וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבש הוא העוף החדש

איתי להט

31.7.2007 / 23:08

מחירי בשר הכבש יירדו בקרוב בעקבות פסק דין תקדימי המאפשר ל'בלדי' לייבאו מאוסטרליה ולהכשירו בארץ. דיברנו עם ארז דהבני שהיו לו ביצים לנהל קרב עם בד"צ בבג"צ ולצאת מזה מלך

בחלומותיו הפרועים ביותר לא תיאר לעצמו סבא שלמה דהבני את האימפריה שתצמח מחנות הבשר הקטנה שפתח ב- 1920 ביפו. הוא גם לא תיאר לעצמו שמשפחתו שומרת המסורת, תמצא את עצמה באחד הימים מנהלת קרב עם בד"צ בבג"צ, שסופו פסיקה תקדימית שניתנה לפני כחודש, המאפשרת לחברה שצמחה מהחנות, לייבא בשר כבש מאוסטרליה ולהכשיר אותו כאן בישראל.

ראשיתה של אימפריית "בלדי" בשלמה דהבני, (הסבא) שנולד בירושלים ופתח ביפו חנות לממכר בקר טרי בשם "בלדי" ("העיר שלי" בערבית). בעקבות הצלחת החנות נכנס גם הבן אהרון דהבני לעסק ופתח חנות ומפעל קטן לבשר בשוק הכרמל בת"א. אבל הקפיצה הגדולה קרתה רק כשבסוף שנות ה-80 נכנסו בניו שלו, ארז ויורם דהבני, לעסקי הבשר והמפעל הקטן הורחב לפס יצור תעשייתי עם מפעל ראשון בבת ים, שקם ב-1987.

היום בלדי נמצאת בכל מקום: בשווקים, ברשתות המזון הגדולות (שופרסל, רשת רמי לוי, הרשת הרביעית, רשת יינות ביתן, AM PM) ובכמה מעדניות בוטיק ברחבי הארץ. עכשיו, בעקבות פסק הדין התקדימי של בג"צ שמאפשר להם להביא בשר כבש מאוסטרליה ולהכשיר אותו כאן, אנחנו נזכה לירידה משמעותית במחירי בשר הכבש והטלה.

"בשנת 2000 רצינו לייבא בשר מאוסטרליה, אבל הרבנות הערימה קשיים רבים", מספר ארז דהבני מנכ"ל בלדי. "בשלב הזה נסוגתי מעט וחזרתי לטפל בנושא במשנה מרץ רק בשנת 2004. באותה תקופה הוגש גם הבג"צ, בגלל שהיו שתי קבוצות שכבר ייבאו בשר – "נטו" ו"חוגר". ההחלטה ללכת לבג"צ לא היתה פשוטה בגלל שאנחנו נמצאים תחת פיקוח של הרבנות, והקולות שצצו עם הגשת העתירה היו של 'רד מזה'. אבל אני החלטתי דווקא לעלות על זה, בגלל שאנחנו לא הלכנו נגד ההלכה אלא ביקשנו משהו שכבר קיים בתעשיית הבקר ומקובל במקרים של עגל חלב – שם נוהגים להקפיא את הבשר ואחרי ההפשרה להכשיר אותו".

איך זה מרגיש לזכות בבג"צ מול הרבנות?

"התחושה אחרי פסק הדין היתה שיש צדק במדינה. זכיתי במה שאני מאמין בו, מהיום אני מרגיש צורך להגן גם על האינטרסים שלי, ועובדה שאפשר. זהו פסק דין תקדימי מכיוון שאנחנו פועלים תחת פיקוח של הרבנות, והפעם החלטנו לעמוד על זכותנו למרות ההתעקשות ברבנות".

זאת פעם ראשונה שבג"צ מתערב בענייני כשרות?

"לא, אבל כאן הבעיה הייתה דרך ההכשרה והשאלה איפה היא תתבצע. מעבר לויכוח הזה משפחת 'בלדי' היא משפחה שומרת מסורת, ואנחנו מתכנסים כל ערב שבת לעשות קידוש ולכבד את קדושת השבת".

"ייבוא של בשר מאוסטרליה הוא סוג של צ'ופר עבור הצרכן הישראלי", פוסק דהבני. "מדובר בבשר איכותי, במחירי עלות נמוכים יותר ובאפשרות להרחיב את שוק הבשר הישראלי. אם עד היום בשר כבש וטלה נחשבו לסוג של מותרות, הרי שבסעודות החג הקרבות נראה אותם כבר על השולחן במחירים הרבה יותר אטרקטיביים – של עד 30% פחות כבר בתקופה הקרובה".

למה דווקא בשר כבש?

"בשר הכבש שונה מבשר בקר בגלל שהוא הרבה יותר ידידותי לגוף ויש לו טעם עדין ומיוחד שהופך אותו לדלוקס של הבשרים".

מה אתם עושים איתו בבית?

"המומחיות שלנו היא בשר טלה על האש, כאשר הטריק הוא גובה הרשת שצריכה להיות במרחק 5 ס"מ מהגריל. מוסיפים מלח פלפל וזהו – יותר לא צריך לעשות כלום. תנו ללהבות לעשות את שלהן ותהפכו את הבשר רק פעם אחת. אם הבשר איכותי המנה תצא טוב. אני תמיד הולך על מדיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully