וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה מגדרית: עושים כבוד ליצרניות היין המקומיות

23.10.2024 / 11:30

טליה לוין מציינת את סוף תקופת החגים בסימן העצמה נשית, עם חמישה יינות מעולים של חמש יינניות אהובות

מכיוון שאנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, החלטתי לא להתמהמה ולאסוף את כל החברות למסיבת גג, שתציין את סיומה של תקופת החגים, ואולי גם תזרז את סופה של המלחמה. לצערי, על העניין הזה אני ממש לא יכולה להתחייב.

כנושאת בתפקיד הבלתי רשמי אך המחייב: "האחראית על תחום היין בשכונה", החלטתי שהרוב הנשי המוחלט באירוע דורש גם יינות נשיים לחלוטין. לכן כל הבקבוקים על השולחן יהיו של יצרניות מקומיות.

גם הזדמנות לפרגן ליין בוטיק מקומי בזמנים שאינם פשוטים כלל וכלל, וגם הזדמנות לפרגן למין הנשי בתחום היין ובכלל. אז מה נשתה?

מיקה מנדל, יקב מיקה. מירה איתן, מערכת וואלה
חקלאית בנשמה. מיקה רן מנדל/מערכת וואלה, מירה איתן

יקב מיקה, שרדונה 2023. מיקה רן מנדל

באירוע הזה יהיה ביקוש גדול לשרדונה, ואם כבר צריך לבחור שרדונה אז אני מעדיפה כשיהיה ייחודי, שיגרום לי לרגע לתהות מה שתיתי עכשיו.

מיקה רן מנדל היא חקלאית בנשמה, היקב שלה במושב נטור, נבנה בשנת 2021 וכמי שהגיעה מבית של חקלאים כשמגיעים ליקב בדרום רמת הגולן מיד מרגישים את האדמה ואת הבית.

תנועת התיירים פסקה כמעט בחודשים האחרונים וזה חבל. כי היקב הזה מלא באהבה והשקעה. עד שנשוב לשם בעצמנו, אני ממליצה לרכוש את המארזים של מיקה: סוביניון בלאן-רוסאן נהדר או רוזה מיוחד, וכמובן השרדונה שרכשתי ממנו צמד, ואני כבר מצטערת שלא קניתי עוד אחד רק לעצמי.

המחיר: 125 שקלים.

היינות של יקב מיקה. מיקה מנדל,
היינות של יקב מיקה/מיקה מנדל

יקב תל, ריזלינג 2023. ליטל עובדיה

את ליטל פגשתי במקרה באירוע יין קצת לפני המלחמה. היא סיפרה לי שהיא חקלאית וייננית ממושב שעל שנמצא על הגבול הצפוני, וגם זכיתי לטעום מעט מהיינות הנהדרים שלה.

כמי ששנים עוסקת בחקלאות, היא החליטה בשנת 2019 להקים יקב ולהוסיף למשק החקלאי הביתי הוותיק גם כרמים, שגדלים בטרואר הקר והקסום של צפון רמת הגולן.

בבציר האחרון הבשילו הזנים שחיכו להם ביקב כל כך, כמו ריזלינג, סמיון, ורדלו, גרנאש, ברברה וקברנה סוביניון. היה קשה לבחור רק בקבוק אחד, אבל הפור נפל על כוכב הקיץ האחרון, אחד הריזלינגים כחול-לבן הכי כייפים שטעמתי השנה.

המחיר: 120 שקלים.

יקב אחת, שנין בלאן 2022. ניצן סברסקי

כתבתי כאן כל כך הרבה על ניצן סברסקי מיקב "אחת" שכשמו כן הוא, מיזם וביצוע שמאחוריו עומדת סופר וומן וייננית מוכשרת בשם ניצן.

היינות שלה נהדרים, קלילים, אחרים בנוף, ואני מניחה שהנוכחות שלה בהרבה פסטיבלי יין הצליחה לכבוש גם אתכם. כמו תמיד, אני הולכת על היין שהתאהבתי בזכותו בניצן לראשונה, והוא תמיד הולך איתי: 'שנין בלאן 2022', יין רענן, עגול, מאוזן, מינרלי שכייף לשתות בכמויות.

המחיר: 130 שקלים.

יקב אחת. טליה לוין, מערכת וואלה
יקב אחת. יינות קלילים ונהדרים/מערכת וואלה, טליה לוין

יקב צפרירים, עדולם, סירה פראי 2023. לורי לנדר

על הדוריף המופלא של לורי לנדר מיקב צפרירים סיפרתי כאן בדיוק שלושה חודשים בדיוק. באותה טעימה כשביקרתי בזמנו ביקב, טעמתי יין נוסף ששמתי עליו עין וידעתי שאקח אותו לאירוע מיוחד בו יהיה מי שיעריך יינות אדומים טובים.

'עדולם, סירה פראי 2023' הוא יין צעיר וכייפי, חד ומיוחד, לא מכביד על החך אבל משאיר טוויסט שאי אפשר להתעלם ממנו. הוא יכול להיות אפילו עוד יותר נפלא כשהוא קצת יגדל, אבל הוא גם מקסים כמו שהוא עכשיו, צעיר ורענן. חוץ מזה, שיקב צפרירים הוא לחלוטין מקום שאני ממליצה לבקר בו, במיוחד עכשיו.

המחיר: 95 שקלים.

לורי לנדר יקב צפרירים. באדיבות המצולמת,
בואו לבקר אותה. לורי לנדר, יקב צפרירים/באדיבות המצולמת
יקב אדם. יח"צ,
אורנה לב בכרם של יקב אדם/יח"צ

יקב אדם, קברנה פרנק 2021. אורנה לב

אני לא יודעת מה אני יותר אוהבת, את הקריניאן, את המלבק, או את הקברנה פרנק של אורנה לב. מכיוון שתמיד בטעימות איתה נדמה לי שכל בקבוק יותר טוב מהשני והדילמה היא קשה מנשוא.

ביקב אדם אצל אורנה, אני מרגישה שאני בממלכה שלי, ממלכת האדומים ולמרות שיש לה גם יין לבן נהדר, אני תמיד נצמדת לקברנה פרנק שמזכיר לי עד כמה אני אוהבת את הזן הזה.

את 'אדם, קברנה פרנק 2021' שמרתי בבית עוד מתערוכת 'סומליה'" האחרונה וחיכיתי להזדמנות מיוחדת. והנה היא הגיעה. זה יין מאוזן, קליל, כייפי לשתייה ואחוז אלכוהול לא גבוה.

המחיר: 130 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully