וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים ותומכים: כך תחזקו את היקבים מקווי העימות

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 16:07

תעשיית היין הישראלית נאבקת על קיומה. לקראת חגי תשרי, טליה לוין מצאה כמה דרכים בהן תוכלו לסייע למי שצריך ולתת כבוד לתוצרת המקומית המעולה

התחנה הראשונה, ירושלים. דודי סעד,
התחנה הראשונה, ירושלים/דודי סעד

הריטואל אמנם חוזר על עצמו לפני כל חג, אבל נדמה שהשנה ניתנת תשומת לב מיוחדת בהיערכות לראש השנה וחגי תשרי. שנה למלחמה, כשחצי מדינה עדיין מפונה מהבית, ותעשיית היין המקומית נאבקת על קיומה.

כדי לשמור על נימה קצת אופטימית חשבתי איך אפשר לסייע עד כמה שאפשר למי שצריך ולתת את הכבוד הראוי לתוצרת הישראלית המעולה.

בשבוע הקרוב, כמה ימים לפני החג, צפוי להתקיים אחד מפסטיבלי היין העצמאיים הגדולים שרצים בשנים האחרונות. היזם ואיש היין נתי נעים, שאמנם בילה את רוב השנה החולפת במילואים, הצליח להחזיר בחודשים האחרונים את אירועי היין שלו שמעניקים חשיפה בעיקר ליקבים מקומיים קטנים ובינוניים ולעסקים שנפגעו מהמצב.

הפסטיבל יתקיים בשני מועדם ובשני מיקומים: 19/9 בתחנה הראשונה, ירושלים, 26/9, גן העיר, תל-אביב(קניון עופר בשמו הנוכחי).

דגש מיוחד יושם על יקבים מהצפון ומהעוטף, ויקבים בבעלות מילואימניקים כמו איתי מוניץ מיקב מוניץ שהוא והכורם שלו שראל נמצאים במילואים חודשים ארוכים ואיכשהו הצליחו לתפעל את היקב בעזרת המון אנשים טובים בדרך, יקב רקנאטי שמרכז המבקרים החדש שלו סגור, יקב דלתון, יקב אוריאל, היקב הראשון של שדרות שבחודשים האחרונים מנסה להשתקם אחרי שספג פגישה קשה, ובימים אלה מוקם מחדש. ועוד יותר משלושים יקבים קטנים עד גדולים שישמחו לעזרתכם.

המחיר:
150 שקלים לאורח, כולל: כוס קריסטל במתנה ו-25 שקלים זיכוי ברכישת יין

פרטים נוספים ורכישת כרטיסים: באתר myyain

נתי נעים, לוחם ויזם. נתי נעים,
נתי נעים. איש יין, יזם ולוחם/נתי נעים

מחזקים את יקבי הצפון

פסטיבל נוסף שכל כולו מחווה לחיזוק יקבי הצפון, יוזמה של בשיתוף בית הקפה 'מי קאסה' ו-'רדיקל חופשי', יתקיים ב 24.9 בקיבוץ גליל ים.

הפסטיבל יתמקד ביקבי הצפון ויכלול טעימות יין של עשרה יקבים ביניהם: סקוריה, אסף, שטרן, גלילאו, הר אודם, פלדשטיין, להט ועוד, עם מעל ארבעים יינות שונים. בנוסף תשתתף גם מזקקת הערק באסל ממעיליא.

המחיר:
החל מ-109 שקלים, באתר Zigo

עוד בוואלה

החגים עצמם: יינות מומלצים עד 50 שקלים

לכתבה המלאה
אבי פלדשטיין יקב פלדשטיין. יח"צ,
אבי פלדשטיין. גם היינות שלו יגיעו לגליל ים/יח"צ

בירה וזיכרון

מיזם הנצחה מרגש שהוא פרי שיתוף פעולה בין מבשלת הבירה "שושנס" מבשלת קראפט מעמק חפר, לבין סטודנטים במסלול לתקשורת חזותית בשנקר, יצר ליין חדש של בירה ממותגת בתוויות שמנציחות להנציח נרצחים ונופלים, כשכל תווית משקפת את הסיפור של מי שעומד מאחוריה.

גדי שושן, הבעלים של המבשלה, האמין תמיד שבירה היא יותר מסתם משקה אלא משהו שמחבר בין אנשים, והשילוב עם המחלקה לעיצוב הייתה עוד דרך להפוך כל בקבוק לזיכרון חי.

שני הבקבוקים שהופצו בפאב המבשלה שבכפר ויתקין ואפשר גם לרכוש אותם במבשלה, מוקדשים לשני לוחמים שנפלו ב 7 באוקטובר: בירה "אלקוקי", שנוצרה על ידי הסטודנטית רויטל זבולונוב לזכרו של שמעון אלרואי בן שטרית ז"ל, לוחם בחיל הגנת הגבולות שנהרג בקרב על מוצב "נחל עוז", ובירה "ארז" שנוצרה על ידי הסטודנטית טל גבעון לזכרו של סמ"ר ארז מישלובסקי ז"ל, לוחם חוד בחטיבת גבעתי שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בירה וזיכרון. יח"צ,
כל בקבוק הוא זיכרון חי/יח"צ

אדום, לבן, רוזה. מארזי יין מהגליל והגולן

בחנות היין 'אדום, רוזה, לבן' שמציעה למכירה יינות מהגליל ומהגולן יצאו במבצע מארזי יינות מהצפון כאשר 100% מהרווחים יועברו לתרומה עבור ישובי העוטף והצפון.

המארז מציע שלושה לבחירה, יינות מתוצרת יקבים בקווי העימות: יקב אביבים, יקב לוריא, יקב רמות נפתלי ועוד.

הזמנות באתר אדום, רוזה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully