פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      שפד לי כבשה

      אל תראו לקצב שאתם מבולבלים. רוני קדר והצוות של מסעדת מיט בר מציעים הסברים לנתחים שכדאי לשים על האש (וגם מנות שכדאי לאכול על יד)

      אנטרקוט

      בזכות: העובדה שהוא הנתח השומני והעסיסי ביותר. איפה: בגב הפרה, המשכו של הצוואר. איך עושים: מוציאים מהמקרר חצי שעה לפני הצלייה. שמים על הגריל עם מלח ופלפל גרוס למשך 8 עד 10 דקות (הופכים באמצע), או עד שהבשר מתחיל לדמם. משקל מומלץ לנתח: 300 גרם. מידת עשיה: מדיום. להגיש עם: חציל קלוי על האש והרבה שום

      פילה

      בזכות: היותו החלק היוקרתי והעדין. הפילה רך, עסיסי ונטול שומן. איפה: בהמשך האנטריקוט לכיוון אחורי הפרה בצד אחד של הצלעות (בצד השני תפגשו את הסינטה). איך עושים: כמו האנטריקוט, אבל כאן מסתפקים בכ-6 עד 8 דקות. משקל מומלץ: 200 גרם. עשוי: מדיום רייר. להדיש עם: גראטן תפוחי אדמה ובאווירת המנגל נסתפק בתפוחי אדמה צלויים.

      סינטה

      בזכות: הנתח ה'בשרי' ביותר. סיבי וצפוף בעל טעמים חזקים למביני עניין בבשר. איפה: בצד השני של הצלעות (מול הפילה). איך עושים: כמו האנטרקוט והפילה וכאן צולים 8 דקות (כלומר 4 על כל צד). משקל מומלץ : 250-300 גרם. עשוי: מדיום רייר. בצד: עוד הרבה סינטה.

      פרגיות

      בזכות: הנגישות, הרכות, המחיר והישראליות. איפה: צמוד לעצם ירך התרנגולת. איך עושים: משרים במרינדה כמה שעות, מניחים על האש ומושחים את הנתח ביתר המרינדה תוך כדי הצלייה. משקל מומלץ: 150 גרם. עשוי: חרוך מבחוץ ועשוי (אבל לא מדי) מבפנים. בצד: פירה עשיר.

      קבב

      בזכות: הפשטות, הוספת הטעם האישי. איפה: עדיף להשתמש בבשר בקר טחון, רצוי אונטריב (צוואר בקר), ולהוסיף 20 אחוז שומן שפונדרה או שומן כבש. איך עושים: מבקשים מהקצב לטחון את הבשר המעורב, מתבלים בבהרט, בצל קצוץ, פטרוזיליה ומלח פלפל. משקל מומלץ: בין 80 ל-100 גרם לקציצה. עשוי: לפי הטעם. רצוי שלא מתחת למדיום. בצד: טחינה וחומוס ופיתתות גם.