וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים הוא לבן ולפעמים צבוע אדום. היין שמסייע לנפגעי פוסט טראומה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 10:50

לאחר תהליך שנמשך שנה, הושקו לאחרונה היינות מסדרת 'לילה' של עמותת Terra Uma, שנעשו על ידי לוחמים ולוחמות, מתמודדי פוסט טראומה. מירה איתן טעמה והתרגשה

טרה אומה. איל קרן,
מסע היין של Terra Uma: מהכרם לבקבוק/איל קרן

עמותת Terra Uma הוקמה באפריל 2022, על ידי תומר וינברג, שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות פציעה במלחמת לבנון השנייה. החיבור האישי שלו אל עולם היין והחקלאות היה עבור תומר תהליך מרפא ועמוק, שהוביל להקמת העמותה במטרה לסייע לנפגעי פוסט טראומה נוספים במצבים דומים.

העמותה, מלווה את הנפגעים במסע יצרני-רגשי בעולם היין, כדי לתמוך ולסייע בחיזוק החוסן האישי שלהם בדרך להשתלבות מחודשת בחברה.

את התהליך מלווים בכירי הייננים בארץ, המעניקים ללוחמים הכשרה בתהליך עשיית היין, המשלב חקלאות, יצירה ורגש, שתשמש ככלי טיפולי בהחזרתם למסלול חיים חיוני ומשמעותי.

כל אחד מהמשתתפים בתהליך, יוצר סדרת יין אישית וייחודית בתכולתה ובנראותה. חבית היין האישית של כל משתתף מייצגת את הנפש.

תהליכי התסיסה, הסחיטה וסינון המשקעים, מייצגים את ההתמודדות עם חוויות הלחימה, אילו סדרת הבקבוקים היא תוצר מוחשי, שמסכם את התהליך ומסמל חיים חדשים וחלומות מחודשים.

לאחר תהליך משותף של שנה, מהעבודה בכרמים ועד לביקבוק, הושקו לאחרונה יינות עמותת Terra Uma. הבקבוקים של משתתפי המחזור הראשון זמינים למכירה, וההכנסות מוקדשות למימון פעילות העמותה.

גיא אשל, יינן יקב דלתון. באדיבות המצולם,
המלווה המקצועי: גיא אשל, יקב דלתון/באדיבות המצולם

מטראומה לצמיחה

חלקת כרם ראשונה ניטעה על ידי העמותה בבת שלמה בחודש יוני 2023. משתתפי התוכנית מתחברים לאדמה, עובדים בכרמים, לומדים מהטבע ומתנסים במיינדפולנס ובשחרור אנרגיה רגשית ופיזית. הבוסתן הצמוד לכרם משמש כמרכז פעילות טיפולית ויצרנית.

בעקבות המלחמה הנוכחית, התרחבה פעילות העמותה, כדי להעניק סיוע ראשוני ללוחמים וללוחמות המתמודדים עם חוויות קרב, ולעזור במניעת התדרדרות מצבם הנפשי.

צוות העמותה כולל את בכירי הייננים ואנשי ומקצוע, המשלבים את עולם ייצור היין עם טיפול והעצמה אישית בניהם: עידו לוינסון, אסף מרגלית, שלי כלאגודה, יונתן קורן, דנה בני, גיא אשל, אור נדבך, דרור אנגלשטיין, מיטל דמרי ורבים וטובים אחרים. הצלם איל קרן התנדב לצלם את היינות.

טרה אומה. איל קרן,
יינות Layla, טרה אומה/איל קרן

לילה לבן ולילה אדום

בסדרת Layla, שני יינות: לבן ואדום. וכפי שאמר תומר וינברג בהשקת היינות: "לפעמים הלילה שלנו הוא לבן ולפעמים הוא צבוע באדום".

היינות מספרים סיפור של חיים שהם שילוב של גורל ובחירה, אחדות וקבלה. היינות שייצרו בוגרי המסע הראשון הם ההוכחה לכוחן וחשיבותן של תעשייה תומכת וקהילה עוטפת.

יינות סדרת Layla נעשו בהובלת היינן גיא אשל ביקב דלתון, שאימץ את העמותה באהבה ובהתנדבות מלאה. את הענבים לסדרה תרם יקב ברקן, שותף נוסף לדרך. 100% מהרווחים מוקדשים להרחבת פעילות העמותה

לילה לבן 2023. הופק מענבי קולומבר ו-10% סמיון. יין ארומטי, פרחוני ופירותי, עם ניחוחות אפרסק ומשמש וחמיצות תומכת ורעננה.

המחיר: 150 שקלים

לילה אדום 2023. הופק מענבי קברנה סוביניון ו-2% סירה שתורמים לריכוך ולעיגול היין. התוצאה, יין קל ורענן, יין אדום של קיץ, ניחוחות של פירות אדומים טריים.

המחיר: 150 שקלים

את היינות ניתן לרכוש באתר העמותה, לצד היינות האישיים של כל המשתתפים וסיפורי המסעות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully