוא מוסד חומוס ותיק, ונחשב על פי רבים לחומוס הכי טוב בתל אביב יפו רבתי. משפחת קרוואן, על ילדיו ונכדיו של המייסד עלי קרוואן, אמנם השתדרגו ופתחו עם השנים סניפים נוספים לחומוס האגדי, כאלה שגם מגישים צ'יפס ומנות נוספות, אבל זה ברחוב הדולפין שנפתח לפני 48 שנה נשאר כמו שהוא, וגם נחשב קודש הקודשים למנגבים הקבועים. המתכונים של אבו חסן לא השתנו מאז פתיחת המקום ועדיין נמכרים במחירים מצחיקים כמו 16 שקלים לצלחת. שימו לב שיש שעה מסוימת בה נגמר החומוס אז תגיעו לפני (15:00 ביום חול ו-13:00 ביום שישי).

אבו חסן, הדולפין 1 יפו, 03-6828255

עוד באותו נושא

סיור טעימות: הביסים הכי שווים של תל אביב

לכתבה המלאה

דילק: כי כאן התאהבנו בבורקס מחדש

שבלולי בצק אצל דילק בשוק התקווה. דרור עינב
שבלולים שמתאהבים בהם/דרור עינב

איפה שהוא בין החומוס לסביח, אחד משבעת פלאי ישראל הוא כמובן הבורקס. נכון שבשביל הבורקס הזה תצטרכו להרחיק עד שוק התקווה, אבל מאוד מומלץ שתעשו זאת כי האורחים שלכם מחו"ל ימשיכו למלמל תודה עד שתעלו אותם חזרה על המטוס הביתה. דילק הוא מקום קטן שמושך אליו אנשים מכל רחבי העיר בזכות בצק עלים עבודת יד שדילק עושה בעצמה כבר מהשעות הקטנות של הבוקר, ומאפים כמו שבלולי תרד, פואצ'ה- לחמניות גבינה רכות, או גולת הכותרת בורקס המים שמוגש במקום במיומנות טורקית שאין הרבה ממנה בישראל. יש גם לחמעג'ון או סירות פידה מסורתיות, ובגזרת המתוק מיני קדאיף, בקלאווה ושאקר פוארה- עוגיות סולת רכות, הכל מעשה ידיה של האופה המוכשרת והחרוצה. ביקור חובה.

דילק, ההגנה 33 תל אביב, 054-9021634

יאפא כנאפה: כי סוף סוף יש כנאפה ראויה בת"א

יאפא כנאפה. יעל לאור, יעל לאור
יאפא כנאפה/יעל לאור, יעל לאור

יאפא כנאפה הפציעה אל חיינו לפני כחודשיים, בהתחלה הייתה זאת שמועה שחלפה מפה לאוזן, מין זמזום כזה שדיבר על כנאפה מדהימה, כזאת שעוד לא פגשנו. מה נאמר ומה נגיד - הכל נכון. גם אנשים שלא חובבים כנאפה נאלצו להודות שמדובר פה בתופעה מדהימה. יאפא כנאפה, בשוק הפשפשים, מתמחה בשתי מנות בלבד - כנאפה ובקלאווה (20 שקלים כל אחת). כאן מכינים את הקינוחים בגרסת התורכית, כשההכנה נעשית במקום אל מול עיני הלקוחות וזאת חוויה בפני עצמה. אל תחשבו בכלל לוותר גלידת שמנת טורקית מחלב עיזים, וניל או וניל-פיסטוק (תוספת של 5 שקלים) מעל הכנאפה שלכם, ושמעו לנו, קחו גם בקלאווה. אם אתם סופרים קלוריות זה המקום להפסיק.

יאפא כנאפה, עולי ציון 24 יפו 054-2984149

בוזה: כי דו קיום זה הכי טעים, וגם הגלידה של בוזה

בוזה. חיים יוסף,
הגלידה של בוזה/חיים יוסף

הגלידריה הזו שמקורה בקיבוץ סאסא בצפון הרחוק, פרי שיתוף פעולה יהודי ערבי, עשתה עליה לתל אביב לפני כמה שנים והציגה רף חדש בכל הקשור לאמנות הגלידה. בוזה מציגה מגוון טעמים פשוטים, לצד מיוחדים יותר כמו הקשיופאה - שילוב של קשיו עם טופי מלוח, מסקרפונה בטעמים, ערק עם מלון ושקדים ועוד. עם השנים מאז פתיחתה הביאה בוזה הרבה חידושים בתחום ויצרה מהדורות מיוחדות כמו גלידה שחורה עשויה אבץ, או גלידה כחולה מבוססת על ספורלינה. מלבד הגלידות הטעימות, בוזה היו הראשונים ליישם את העקרון שגלידה טובה באה בגביע טוב, והביאו את מיכל בוטון שתיצור להם גביעים עבודת יד בטעמים מיוחדים כמו שוקולד מלוח, או וופל תבלינים. האורחים שלכם חובבי הגלידה יתמוגגו.

בוזה, החשמונאים 91 תל אביב, 03-5465295

סאלוף ובניו: כי אין כזאת בשום מקום אחר

מרק בשר תימני. דרור עינב
מרק בשר תימני בסאלוף ובניו/דרור עינב

מחוץ למסעדה הקטנה והביתית הזו בשוק לוינסקי תמיד יש תור בצהריים של אנשים רעבים שרוצים לאכול אבל להרגיש בבית. התפריט התימני של סאלוף מבוסס על המתכונים הביתיים של משפחת צברי שגיל צברי הבעלים, נכד של בעל מאפיית סאלוף הוותיקה משוק התקווה, ממשיך לקיים. אבל תשכחו מממסעדות הפועלים המוזנחות שאתם מדמיינים, סאלוף זו מסעדה צעירה ומתוקתקת שמושלם להביא אליה אורחים מחו"ל, עם מיתוג חמוד והרבה תשומת לב לאלכוהול שנמזג שם, או כמו שגיל צברי קורא לה - חמארה תימנית. תוכלו למצוא כאן את כל אבות המזון של המטבח התימני, ג'חנון, מלאווח, לחוח וקובנה (23-27 שקלים), שאת כולם עושים במקום בכשרון גדול, אבל גם תבשילים ביתיים ומנחמים כמו חמין או אורז ושעועית שיגרמו לתיירים לרצות לעבור לישראל.

סאלוף ובניו, נחלת בנימין 80 תל אביב, 03-5221344

הקוסם: כי אף תייר לא יכול להחתים פספורט בלי לעבור כאן

דג מרוקאי אצל הקוסם. ירון ברנר,
דג מרוקאי שעשו עליו קסמים/ירון ברנר

רוצים לקחת את האורחים שלכם למקום אחד שיש בו הכל? ולא סתם הכל, אלא הכל שעשוי כל כך טוב, שתרצו להזמין הכל. הקוסם, הלא הוא אריאל רוזנטל, אמנם התחיל את דרכו לפני 17 שנה כאשר הגיש חומוס ופלאפל, עוד הרבה לפני שאוכל רחוב היה טרנד, אבל היום המקום הפך למסעדה עסוקה במיוחד שמגישה תפריט רחב של כל האוכל הים תיכוני, עדתי, וישראלי שאפשר להעלות על הדעת. כבר בתור (שלעיתים אימתני אך לא להתייאש) יפנקו אתכם ואת האורחים שלכם בכדורי פלאפל ריחניים, ומכאן זה רק ילך וישתפר עם שווארמה, חריימה, שקשוקה, שניצל ענק, חומוס נפלא, קבבים, חצילים מטוגנים, והכל מגיע בפיתה, בלאפה או בצלחת, עם תוספות מושקעות, טחינה וירקות מוחמצים. תנו לקוסם להפעיל את קסמיו על האורחים שלכם.

הקוסם, שלמה המלך 1 תל אביב, 03-5252033

האחים: כי פשוט הכי כיף שם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפודים של האחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האחים אסף ויותם דוקטור לקחו את המאכל אולי הכי ישראלי וים תיכוני שיש, השיפודים, ובנו סביבם מסעדת גריל ישראלית. זה אחד המקומות העליזים והטעימים להביא אליהם אורחים מחו"ל, המוזיקה שמחה, השירות מחויך, והתפריט מציע את כל הטוב שיש למטבח הישראלי לתת. תפריט השיפודים שאיתו התחילה המסעדה צמח והפך לתפריט גדול של מנות בשר, דגים וירקות, שעשויות מצוין ומוגשות בתמחור נעים. מהג'וספר יצאו ירקות כמו כרובית או קולורבי, ספאייח ממולא בתרד או בשר, ומהגריל יצאו בשרים, עוף ודגים עשויים במיומנות, לצד מלא צלחות קטנות ומהנות של סלט עשבים, מסבחה חמה, טבולה סלק, קישואים ביוגורט ועוד. תזמינו לאורחים ערק עם אשכוליות טריות או ערק רימונים ותראו להם מה אנחנו באמת יודעים לעשות כאן.

האחים, אבן גבירול 12 תל אביב, 03-6917171

אייבי: כי זה המקום לאכול דגים מקומיים

אייבי. דרור עינב, דרור עינב
שרימפסים ישראלים באייבי/דרור עינב, דרור עינב

האחים דוקטור ראו כי טוב והחליטו להרחיב את העיסוק שלהם באוכל ישראלי ובחומרי גלם מקומיים ופתחו השנה גם את אייבי, מסעדת דגים ופירות ים המבוססת על דגה מאזור הים התיכון שלנו בלבד. התפריט מציע מנות פשוטות בעשייה ארטיזנאלית, רובן נעשות על אש גלויה במטבח הפתוח לעיני הסועדים. החל מפורל מעושן על קרם פרש עם שומר ונענע (48 שקלים), דרך קלאמרי צלוי בעץ על ציזיקי קישוא (59 שקלים), או מחבת של מליטות קטנות מקומחות ומטוגנות (48 שקלים). התפריט משתנה תדיר על פי ההיצע ועונות השנה, אבל מה שלא משתנה זאת החתירה לאיכות בלתי מתפשרת של חומרי הגלם, וטעימות קטנות ומדויקות מקשת הטעמים הישראלים המרכיבים תפריט מן הים. אם האורחים שלכם מתעניינים בכך, אז זה המקום להשוויץ בו ב"דיילי קאטץ'" התל אביבי.

אייבי, לינקולן 16 תל אביב, 03-7775161

סנטה קתרינה: כי יש לנו במה להשוויץ

חלת סרטנים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סרטנים על חלת בריוש ותירס גילי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

שף תומר אגאי לקח את המושג מטבח ים תיכוני, עטף אותו בעטיפה מיוחדת משלו וקרא למתנה הזו סנטה קתרינה. סנטה קתרינה, על העיצוב המינימלי שלה, מציעה חוויית אוכל ואירוח מהטובות בעיר, עם לוקיישן מושלם ברחבת בית הכנסת הגדול, אווירה תוססת, אלכוהול מצוין, ותפריט של אוכל ים תיכוני כיפי. רוב האוכל יוצא מהטאבון הענק שבמרכז המסעדה או מהדלפק שמתפקד כמטבח פתוח שם מכינים את המנות לעיני הסועדים. המחירים גבוהים אבל לא נוגעים בשמיים, וחומרי הגלם המצוינים יוצרים ממש חווית מטבח ישראלי כמו קובניה עם קישואים מחברון, ניוקי עם גבינת המאירי, ירקות צלויים בטאבון עם טחינת הר ברכה, מינוט סטייק על חלה של שבת ועוד המון אפשרוית שירשימו את האורחים שלכם מאוד.

סנטה קתרינה, הר סיני 2 תל אביב, 058-7820292

הבסטה: כי זאת חוויה חד פעמית

בסטה. רעות סהר, רעות סהר
הבסטה, קרובה לשוק אבל יוקרתית/רעות סהר, רעות סהר

הבסטה היא אחת המסעדות המושלמות להביא אליהן אורחים מחו"ל, ושהמחירים הגבוהים לא ירתיעו אתכם, זו חוויה חד פעמית שנפלא לחלוק עם אנשים אהובים. הבסטה אמנם קרובה לשוק הכרמל, אבל קונספטואלית קרובה יותר לנצרת, איסטנבול, סן סבסטיאן, סלוניקי ועוד הרבה פסגות קולינריות ים תיכוניות נוספות. האוכל הוא ערבוביה מענגת של סגנונות המסתמכים על חומרי גלם מצוינים, ביניהם הרבה פירות ים, דגים ובשרים מהטובים שמוגשים בעיר הזאת, מאפים מידיה הטובות של מיכל בוטון, והכל באווירת שוק עליזה, שיכורה משהו, אולי בזכות אחד מתפריטי היין הגדולים והמושקעים בעיר של הסומלייה אבירם כץ. אם חשקה נפשכם גם בבראנץ', סורו עם האורחים שלכם ביום שבת אל הבסטה שם גם תמצאו דיל שווה.

הבסטה, השומר 4 תל אביב, 03-5169234

משייה: כי יוסי שטרית ממציא כאן את המטבח המקומי מחדש

תפריט חדש במשייה. אנטולי מיכאלו,
משייה של יוסי שטרית/אנטולי מיכאלו

משייה היא לא רק אחת המסעדות להביא אליה אורחים מחו"ל, אלא גם ארוחים שהם פודיז וכאלה שמעריכים אוכל טוב במיוחד. משייה של שף יוסי שטרית מציעה מטבח ישראלי גבוה, כזה שלוקח את המנות העדתיות המוכרות, אלו ששטרית גדל עליהם, והופך אותן למשהו עדכני ומעוצב, יצירתי ולא שגרתי כמו פרנה עם 18 תבלינים, קטאייף צוואר טלה, מפרום כרובית, טרין מזנב שור ועוד (64-108 שקלים). התבלינים המקומיים, המנות המסורתיות, ההגשה המודרנית, כולם יחד הופכים את משייה ל-Fine Dining תל אביבי.

משייה, מנדלי מוכר ספרים 5 תל אביב, 03-7500999

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully