וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמים וטעים: המשקאות האלכוהוליים שמנצחים את החורף

אסנת גואטה, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 18:43

המערכת החורפית עשתה לאסנת גואטה חשק לשתות משהו חם. אז היא צללה אל ספרי ההיסטוריה והמתכונים וחזרה עם שישה משקאות חמים, טעימים ואפקטיביים, שאפשר להכין בבית ממש בקלות

אין הרבה דברים שמתעלים על משקה צונן בצהרי יום לוהט, אבל משקאות חורפיים חמים זה סיפור אחר. אנחנו במצב רוח שונה, מכורבל וביתי יותר. רומנטיקה לא נשמעת לנו פתאום כמו דביקות חונקת והדיבורים של אמא על התמסדות נשמעים פחות חופרים. אפילו שוקו חם או תה נשמעים כמו משקאות סבירים, כל עוד יש בהם אלכוהול. משקאות אלכוהוליים חמים קיימים עוד משחר ההיסטוריה כשמטרתם הייתה לחמם סוחרים, לוחמים, וכל אדם שהיה לו קר. נראה אתכם מסתדרים בחורף אנגלי ב-1830, בלי איזה וויסקי לידכם. הבסיס של משקאות החורף הוא תמיד אותו הדבר, משקה חם כלשהו אליו מוסיפים אלכוהול ותבלינים וכמעט כל דרינק ניתן להתאים לשנות קצת ולהתאים לטעמים שלכם. טוב, הגשם התחיל לרדת ונהיה קר אז בואו נשתה משהו

Glogg מעליא

אין משקאות אלכוהוליים חמים נפוצים, כמו אלו שנעשים על בסיס יין. בעיקר בגלל שיין הוא משקה שנעשה בעבר בתנאים ביתיים לצריכה עצמית. וגם כי קל מאוד לעשות אותם. בתחילה היו מתבלים יינות ומחממים אותם בעיקר כדי לטשטש פגמים וטעמים לא טובים. במשך השנים, כמעט בכל מדינה ששתו בה יין נוצרה גרסה חמה עם תבלינים מקומיים, שהפכה להיות משקה שכל משפחה מכינה לעצמה בימי החורף הקפואים. ה- glogg הוא הגרסה הסקנדינבית ליין חם כי עם כל הכבוד לסנגרייה, אם כבר משקה חם אז ממדינה שיודעת מה קור הוא.

כך תכינו:
מה צריך: בקבוק יין אדום, רבע כוס 'כרמל, סיגנצ'ר מעליא' יין קינוח עשיר ומתקתק שעשוי ברובו מענבי פטיט סירה, תערובת תבלינים: הל, ציפורן, ג'ינגר, קינמון.

מה עושים: מבשלים הכל על אש קטנה מאד כחצי שעה ועד שעה. הסוד הוא צימוקים כהים ושקדים מקולפים שניתן להוסיף בזמן הבישול או בסופו

כרמל מעליא, יין בסגנון פורט. איל קרן,
כרמל מעליא, יין בסגנון פורט/איל קרן

דבלינר קופי

אי אפשר לדבר על משקאות חמים בלי לדבר על אייריש קופי. כשהוא עשוי נכון זהו משקה מדהים ויופי של בוסטר לאמצע יום קפוא. חורף 1943 מטוס ממריא מדבלין לניו יורק, נקלע לסערה וחוזר על עקבותיו. הנוסעים העצבניים נוחתים למזג אוויר גשום ואפור ובעודם מזמינים קפה בטרמינל, החליט השף המקומי לפרגן להם עם כמה טיפות ויסקי בקפה. הנוסעים האמריקאים הגיבו בהתלהבות. "האם זה קפה ברזילאי" שאל אחד האמריקאים את השף והוא בתגובה נעלב עד עמקי נשמתו וצרח לו בחזרה במבט אירי כבד " no IT AN IRISH COFFEE! .

כך תכינו:
מה צריך: מנת ויסקי אירי, רצוי דבלינר, 2 כפיות סוכר מומסות במים חמים, קפה פילטר איכותי לוהט, שמנת קרה, כוס מאג חמה.

מה עושים: מערבבים את הסוכר מומס עם הוויסקי ושופכים לכוס החמה, מוזגים את הקפה ומעל בעזרת כפית הפוכה מוסיפים שמנת קרה

עוד בוואלה! סנהדרינק

בגדי הקוניאק החדשים

לכתבה המלאה
דבלינר קופי. FREEPIK,
דבלינר קופי. יופי של בוסטר לאמצע יום קפוא/FREEPIK

הוואנה קלאב שוקו

אפשר לקרוא לזה שוקו ספרדי או מקסיקני אבל המשקה הזה משלב את שניהם. משקה שוקו היה מוזכר כבר אצל בני המאיה והאצטקים שהיו כותשים פולי קקאו ו-וניל למשקה מעורר, בחלק מהמקומות היו כותשים גם תבלינים מחממים נוספים כגון קינמון וצ'ילי. הספרדים לקחו איתם את פולי הקקאו, החליפו את הוניל בסוכר ויצרו משקה מתוק יותר. בהמשך התווסף לו רום או וויסקי. כיום ניתן למצוא מאות גרסאות כאלו בעולם ורק במקסיקו יש עשרות גרסאות לשוקו חם כולל אחד המבוסס על ליקר שוקולד ואחד שמותסס במשך 5 חודשים. האלכוהול הוא תוספת מערבית שאומצה גם על ידי מרכז אמריקה כי בסופו של דבר, הכל טעים יותר עם אלכוהול.

כך תכינו:
מה צריך: חצי כוס שוקולד מריר קצוץ, 2 כוסות חלב, מנת רום כהה, חצי כפית קינמון, קורט מלח, פלפלון צ'ילי קטן ללא זרעים, סוכר בהתאם.

מה עושים: ממיסים שוקולד במעט חלב על אש קטנה, מוסיפים שארית חלב, קינמון, מלח וצ'ילי ומערבבים על אש קטנה עד עירבוב מוחלט. מעלים מעט את האש עד כמעט רתיחה ומורידים. מוסיפים מנת הוואנה קלאב 15 וכפית סוכר. יאפשר להחליף את הצ'ילי במעט פלפל חריף גרוס או לוותר אם אתם לא בעניין

משקאות חמים. FREEPIK,
חמים, טעים ואפקטיבי/FREEPIK

פורט טודי

פורט טודי הוא וריאציה על המשקה הוותיק - הוט טודי, התרופה האולטימטיבית לצינון אירי קשוח. מקורות ההוט טודי מגיעים עד למאה ה-18 ויש אומרים שהוא התחיל את דרכו כמשכך כאבים מהיר. ההוט טודי מבוסס בד"כ על ויסקי, ממתיק, תבלינים, הדרים ונוזל כלשהו. כך שתוכלו לערבב אותו עם מייפל ותה או סוכר לבן ומים חמים- מה שיש בבית. כמו כל משקה גם ההוט טודי קיבל וורסיות שונות עם ברנדי, ברבן והפורט טודי הוא אחד מהם ואחד המוצלחים. משהו בעושר ובעומק של הפורט לוקח את זה למחוזות חמים במיוחד.

כך תכינו:
מה צריך: מנה וחצי פורט, כפית סוכר חום, כפית לימון סחוט, כף תפוז סחוט, מקל קינמון, סלייס תפוז.

מה עושים: מערבבים את כל החומרים, חוץ מפרוסת התפוז, עד להמסת הסוכר, בכוס גבוהה עמידה לחום, ממלאים במים חמים, מערבבים שוב ומוסיפים את קליפת התפוז.

פורט טודי. FREEPIK,
פורט טודי. התרופה האולטימטיבית לצינון/FREEPIK

באטרד רום

לכל אחד יש את הרום האהוב עליו, עכשיו בואו נראה איך להפוך אותו למשקה החורפי האהוב עליכם. באטרד רום הוא משקה עתיק שמגיע מהקולוניות במאה ה-17 עם הופעתן של מזקקות רום. הרום אומץ מאד מהר על ידי האמריקאים, והשילוב החם שלו עם חמאה ותבלינים, שמחובר מאד לתקופה הקרה ולכריסמס, הפך אותו למשקה משפחתי ולא מזיק שגם מוסד הדתי זרם איתו. החמאה נותנת עומק וכבדות והרום, טוב נו, הרום נותן את הכיף בכל הסיפור.

כך תכינו:
מה צריך: מנה של רום כהה, אפשר גם מתובל, כפית חמאה, כפית סוכר חום או מייפל, תבלינים מחממים טחונים כגון קינמון, אגוז מוסקט, מעט ציפורן טחונה, וניל.

מה עושים: מערבבים את החמאה, הסוכר והתבלינים בכוס ההגשה עד לתערובת קרמית אחידה ואז מוסיפים רום ומים חמים לאט. או שמחממים בסיר קטן לכמה מנות, חמאה סוכר עד המסה בלבד, מוסיפים מים ותבלינים מבשלים על אש קטנה כחמש דקות, נותנים לכל העסק להתקרר ומוסיפים את הרום .

כרמל ברנדי. יחצ,
ברנדי כרמל. הולך נהדר עם תה. וגם בלי/יחצ

ברנדי ותה

אנחנו לא יודעים מניין הגיע השילוב המופלא הזה אבל היסטוריונים מספרים כי וינסטון צ'רצ'יל, שמת בגיל 90, השתמש ללא הרף בתה עם תוספת של ברנדי. זה היה גם המשקה האהוב על נתן אלתרמן . נכון או לא, השילוב בין ברנדי לתה עובד כמו מרק עוף וצינון, קמפרי ותפוזים וכד' והוא בעצם גירסה של הוט טודי. העשבוניות המרירה של התה לצד הבשלות העמוקה של הברנדי מתחברים מושלם. יש אומרים שלא סתם זהו משקה לצינון או שיכוך כאבים. הברנדי מרחיב את כלי הדם ומרגיע שרירים, לתה יתרונות משלו ועם קצת מתיקות של סוכר- זו תרופה מושלמת אם לא לכאב אז למצב רוח ירוד. כמובן שכל תה יעבוד עם כל קוניאק. אבל אנחנו בחרנו במתכון מסקרן ומעט הדרי.

כך תכינו:
מה צריך: חצי כוס של תמצית תה שחור, שתי כוסות מים, חצי כוס מיץ תפוזים סחוט, 2 כפיות סוכר, חצי מנה של ברנדי.

מה עושים: מחממים תה, תפוזים, סוכר ומים עד לכמעט רתיחה, מוזגים את הברנדי ומגישים לכוסות עם קליפת תפוז וציפורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully