וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: עוגת לימון

צבי טריגר

25.3.2008 / 0:11

איזה כיף! צבי טריגר חזר לאפות עוגות בחושות. אתם הרווחתם מזה עוגת לימון וזנגביל מרעננת גם בטמפרטורת החדר

פתאום חזרתי לאפות עוגות בסופי השבוע. פעם, מזמן, היה לי מנהג כזה, ובמשך כמה שנים נטשתי אותו. והנה, לפני שלושה שבועות, פתאום ניעור בי הצורך לאפות מחדש. אני בעיקר מתמקד בעוגות בחושות. כשהן במיטבן, הן טובות יותר מכל עוגה מתוחכמת עם קרמים מורכבים שמתחילים בסיר כפול, על אדים (ולא שיש משהו רע בעוגות האלה; כשההשראה נוחתת עלי, אני מסוגל לבלות ימים שלמים במטבח בעבודה על עוגות שכבות מורכבות). אבל הזמן הדוחק והמודעות לצריכת הקלוריות עושים את שלהם, ואני חושב שעוגה בחושה משובחת היא פתרון מצויין למי שמצד אחד רוצה ליהנות מעוגה ביתית אבל מצד שני מעוניין שרק העוגה תתפח, ולא הוא עצמו.

אמנם, מזג האוויר התנורי שנחת עלינו בימים האחרונים עשה השוואת טמפרטורות בין פנים התנור ובין החוץ, אבל העוגה של היום היא מרעננת, עשירה, וטעימה מאוד בטמפרטורת החדר, מחוממת מעט, או אפילו קרה מהמקרר.

מי שאוכל לבד ולא כאמור רוצה לתפוח לבד מהעוגה הזו, אין לו ברירה, אלא להזמין חברים, שכנים או בני משפחה. תאמינו לי, הם יהיו אסירי תודה.

מתכון: עוגת לימון וזנגוויל מסוכר

המצרכים:

200 גר' חמאה בטמפרטורת החדר (מוציאים אותה מהמקרר כשעתיים לפני תחילת העבודה)
3 כוסות קמח לבן + כף לקימוח התבנית
2 כפות קליפת לימון מגוררת דק (משני לימונים)
שליש כוס מיץ לימון סחוט טרי (משני לימונים)
שליש כוס זנגוויל מסוכר, קצוץ דק (נמצא בדרך-כלל באיזור הפירות המיובשים בחנויות)
1 כפית סודה לשתייה
1 כפית מלח (כן, זו לא טעות, כפית מלח)
2 כוסות סוכר לבן
6 ביצי חופש אורגניות
1 כוס רוויון

ההכנה:
1. מחממים את התנור ל-180 מעלות.

2. בקערה גדולה מערבבים היטב בעזרת מזלג או מטרפה את הקמח, קליפת הלימון המגוררת, הזנגוויל הקצוץ, הסודה לשתייה והמלח. מניחים בצד.

3. מניחים את החמאה ואת הסוכר בקערה של מיקסר חשמלי (שומרים את נייר העטיפה של החמאה לשימון התבנית). מקציפים במהירות בינונית-גבוהה באמצעות וו הגיטרה של המיקסר את התערובת, עד שהיא הופכת תפוחה ואוורירית, כ-4 דקות. כשהמיקסר פועל על מהירות בינונית, מתחילים להוסיף את הביצים אחת-אחת. מוסיפים כל ביצה נוספת רק לאחר שקודמתה נבלעה לגמרי בתערובת. מוסיפים גם את מיץ הלימון.

4. מנמיכים את מהירות המיקסר למהירות הכי נמוכה, ומתחילים להוסיף לסירוגין את תערובת הקמח והריוויון: מתחילים עם שליש מהקמח, חצי מכמות הרוויון, שוב שליש מהקמח, חצי מהרוויון, ומסיימים בשליש האחרון של הקמח. נזהרים מערבוב יתר, ומכבים את המיקסר ברגע שהבלילה אחידה. חשוב להקפיד לא לערבב יותר מדי, כדי שהעוגה לא תקבל מרקם של לחם.

5. משמנים היטב את תבנית קוגלהוף אחת (או שתי תבניות אינגליש קייק) בעזרת החמאה שנותרה על נייר העטיפה. אם צריך, משתמשים בחמאה נוספת. על התבנית המשומנת מפזרים את כף הקמח הנוסף, ומטים את התבנית לכל הכיוונים, כדי שהקמח יצפה את פנים התבנית. את עודפי הקמח מנערים מעל הכיור. יוצקים את הבלילה לתבנית, מיישרים אותה בעזרת סכין או מרית, ומכים קלות בעזרת התבנית במשטח העבודה, כדי לשחרר בועות אוויר שאולי נתקעו בין הבלילה לתבנית.

6. אופים ב-180 מעלות עד שהעוגה מוכנה. אם זו תבנית קוגלהוף – כ-55-65 דקות. אם משתמשים בשתי תבניות אינגליש קייק – משך האפייה הוא 45-55 דקות. העוגה מוכנה כשקיסם שננעץ בתוכה יוצא נקי. אם העוגה משחימה מדי במהלך האפייה, מכסים את התבנית ביריעת נייר אלומיניום (לא מהדקים את הנייר לתבנית).

7. לשיחרור העוגה מהתבנית: לאחר שמוציאים את התבנית מהתנור, נותנים לעוגה להתקרר בתוך התבנית כחצי שעה. לאחר חצי שעה הופכים את התבנית על צלחת בגודל מתאים.

הערות וגיוונים

1. לעוגת לימון-פרג, מחליפים את הזנגוויל המסוכר ב-5 כפות פרג לא טחון.

2. אפשר להחליף את הריוויון בכוס שמנת חמוצה.

3. להגשה – אפשר לזרות אבקת סוכר מעל העוגה.

4. העוגה תישמר עד שבוע בקופסה אטומה במקרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully