וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשה? למטבח!

תיקי גולן

7.3.2008 / 23:01

חמש שפיות תל אביביות מספרות על החיים בין הסירים

אם לפי כל הסטריאוטיפים הגבריים מקומן של הנשים במטבח, איך זה שאנחנו לא רואים יותר ויותר שפיות במטבחי המסעדות? לכבוד יום האישה הבינלאומי יצאנו לבדוק את הפרדוקס בעזרתן של חמש שפיות חרוצות, שמגלות את כל האמת שמסתתרת מאחורי הסירים. רמז: זה לא גבר עם ביצים.

סבינה ולדמן

רזומה: יש לה רומן גדול עם קונדיטוריה ושוקולד, אבל היא לא למדה קונדיטוריה מעולם ולא מגדירה את עצמה כשפית- קונדיטורית. ולדמן התחילה את דרכה בכפות תמרים, משם הגיעה לברברסקו ואחרי זה לקורדיליה, לילית וננה בר.

המטבח הנוכחי: יעוץ קולינרי ושפית פרטית של מיליארדר אוסטרלי.

המנה הכי נשית: "כל מה שנעשה בייצור עצמי וביתי - כמו לעשות פסטה מאלף עד תו או להכין בצק בשביל לחם ממש מההתחלה. נראה לי שיש בזה משהו מאוד נשי".

להיות שפית בעולם של גברים: "אני מודה שזה קשה. אני מאוד גאה בעצמי ובמסלול שעשיתי, כי לא ויתרתי. אבל הגעתי לפס החם לגמרי בטעות, כי אף אחד לא נתן לי באמת הזדמנות. הסתכלו עלי ואמרו לי 'מה תעשי אם יכנסו עכשיו 50 איש?'. במקרה יום אחד טבח היה חולה, וקפצתי להחליף את מקומו. התחום הזה קשה - קשה לעבוד מול גריל חם, השעות מטורפות, לעמוד על הרגליים כל היום, ואני מאמינה שבדיוק מהסיבה הזאת יש מעט נשים בתחום. זה לא קל, וצריך באמת לאהוב את זה".

האני מאמינה: "לבחור את חומרי הגלם הכי טובים ולהתעסק איתם כמה שפחות. אם רוצים טעם של כוסברה, אז כדאי פשוט לשים כוסברה ולא קצף של כוסברה".

מרב לליאן

רזומה: עבדה בעיקר עם קבוצת ירזין במסעדות בירנבאום מנדלבאום, צ'ימיצ'נגה ופסטלינה.

המטבח הנוכחי: שפית של מסעדת פועה.

המנה הכי נשית: "קיש, כי זה מה שבדרך כלל נשים אוכלות בחוץ, אם הן כבר אוכלות בחוץ. אני בתור אשה לא אוכל קיש. תמיד אעדיף מנה שתסקרן אותי".

להיות שפית בעולם של גברים: "זה לא נכון שלא צריך נשים במטבחים של מסעדות. אני חושבת שצריך שיהיה איזון, כי לאשה יש רכות מסוימת שאין לגבר, לאשה יש טאץ' לאוכל שלגבר לדעתי אין. אספר לך קוריוז: יום אחד נסעתי לעבודה על הקטנוע כשאני לבושה בבגדי השפית הלבנים שלי, ופתאום נהג אחר על קטנוע חתך אותי וצעק לי 'אישה את לא יודעת לנהוג, יאללה לכי למטבח'. הורדתי את הקסדה ועניתי לו 'הנה, אני בדרך לשם...'".

האני מאמינה: "מה שאני לא הייתי אוכלת אני לא מגישה לאנשים".

שרית אשכנזי

רזומה: למדה בישול בתדמור, עבדה ברפאל, במסה ובאייסברג.

המטבח הנוכחי: שפית- קונדיטורית של רשת אגדיר.

המנה הכי נשית: "מנות פירותיות עם תותים, פטל ופירות העונה. לנשים יותר מתחבר לי פירות, וגם נראה לי שזה מוכח שהן מזמינות את זה יותר".

להיות שפית בעולם של גברים: "כרגע אני עובדת בעולם של נשים, כי בתחום הקונדיטוריה יש הרבה נשים. יצא במקרה שאיפה שעבדתי תמיד היו נשים, ונראה לי שהקונדיטוריה זה חיבור טבעי יותר לאשה. במטבח באמת יש הרבה יותר גברים כי זאת עבודה עם לחץ נפשי וצריך להיות נורא חזק, וגברים יותר חזקים נפשית מנשים בשעת לחץ של סרוויס כשצועקים עלייך וצריך לעמוד בלחץ של זמן. גברים יותר קולים ונשים יותר רגישות".

האני מאמינה: "אני נורא אוהבת לעבוד בידיים, אז חשוב לי לשלב בין החושיות של הטעמים לבין העשייה בידיים, וליהנות מזה שנהנים מהאוכל שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

יולי מזרחי

רזומה: למדה בבישולים, עבדה במכה, באיל פסטיו ובמשך שלוש שנים הייתה שפית במסעדת קזנקי.

המטבח הנוכחי: סו שף במסעדת אדורה.

המנה הכי נשית: "כל מה שקשור לדגים".

להיות שפית בעולם של גברים: "את בתחרות גדולה, כי גם ככה עולם המטבח הוא עולם תחרותי, ולאשה הרבה יותר קשה בו מבחינה פיזית. יש מעט שפיות במטבחים בגלל שהעבודה מאוד תובענית, ובאיזשהו שלב בחיים שלה אשה מתחתנת, מביאה ילדים ופורשת, לא בגלל שהיא לא הצליחה במקצוע, אלא כי היא התמסרה למשהו הרבה יותר חשוב".

האני מאמינה: "פרפקציוניזם".

אריאלה כהן

רזומה: זזה, קום איל פו קפה בדיזנגוף, אפרטו ובעלת קייטרינג לאירועים פרטיים.

המטבח הנוכחי: שפית קפה ארלוזרוב, וחלק מצוות הקייטרינג של רן שמואלי.

המנה הכי נשית: "מנות שמחביאות בתוכן סוד, כמו ממולאים. מנה שמבחוץ לא רואים מה יש בה אבל בפנים יש הרבה הפתעות. כמו פסטייה מעלי פילו שבפנים יש פרגיות ופירות יבשים -זה נראה מאפה תמים אבל מבפנים הוא עז ומלא תשוקה. או כמו קובות של פעם שדוחפים לתוכן דברים טובים ורק כשפותחים אותן מגלים מה מסתתר שם בעצם".

להיות שפית בעולם של גברים: "הגברים די שולטים בעולם הזה ונדרש מאמץ להוציא את האשה החוצה ולהראות שהיא יודעת ומבינה. מעבר לסקסיות של האוכל העבודה במטבח היא פיזית, זה אומר להרים ארגזים כבדים, לשטוף כלים כבדים ולעמוד שעות על הרגליים - וזו הגדולה של הגברים, היכולת הפיזית שלהם. לא עבדתי בהרבה מטבחים עם גברים, אני די סוליסטית ועובדים תחתי גברים".

האני מאמינה: "להיצמד לחומרי הגלם, לא להחביא אותם ולהכניס תשוקה לאוכל".

  • עוד באותו נושא:
  • שפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully