וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו נרגעים

תמר ביאליק

16.9.2007 / 0:05

טחנתם בשיגעון ארבעה ימים? עכשיו תירגעו "במנות קטנות". קריאת ביאליק מדווחת על ספר בישול שהוא יותר ספר רעיונות למארחים כבדים ולנשות שגרירים

ליאורה קרן, הכותבת של הספר, היא בעלת קייטרינג מפורסם המתמחה ב"פינגר פוד", אותם מאכלים זעירים של קוקטיילים, המכונים גם משעשעי חיך או חטיפונים. אוכל קטנטן, מושקע ומלא פיצ'פקעס, שמורידים בביס אחד. סוג כזה של אוכל מחייב המון, אבל המון התעסקות סביב ביס אחד ויחיד, והביס הזה אמור להיות מושלם. לפיכך, הספר הזה ממש לא מיועד למי שמחפש מתכונים שימושיים ליומיום. זהו ספר שמראש נועד רק לאירוח. כלומר רק למארחים כבדים, או לכאלה שעיתותיהם בידיהם.

אישית אינני מצליחה לעלות בדעתי שום סיטואציה בה אשב ואמלא במעוני הפרטי עגבניות שרי קטנטנות במוס אבוקדו. זה נראה לי סיזיפי משהו להשקיע שעות בהכנת עלים זעירים של סוכר בצורת ורדים, רק כדי שאנשים יבלעו את זה בביס אחד וישאירו מיליון כלים. אמנם הרציונל של קרן מדבר מאוד ללבי – כלומר שהאיכות חשובה מהכמות, שדברים טובים באים באריזות קטנות (והיי, אני מטר וחצי) ושהמעט מחזיק את המרובה, אלא שאני מעדיפה שמישהו אחר יבשל לי את כל הנ"ל.

לעומתי, מי שהתעסקויות כאלה הן הקיק שלו, ומסתבר שיש כאלה לא מעט – פשוט יתענג על הטעימות הפיציות שמציעה כאן קרן. יש כאן שפע של רעיונות לאוכל ממוזער, יפהפה, אסתטי ומרשים מאוד. מעשי אמנות קטנטנים על צלחות. אין לי צל של ספק שמי שישקיע ויכין מתכונים מהספר לאורחיו יזכה בשבחים ובמחמאות ביחס הפוך לגודל המנה.

מעשי אמנות קטנטנים על צלחת

המתכונים בספר מחולקים לפי סיטואציות מחיי היומיום, כמו ארוחות בוקר קטנטנות, אירוח של אחר הצהריים או של ערב וגם חטיפונים לממהרים, אם כי החלוקה די מלאכותית והכול יכול כמעט להחליף את הכל. בעיני "במנות קטנות" הוא לא ממש ספר בישול, אלא יותר ספר רעיונות. כאן אפשר לקבל זווית חדשה על מאכלים די מוכרים ולחשוב קצת מחוץ לקופסא עם אופני הגשה שונים, מרעננים וקטנים-קטנים. למשל המתכון ללביבות גבינה לבנה, מלפפונים וגנב"צ – הרי מבחינה קולינארית טהורה, הוא מתאים יותר ל"ילדים מבשלים", אבל צורת ההגשה פשוט מלבבת. כך גם הסלט הישראלי בשכבות או לבבות הפריטטה. לצד אלו, יש פה גם מתכונים שווים כמו כדורי עוף בשומשום, קציצות טלה קטנטנות עם לימון כבוש, תאנים ממולאות בגבינת עזים או קבב לוקוס על אורז בר. זהו ספר קלאסי למתנה למעריצים השרופים של הז'אנר ואלו, קרוב לוודאי, יתענגו מכל טעימה קטנטנה כזו וכך גם אורחיהם בני המזל.

שורה תחתונה

למי: לנשות השגרירים
חדש תחת השמש: בקטנה
נוחות שימוש: החלוקה מעט מלאכותית. בחלק מן המתכונים הצעות ההגשה שבתמונות לא תואמות לחלוטין למתכון וחסר מעט פינס.
מתכון מדליק: שוב, לא מתכון כי אם רעיון: גליל לדר ומרציפן – כל כך פשוט וכל כך נפלא חייבים לנסות!

גלגלי לדר ומרציפן

20 גלגלים

1/2 ק"ג מרציפן גולמי
1 עלה לדר
1 כף אבקת סוכר

1. מפזרים את אבקת הסוכר על משטח העבודה.

2. מרדדים את חבילת המרציפן על אבקת הסוכר עד לגודל משטח הלדר, מניחים את המרציפן על הלדר ובמידת הצורך מרדדים עד שיגיע ממש למידות של עלה הלדר.

3. מהדקים ומגלגלים לרוחב, כך שמתקבל גליל ארוך וצר.

4. פורסים בסכין חדה לפרוסות בעובי חצי ס"מ, כך שנוצרים כ – 20 גלגלים. מניחים על צלחת הגשה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

דבלים ממולאות על סלט נבטי חמניות

15 מנות

15 דבלים בגודל בינוני
1 כוס יין אדום מתוק
1 עלה דפנה
200 גרם גבינת עיזים
15 יחידות אגוזי קשיו

לסלט:
300 גרם נבטי חמניות
חופן גרגרי רימון

לרוטב:
5 כפות שמן זית
3 כפות חומץ רגיל
1 כף חומץ בלסמי
1 כף דבש
1 כף תרכיז מיץ תפוזים קפוא שהופשר
1 שן שום כתושה
1/2 כפית מלח

1. בסיר בינוני מבשלים חצי מכמות הדבלים, יין אדום ועלה דפנה. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עד שהדבלים מתרככות.

2. מוציאים את הדבלים מהסיר בעזרת כף מחוררת. מכניסים את שאר הדבלים וחוזרים על התהליך. ממתינים עד שהדבלים מתקררות מעט.

3. מחלקים את הגבינה ל - 15 כדורים שווים. חורצים בתחתית כל דבלה חריץ ודוחסים לתוכו כדור גבינה ואגוז קשיו. אוטמים את החריץ על ידי לחיצה של שני הפתחים זה כלפי זה.

4. מניחים את הדבלים הממולאות בתבנית אפייה חסינת אש, מכסים בנייר אלומיניום ואופים בתנור שחומם מראש ל - 180 מעלות כ - 10 דקות. מסירים את הכיסוי, יוצקים כף יין על הדבלים החמות ומשחימים בתנור למשך 2 דקות נוספות.

5. מכינים את הסלט: שמים בקערה את נבטי החמניות וגרגרי הרימון. מוסיפים את כל חומרי הרוטב לצנצנת ומנערים היטב. יוצקים את הרוטב על נבטי החמניות.

6. להגשה: על צלחת קטנה בגודל 11X11 ס"מ, שמים כף נבטי חמניות ולצד הסלט

"במנות קטנות", ליאורה קרן. צילום: דניאל לילה, עיצוב: מירב גנילוין וקרן אבידן – סטודיו טרמיקא, הוצאת ליאורה קרן וקרן יפה גדיש. מחיר: 119 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully