וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשעון מראה חצות

הילה קריב, ברקלי

8.11.2009 / 8:01

נראה שנאמר כבר כל כך הרבה על הדלעת, אבל הבלוגרית הילה קריב לא יכולה שלא להכניס אותה לאורז בר

אורז בר עם דלעת. הילה קריב
אורז בר עם דלעת/הילה קריב

התקופה הזו, של סתיו אמריקאי על חגיו וצבעיו, חוברת כמעט באופן אוטומטי למשפחת הדלועיים. בחנויות ובשווקים מופיעים מיד סוגים רבים של דלועים בגדלים שונים, בצבעי צהוב-כתום-אדום וצורות להם שונות ומשונות. הנפוצה מכולן היא 'דלעת הסינדרלה' (כך קוראים לה במשפחה שלנו), המשמשת לא רק לבישול אלא גם לקישוט וליצירת דלעות 'מפורצפות', שבתוכן מניחים נר.

הדלעת הינה, מבחינה בוטנית, פרי ולא ירק והיא בריאה למאכל, משביעה (ללא הערך הפחמימתי של תפוח האדמה) ומסוגלת לשנות פניה ולהשתתף במתכונים מלוחים ומתוקים גם יחד. דלועים עם קליפה דקה, ניתנות לאכילה בשלמותן ומצוינות צלויות בתנור עם מעט שמן זית ומלח. האמריקאים אלופים בלהכין ממנה מאפינס, מיני פאי, עוגות בחושות ושיא השיאים - מנה שמעולם לא למדתי לחבב: פירה דלעת וקינמון שבו מוטבעים עיגולי מרשמלו, כתוספת לתרנגול ההודו הצלוי.

דלעת. הילה קריב
דלעת/הילה קריב

לרגל כוננות הדלעת העונתית, נכנסתי למטבח מצוידת בפיסה ממנה ובהרבה מוטיבציה. זוהי וריאציה קלילה וחיננית למתכון בוכרי הנקרא 'סירקניס'. בסוף הבישול מתקבל תבשיל אורז צבעוני וארומטי, עסיסי ומלא טעמים.

המתכון יכול להיות תוספת מענגת אך יכול גם לשמש אתכם כמנה עיקרית צימחונית. האורז נשמר מצוין במקרר וניתן בהחלט להכינו מראש ולאכול בכל טמפרטורה שבא. סלט ירוק בצד ויש לכם יופי של ארוחה קלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אורז בר עם דלעת. הילה קריב
אורז בר עם דלעת/הילה קריב

אורז בר ודלורית

ניתן כמובן לאלתר: סוגי אורז שונים (גם אורז לבן רגיל יהיה טעים להפליא), ירקות שונים ועוד. אפשר בקלות להחליף את הדלורית בדלעת המוכרת. מתכון בסיס שיאהב שינויים.

חומרים:
500 גר' דלורית קלופה, נקיה מגרעינים וחתוכה לקוביות קטנות
2 כפות שמן זית
1 בצל קלוף
1 כוס גזר קצוץ (אני השתמשתי בגזרים גמדיים פרוסים לעיגולים)
1/4 כפית קינמון
מלח ופלפל טרי
1-2 עלי דפנה
1 קופסאת גרגרי חומוס מסוננת
1 כוס אורז בר
2 כוסות מים
1/4 כוס שמן קנולה
שיני שום קלופות וכתושות מראש שום שלם (ואין כאן טעות!)
1 צרור שלם של פטרוזיליה, ללא ענפים עבים - קצוץ דק

דלעת. הילה קריב
דלעת/הילה קריב

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל- 250 מעלות.

2. מכניסים לסיר גדול את הבצל והגזר עם כף של שמן זית ומלח. מכסים ומאדים על אש נמוכה עד שהירקות מתרככים (כ-7-10 דקות). אם יש צורך, ניתן להוסיף כף או שתיים של מים.

3. כאשר הבצל מתרכך מעט ונהיה שקוף, מוסיפים את גרגרי החומוס המסוננים, עלי הדפנה, הקינמון ועוד קצת מלח ופלפל. מערבבים היטב ואחרי שתי דקות בישול, מוסיפים את האורז. אני אישית לא טורחת לשטוף אותו אבל ניתן בהחלט. מערבבים ומוסיפים את המים (אם משתמשים באורז מסוג אחר, כדאי לבדוק את כמות המים המצוינת בהוראות הבישול - כל אורז ואופיו). רצוי להפחית כמה כפות של מים מהכמות המצוינת, מאחר והאורז יקבל נוזלים נוספים מהירקות שאיתו יתבשל.

4. מביאים את האורז לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנטנה עד שכל המים התאדו והאורז רך. אורז בר לוקח כ-45 דקות.

5. בינתיים - מערבבים את קוביות הדלורית עם כף אחת של שמן זית ומעט מלח. מעבירים לתבנית שטוחה וצולים בתנור כ- 20 דקות או עד אשר היא רכה ומעט זהובה. כדאי לערבב פעם אחת באמצע.

6. כאשר האורז והדלורית מוכנים, מחממים בסיר קטן את שמן הקנולה. מיד כאשר השמן מתחיל לעשן, מכניסים לתוכו את כל כמות השום הכתוש עם מעט מלח, סוגרים את המכסה, מכבים את האש ומנענעים קלות את הסיר עד ירגעו הרוחות. הסיר יגעש וירעש ויעלה אדים. מניחים על אדן החלון או במרפסת לחמש דקות. השום אמור להיות זהבהב קלות ורך עד מאוד.

7. לאחר כחמש דקות, מעבירים את הדלורית הצלויה, השום הרך (לא חובה להשתמש בכל השמן שבו הוא שהה) והפטרוזיליה הקצוצה לסיר האורז ומערבבים היטב. בודקים ומתקנים תיבול.

דלעת. הילה קריב
דלעת/הילה קריב

על הילה וה"ביסים"

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר הספיקה לעבוד שם במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבור גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

את הבלוג "ביסים" החלה לכתוב בשנת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • דלעת
  • אורז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully