וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מסע

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 11:20

הטיסות בוטלו ומחירי החופשה בישראל זינקו. זה הזמן לצאת למסע עם אחד ממותגי הוויסקי המובילים בעולם

ויסקי מקאלן. לנס הפקות,
המסע מתחיל/לנס הפקות

עוד מעט ייגמר הקיץ ורוחות הסתיו יגיעו, בדיוק הזמן לשלוף את בקבוקי הוויסקי שחיכו כל הקיץ כדי לשמש לנו מפלט בימים קשים.

אחד ממותגי הוויסקי שתמיד אהבתי הוא מקאלן, לרוב ויסקי עמוק, מלטף, מחמם, אולי גם מנחם. לא לחינם מבקר הוויסקי הבכיר מייקל ג'קסון, קרא לו ה-'רולס-רויס של המאלטים'.

למה נזכרתי בו דווקא עכשיו? כי מזקקת מקאלן השיקה את המהדורה השנתית המוגבלת שנתית מוגבלת את The Macallan A Night on Earth in Scotland, בהשראת חגיגות השנה החדשה בסקוטלנד.

רגע לפני שהשנה החדשה שלנו מתחילה, נציגי המזקקה בישראל הכריזו על שיתוף פעולה עם 'וויסקי בר מוזיאון' התל אביבי, במסגרתו רכישת הבקבוק כוללת גם גם מסע טעימות מקצועי.

איך זה עובד? לכל רכישה של הוויסקי בתקופת הפעילות, תצורף מעטפה ממותגת המכילה כרטיס ובו קוד אישי המקנה הזכאות למימוש חווית המסע. שיתוף הפעולה מתחיל בימים אלו וימשך עד סוף חגי תשרי. תוקף למימוש מסע הטעימות: 20.12.24.

מסע הטעימות כולל טעימה של ארבעה סינגל מאלטים מהפורטפוליו של מקאלן לצד מנת הדגל של מסעדת הבר. מתנה מושלמת לכל חובב ויסקי בכלל ומקאלן בפרט.

אחוזת מקאלן בסקוטלנד. באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל, אתר רשמי
אחוזת מקאלן, סקוטלנד/אתר רשמי, באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל

הדודים נמוכים, האיכות גבוהה

אנשי החוות שבאזור ספייסייד ייצרו ויסקי במשך מאות שנים, כשהם מנצלים את השעורה העודפת שלהם בחודשי החורף השקטים.

אלכסנדר ריד, חקלאי, מגדל שעורה ומורה הקים את המזקקה שלו וקרא לה על שמו המקורי של האזור, Maghellan, שנלקח מהמילה הגאלית magh = אדמה פורייה ו- Ellan = שמו של נזיר שהיה לו קשר הדוק עם הכנסייה שעמדה בשטח אחוזת מקאלן עד שנת 1400.

מקאלן הייתה מהמזקקות הראשונות בסקוטלנד שקיבלו רישיון רשמי לייצור ויסקי בשנת 1824. הוויסקי החל את דרכו בכדי חרס וזוקק בדודי הנחושת הקטנים והנמוכים ביותר באזור ספייסייד.

הגודל והצורה הייחודית של הדודים מאפשרים לוויסקי מגע מרבי עם הנחושת ומספקים ל- new make, הנוזל הראשוני והחשוב ביותר, את הטעמים העשירים, הפירותיים ובעלי הגוף המלא, האופייניים כל כך למקאלן.

עוד בוואלה

המתנות הנכונות: מארזים אלכוהוליים לראש השנה

לכתבה המלאה
וויסקי מרכז המבקרים מקאלן בסקוטלנד. באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל, אתר רשמי
מרכז המבקרים של מקאלן/אתר רשמי, באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל

העץ הוא גבוה

כבר מהחצי הראשון של המאה העשרים התיישן הוויסקי של מקאלן בחביות עץ אלון, שבעברן שימשו להתבגרות של יינות שרי מספרד, והמסורת ממשיכה להתקיים עד היום.

חביות עץ האלון תורמות לאיכות הוויסקי ומעצבות כ-80% מהריחות והטעמים הסופיים. השימוש לאורכו של כל התהליך הוא בחביות בורבון אמריקאיות שעברו שימוש אחד, לצד חביות עץ אלון מספרד שתובלו בשרי אולורוסו, בלי להוסיף חביות לסיומות נוספות.

החביות, עוברות קלייה ותיבול תחת עינו הפקוחה של Master of Wood לפי מפרט מוקפד של המזקקה, בדיוק כמו התהליך המוקפד שעברו לפניהן המים, השמרים והשעורה.

מסע בעקבות חביות הוויסקי של מזקקת מקאלן (The Macallan), חרז (Jerez), ספרד. יניב גרנות, מערכת וואלה
חביות שרי. תורמות לטעם הסופי/מערכת וואלה, יניב גרנות

The Macallan A Night On Earth

סינגל מאלט ראשון בסדרת A Night on Earth, המספר את סיפור השמחה הכללית בחגיגות השנה החדשה בסקוטלנד, ה- Hogmanay. המאיירת היפנית-צרפתייה אריקה דורן שעיצבה את האריזה המיוחדת בהשראת טקסי האש ההיסטוריים שנערכים בחגיגות השנה החדשה ברחבי העולם.

סינגל מאלט שהתיישן בחביות שרי אירופאיות, חביות אמריקאיות וחביות אקס בורבון, ומאופיין בניחוחות של וניל, חמאה, ביסקוויטים, שקדים ותפוחים אפויים, וטעמים קלילים, מתקתקים וקטיפתיים של וניל, קקאו, מרשמלו קלוי, עוגיות חמאה, תפוזים מיובשים, לדר וקינמון. 43% אלכוהול.

המחיר: 800 שקלים.

ויסקי מקאלן. לנס הפקות,
נראה אש/לנס הפקות

The Macallan Sherry Oak 12 Years Old

סינגל מאלט מסדרת Sherry Oak, המייצגת את ליבת הפרוטפוליו של המזקקה. הוא התיישן במשך 12 שנים לפחות, בעיקר בחביות עץ אלון אירופאי מחרז שבספרד, ששימשו ליישון יין שרי אולורוסו.

התוצאה היא ויסקי עשיר ומורכב, עם ניחוחות מתקתקים של וניל, טופי, ג'ינג'ר ושרי ואפילו עישון קליל. טעמים של פירות יבשים, צימוקים ושזיפים ותיבול עדין. הסיומת ארוכה ומתובלת. 40% אלכוהול.

המחיר: 550 שקלים.

וויסקי מקאלן, שרי אוק 12. יח"צ,
לב הפורטפוליו/יח"צ

The Macallan Double Cask 15 Years old

סדרת Double Cask מיושנת בשני סוגי חביות עץ אלון, חביות אירופאיות של שרי אולורוסו וחביות אמריקאיות. חביות עץ האלון האמריקאיות מעניקות טעמים עדינים של וניל, הדר ופירות יבשים. החביות האירופאיות מספקות את התיבול העדין והאופייני למזקקה.

ויסקי עשיר ומקסים עם ניחוחות של צימוקים, תפוח מתובל וסוכריות חמאה. טעמים של פירות יבשים עם קינמון, ג'ינג'ר וקליפת תפוז. הסיומת בינונית עם נגיעות של עץ אלון. 43% אלכוהול.

המחיר: 750 שקלים.

וויסקי מקאלן קלאסיק קאט. יח"צ,
קלאסיקה/יח"צ

The Macallan Classic Cut 2022 Release

Classic Cut היא מהדורה שנתית המאפיינת את המחויבות של מקאלן ליצירת ויסקי בעל אופי ייחודי. הביטוי השישי בסדרה, שהתיישן בחביות עץ אלון אמריקאי ועץ אלון אירופאי המתובל בשרי ספרדי, בחוזק חבית של 52.5% אלכוהול.

ניחוחות פירותיים, תפוז ואשכולית, אפרסק ותפוח, וניל, קרמל, שוקולד, אגוזים ותבלינים עדינים. טעמי הדרים, שוקולד, אגוזים ותבלינים עדינים, והסיומת מתקתקה, קרמית ומתובלת.

המחיר: 800 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully