וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים אורגניים

שירי כץ ואביב לביא

12.6.2007 / 0:07

10 טיפים לחיים אורגניים יותר מתוך הספר "המדריך הישראלי לאוכל אורגני" של שירי כץ ואביב לביא

1. להזמין את הירקות והפירות ישירות מחקלאי. זה זול יותר (חוסך את פער התיווך של החנויות) ומגיע רענן ישר מהערוגה. וזאת גם הרגשה נעימה להכיר את האיש שמגדל את האוכל שלכם ולדעת שאפשר לסמוך עליו.

2. טיפ אקטואלי: לא להחמיץ את התירסים שאפשר למצוא בחנויות ואצל חקלאים בימים אלה. הם מתוקים, פציחים, ואפשר לאכול אפילו בלי לבשל (אם כי שתי דקות בישול יביאו אותם לשיא).

3. לתת כבוד למוצרים של נאות סמדר: גבינות העיזים, הזיתים, הנקטרים, המשמשים, וגולת הכותרת – לדר משזיף מיובש. רך ונימוח, ולכן מתאים גם לילדים קטנים.

4. לגדל אדנית עם צמחי תבלין אורגניים על אדן החלון או במרפסת. מדי פעם גוזרים עלים של רוזמרין, אורגנו, קורנית (זעתר), ריחן (בזיליקום) ואפילו פטרוזיליה, ומבשמים איתם את התבשיל או הסלט. זה גם כיף (בעיקר לילדים), גם טעים, וגם יותר זול מאשר לקנות זר שלם, להחזיק במקרר ולזרוק שאריות.

5. לשכוח מסלטי הטחינה המוכנים, ולהכין לבד בבית: קונים טחינה גולמית אורגנית, מערבבים ביחס של 1 ל-1 עם מים, מוסיפים לימון, מלח ופלפל לפי הטעם, ואוכלים. שתי דקות הכנה.

6. לבדוק את לחם השפע האורגני של "הרדוף".

7. לקחת בחשבון שלחם אורגני, ומוצרים אורגניים בכלל, לא שורדים לאורך זמן מכיוון שאין בהם חומרים משמרים. מוצר אורגני שהאריזה שלו נפתחה מקומו במקרר, ולחם בן יומיים כדאי לשגר למקפיא.

8. חוץ מירקות ופירות שמזמינים מחקלאי, את שאר המוצרים כדאי לקנות בחנויות הטבע הגדולות. ברשתות השיווק הכלליות (למעט היוזמה האורגנית המבורכת של ירקות זולים בשופרסל ביג) המוצרים האורגניים יהיו בדרך כלל הרבה יותר יקרים.

9. את האדנית מסעיף 4 אפשר לדשן בקומפוסט או אפילו בשאריות הקפה ממכשיר האספרסו או פילטר (נשבעים!). אם בכל זאת הצמחים לא שורדים, לא להתייאש ולשתול חדשים – עם קצת ניסוי וטעייה תגלו מה מתאים למרפסת שלכם.

10. לזכור שאוכל אורגני הוא לא טיפול אנטיביוטי – אפשר להפסיק באמצע, וגם אפשר להסתפק, בטח בשלבים הראשונים, בצריכה חלקית של מה שיותר זמין ומתאים. בקיצור, "הכל או לא כלום" היא בהחלט לא הגישה המומלצת במקרה הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully