וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד באופנה

יאיר קורן

28.4.2009 / 12:22

בגלל המורשת הנופים ציוריים והיזמים היודעים להשתלב במגמות עכשוויות, הפך "קיאנטי קלאסיקו" בטוסקנה לאחד מאזורי היין המשגשגים באירופה. יאיר קורן היה בפירנצה בטעימות מקדימות של יינות קיאנטי קלאסיקו 2

Chianti Classico הוא הטרואר האיטלקי המגלגל יותר כסף מכל אזור גידול אחר במעצמת היין איטליה - כחצי מיליארד אירו בשנה - הכנסות מייצור יין, שמן זית ועוד מוצרי חקלאות, וגם מ-agriturismo, תיירות חקלאית. שטח האזור המוגדר 700,000 דונם, שביעית ממנו כרמים, 72,000 דונם רשומים לייצור Chianti Classico DOCG. מספר המגדלים כ-600, יותר ממחציתם גם מבקבקים. בממוצע מייצרים באזור כ-37 מיליון בקבוקים של קיאנטי קלאסיקו בשנה ורק כרבע מהם נמכרים באיטליה. הרוב עושה את דרכו לשוקי היצוא ובראשם ארה"ב, גרמניה, בריטניה, שווייץ, קנדה, יפן ורוסיה. מן הבציר האחרון, המבטיח כנראה יינות אלגנטיים, הופקו 26,810,000 ליטר של קיאנטי קלאסיקו.

הפעם נדלג על תקנון הייצור של היין, על הזנים בבלנד (80% סנג’ובזה), על תקופת היישון וכו’ ולעומת זאת נתמקד מעט בהיסטוריה וגם ב...זיופים ובחיקויים, לא בטוסקנה (גם בה הם לא חסרים) אלא מחוצה לה.

מעט גיאוגרפיה, מעט היסטוריה

תחום האזור שמייצרים בו Chianti Classico כבר מאות שנים, מוגדר היום בדייקנות - סביבותיה של פירנצה בצפון, הרי קיאנטי במזרח, העיר סיינה בדרום והעמקים Elsa ו-Pesa – במערב. ההצלחה של היין גרמה במשך שנים רבות למחלוקות בעניין גבולות האזור וב-1716 פרסם הדוכס הגדול של טוסקנה, קוזימו ה-III, צו הקובע את תחום הייצור של היין הרשאי לשאת את השם "קיאנטי". גם המהלך הזה לא שינה דבר ובכל מקום המשיכו לייצר יין קיאנטי מזויף. ב-1924 התכנסו 33 יצרנים והקימו גוף שנועד להגן על היין המקורי - הקונסורציום של יצרני "קיאנטי קלאסיקו". הגוף הזה התפלג בשלב מסוים ושב והתאחד לפני כמה שנים. עד היום הוא מתהדר בלוגו ההיסטורי מן המאה ה-14 – התרנגול השחור.

נאבקים בחיקויים

אין שום סימן מסחרי רשום בתחום היין שמשתמשים בו שלא כחוק כמו ב"קיאנטי קלאסיקו", ואיגוד היצרנים מייחד מאות אלפי אירו בכל שנה להיאבק בתופעה. היקבים חוששים מפגיעה בתדמית היוקרתית של היין שהושגה בעמל של שנים רבות, והאיגוד הקים צוות של משפטנים העוסקים בהגנה על השם המסחרי ועל לוגו התרנגול השחור. במדינות כמו ארה"ב, שבהן לא היה אפשר להגן על שם היין באמצעות הסכמים בילטראליים, הוא נרשם כסימן מסחרי כללי, וכך גם בברזיל, בניו זילנד, בהודו, בסין, בפיליפינים ובדרום אפריקה. עד כה נרשם השם "קיאנטי קלאסיקו" ב-40 מדינות והצוות מפקח בקפדנות על כל הפרה. לעזרת היצרנים נחלץ משרד החקלאות של איטליה והוא משתתף בהוצאות הגבוהות של המאבק בחיקויים.

טעימות מקדימות

בכל שנה, בחורף, יצרני האזור מציגים בפירנצה את היינות היוצאים אל המדפים והפעם הוצגו 358 תוויות – קלאסיקו 2007, קלאסיקו ריזרבה 2006 וגם יינות משנים קודמות. נוסף על אלה היה אפשר לטעום עשרות יינות מחבית, מבציר 2008. האירוע מתקיים בתחנת רכבת היסטורית שהוסבה למרכז תרבות מרשים – Stazione Leopolda. לצד היינות היצרנים מציגים גם שמן זית "קיאנטי קלאסיקו DOP", מן האזור המוגדר, לאחר מסיק מבורך ב-2008. מספר עצי הזית הרשומים 372,340 ושטח כרמי הזית – 100,000 דונם.

לקינוח הוצג באירוע מגוון מרשים ועתיר סגנונות של גראפה מקיאנטי קלאסיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המומלצים של קורן – קיאנטי קלאסיקו

Chianti Classico DOCG 2007
Badia a Coltibuono
Bibbiano – Montornello
Casa Emma
Castello di Fonterutoli
Castello di Volpaia
Castello Vicchiomaggio
Dievole – La Vendemmia (חבית)
Fattoria La Ripa
Fattoria Le Fonti
Felsina
Fontodi (חבית)
Isole e Olena (חבית)
Montecalvi
Piccini - Solco
Rocca delle Macie (חבית)
Ruffino – Santedame (חבית)
Tenimenti Angelini – San Leonino (חבית)
Tenuta di Arceno (חבית)
Villa Cafaggio (חבית)
Chianti Classico Riserva DOCG 2006
Badia a Coltibuono (חבית)
Barone Ricasoli – Rocca Guicciarda
Casa Emma
Castello delle Stinche – Castello Lamole (חבית)
Castello di Volpaia – Coltassala (חבית)
Cecchi – Riserva di Famiglia
Dievole – Novecento (חבית)
La Madonnina
La Sala
Ruffino – Santedame
Setriolo (חבית)
Terrabianca – Croce
Vignamaggio – Castello Mona Lisa
Vila Cerna (חבית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully