וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להתנהג

30.7.2009 / 14:10

כיום לא שואלים בראיון עבודה רק על ניסיון מקצועי, אלא גם מנסים ללמוד על ההתנהגות. הכינו עצמכם מראש

מעסיקים רבים משתמשים בראיון התנהגותי בתור דרך להכיר ולתשאל את המרואיין. סוג זה של ראיון מבוסס על הרעיון כי הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא לבחון את הביצועים של המועמד, בעבר ובהווה. הניבוי מתמקד בחוויות, התנהגות, ידע, מיומנויות ויכולות שאינן קשורות לעבודה.

ראיון התנהגותי עם מעסיקים עשוי להשפיע במקומות בהם נדרשים כישורי עבודה שאינם מדויקים, כגון מפעלים. נכון לעכשיו, 30 אחוזים מכלל הארגונים משתמשים בראיון מסוג זה. הכנה מוקדמת לראיון התנהגותי עשויה להועיל לכם לדעת מה מחפש המראיין.

מדוע כדאי לכם להתכונן לראיון התנהגותי?
מועמדים אשר מתכוננים לראיון התנהגותי, בדרך כלל מוכנים טוב יותר גם עבור ראיונות המסורתי. באמצעות מחשבה על תשובותיהם, גם חסרי ניסיון בראיונות, ידעו לתת מענה מוצלח.

הכנה מוקדמת

לפני הראיון:
אחת הדרכים להכין את הראיון הראשון הוא לחשוב על תיאור העבודה. מהם הכישורים המופיעים במודעה? האם הארגון אומרים שהם צריכים מישהו כיודע לעבוד כצוות, או מישהו ששם לב לפרטים קטנים? ברגע שיש לך הבנה טובה יותר של סוגי מיומנויות שהם מחפשים, אתה יכול להתחיל לחשוב על חוויות ואירועים שעברת שאותם תוכל לספר על מנת להפגין מיומנויות אלה.

כאשר אתה עונה על השאלות:

אל תהססו לפרט על החוויות, על הארגון שבו עבדתם ואפילו על קבוצת הספורט בה הייתם משחקים. כל סיפור כזה מעיד על אופייכם.

במהלך הראיון, תמיד תקשיב בזהירות לשאלה, בקש הבהרה אם צריך, כדי לוודא את התשובה לשאלה לחלוטין. הכנה לראיון צריכה לכלול זיהוי של מצבים בהם התנהגותך הופגנה כלפי חוץ.

לפני הראיון, זהו שתיים או שלוש נקודות המוצלחות אצלכם, ולמדו את עצמכם כיצד אתם מוכרים את נקודות אלה למראיין.

בכל פעם שאתם יכולים, כמתו את התוצאות. מספרים הם דרך קלה להמחיש את הרמה של סמכות ואחריות. ספרו על כמה עובדים הייתם אחראים.

היו מוכנים לתת דוגמאות של התוצאות למעשיכם. במידה ועשיתם מעשים טובים יותר או פחות, ישאלו אתכם על תוצאותיהם. ענו בזהירות תוך תשומת לב לחוקותיכם. לרוב ישאלו אתכם אז מה למדתם מכך ומה עשיתם על מנת לטפל בבעיה. לפני הראיון רעננו את זכרונכם לגבי פרטים אלו.

הפגנה רצויה של התנהגויות עשויה להיות מוכחת בהרבה דרכים. השתמשו בדוגמאות מן העבר כגון שיעורים, פעילויות, עבודת צוות, שירות הקהילה וכמות הניסיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully