וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לערבב, לאפות, לאכול

דנה מלמד

17.4.2009 / 0:09

מפגש עם משפחה איטלקית בחג שולח את דנה מלמד הישר לזרועות רב מכר משובח ומרוב תשוקה לארץ המגף היא מכינה לזניה

שמתי לב שכאשר משהו מעסיק אותך, איזה רצון או תשוקה או עניין, פתאום אתה נתקל ברמזים או סימנים שמתקשרים לעניין הזה מכל מיני כיוונים. מזה זמן שאני מפנטזת על חו"ל בכלל ועל איטליה בפרט. הפנטזיה הזאת התחילה דרך תשוקתי הגדולה לפסטה, שהתחילה בעצם מאז שאני זוכרת את עצמי.

בשנתיים האחרונות, למדתי את אמנות הכנת הפסטה הטרייה. קורה לא מעט, שבזמן הכנת הבצק או בשלב הקריצה, המילוי והקיפול (שזו עבודה די מונוטונית ובעצם, סוג של מדיטציה), אני מפליגה לי על כנפי הדמיון לפיאצות ולמזרקות של רומא, לאנשים הכל כך יפים ושמחים ורומנטיים, שמרשים לעצמם לחגוג את תענוגות החיים ולמפות משובצות באדום ולבן עמוסות בפיצהפסטה ויין.

בשבוע שעבר, היה לי הכבוד להכיר את דניאלה, אישה איטלקיה מיוחדת ומקסימה. שהייתי במחיצת בני משפחתה כמעט שלושה ימים במסגרת בישולים לחג, והאיטלקית שהתנגנה דרך השיחות שלהם ברקע, ממש הקסימה אותי וחיזקה את הפנטזיה, שהפכה בינתיים לחשק עז ללמוד איטלקית, להגיע לאיטליה ולאכול פסטות משובחות לרוב.

ואם כל זה לא מספיק כדי להזכיר לי את החלומות שלי, אז אחרי תקופה ארוכה שלא נגעתי בספר, מצאתי את עצמי קוראת את "לאכול להתפלל לאהוב", שזה סיפור מסע של אישה בערך בגילי. המסע, וכך גם הספר, מחולק לשלושה – איטליה, הודו ואינדונזיה. היום סיימתי את החלק של איטליה, שכולל בין היתר, תיאורי אוכל מפתים ומגרים במיוחד. אז עד שאארגן לעצמי דרכון, ממון, זמן ועוד פרוצדורות כאלה ואחרות, לא נותר אלא להיכנס למטבח ולשקוע לעולם של פסטה, עגבניות, שמן זית, מוצרלה ופרמז'ן.

לזניה מפונקת מאד

400 גר' עלי לזניה (טריים או קנויים)
לרוטב עגבניות:
400 גר' עגבנית שרי תמר בשלות
1/3 כוס שמן זית
2 שיני שום פרוסות
כוס עגבניות מרוסקות
קורט סוכר
מלח
חופן עלי בזיליקום טריים
לבשאמל:
3 כפות חמאה
3 כפות קמח
2 כוסות חלב
100 גר' קשקבל מגוררת
קורט מוסקט טרי מגורר

לקרם פטריות:

סלסלת פטריות פורטובלו חתוכות
100 גר' פטריות פורצ'יני מיובשות
בצל גדול קצוץ
2 כפות שמן זית + כף חמאה
מלח
פלפל שחור גרוס
כף עלי טימין טרי
200 גר' גבינת עיזים (סנט מור, פרומעז או גדעז)
50 מ"ל שמנת מתוקה
לסיום:
חופן עגבניות שרי חצויות
חופן כדורי בייבי מוצרלה
פרמז'ן מגוררת
עלים טריים של טימין או בזיליקום

ההכנה:

1. מכינים רוטב עגבניות: מחממים מעט את שמן הזית, מוסיפים את העגבניות(שרי ומרוסקות) ומועכים קלות בעזרת כף עץ. כשמתחילם לצאת נוזלים, טוחנים את העגבניות בעזרת בלנד ידני. מתבלים במלח, פלפל, סוכר, שום ובזיליקום מביאים לרתיחה, מבשלים עוד עשרים דקות על אש קטנה.

2. מכינים רוטב בשאמל: ממיסים את החמאה, מסירים מהאש ומוסיפים את הקמח. בוחשים היטב ומחזירים ללהבה נמוכה. מוסיפים את החלב ולא מפסיקים לבחוש עד קבלת רוטב חלק. מוסיפים את הקשקבל ומתבלים. מערבבים עד שהקשקבל נמסה ומסירים מהאש.

3. מכינים קרם פטריות: משרים את הפורצ'יני המיובשות במים רותחים למשך 10 דקות. בינתיים, מטגנים את הבצל בשמן והחמאה. מוסיפים לבצל המטוגן את הפורטובלו וממשיכים לטגן.מסננים את הפורצ'יני ומוסיפים למחבת. מתבלים במלח, פלפל וטימין, מערבבים ומטגנים עוד 5 דקות. מוסיפים לכל התערובת את גבינת העיזים, מועכים אותה בעזרת מזלג ובוחשים היטב.מוסיפים גם שמנת מתוקה. אם יש מעבד מזון, מומלץ לטחון את הכל במעבד.

4. מחממים תנור ל180 מעלות. מרכיבים את הלזניה: משמנים את התבנית בשמן זית ויוצקים מעט רוטב עגבניות. עורכים שכבה אחידה של עלי לזניה ומעל יוצקים שכבת בשאמל. מוסיפים עוד שכבת עלי לזניה ומעליה שכבה של רוטב עגבניות. עוד שכבת עלי לזניה, ואז שכבה של קרם פטריות. כך ממשיכים עד שנגמרים החומרים. אין חשיבות לסדר המרכיבים, רק חשוב להקפיד שכל שכבת עלי לזניה תהיה מצופה ברוטב. מומלץ להוסיף בין שכבה לשכבה פרמז'ן מגוררת.

5. את השכבה האחרונה מעטרים בחצאי עגבניות שרי, כדורי מוצרלה, פרמז'ן ועלי טימין או בזיליקום טרי.
6. אופים כ40 דקות, עד שהלזניה זהובה וסקסית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully