וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן האש יוצא לדרך

אורן גולדפינגר

16.12.2009 / 0:18

אורן גולדפינגר החליט שכדאי לנסות לאכול רו פוד, הצליח לבלות בסדנת בישול ללא בישול ויצא עם כמה מתכונים

לפני כחודשיים פגשתי מכר שלא ראיתי הרבה זמן, ולא זיהיתי אותו כלל. הוא הוריד כ-30 ק"ג ממשקלו. כששאלתי אותו איך הוא עשה את זה הוא ענה שלפחות 60% מהתזונה שלו מבוססת על רו פוד, ושלמרות שהוא אוכל די הרבה מתוקים, הוא מוריד במשקל. מצא חן בעיניי הרעיון של לטחון מתוקים ולרזות ולכן כשהגעתי הביתה חיפשתי חומר על השיטה, ומה שמצאתי נראה היה לי מעניין.

אז מה זה רו פוד בכלל? רו פוד, או בעברית מזון נא, זו דרך חיים הגורסת כי ירקות ופירות שעברו בישול מאבדים את ערכם התזונתי ואת החיות שלהם, ולכן ברו פוד מקפידים להשתמש בפירות וירקות חיים, ואם צריך לחמם אותם, אז בטמפרטורה שלא עולה על 48 מעלות, בדרך כלל במייבש מזון, דבר המבטיח שכל האנזימים, הוויטמינים והמינרלים יישארו. פירות וירקות שייבשו אותם מלאים בטעם ומרוכזים מאוד, לכם הם משביעים והם גם בסיס מצוין למאכלים. מזון שלא עבר בישול עוזר לשמור על חיוניות הגוף, מחזק את המערכת החיסונית, מספק אנרגיה לגוף ומסייע בשמירה על משקל גוף תקין. התזונה עליה מתקיימים אנשים החיים על מזון נא היא צמחית, ונותנים בה דגש על הנבטת קטניות ודגנים, דבר המעלה את הערכים התזונתיים שלהם.

תוך כדי קריאת חומר הגעתי לאתר של שירלי בר, שלקחה על עצמה משימה: להפיץ בארץ את תורת הרו פוד. שירלי בר הגיעה לתחום הרו-פוד בגיל 19, כאשר מקרה סרטן במשפחה גרם לה לחפש שיטות טיפול ותזונה טבעיות. היא החלה ללמוד במכון היפוקרטס (Hippocrates Health Institute) שבפלורידה, חוות בריאות הנקראת על שם אבי הרפואה המודרנית, בה מטפלים בחולים בשיטות טבעיות ובעזרת רו פוד ועוזרים להם לשקם את עצמם. לאחר שסיימה את לימודיה היא עבדה בתור שפית אישית ועם הזמן, תוך שהיא העבירה קורסים באימון אישי, היא החלה לפתח תכנית הרזיה אישית הכוללת רו פוד, וקצרה הצלחה גדולה. לפני שנתיים היא חזרה לארץ עם חזון: להעביר את בשורת המזון הנא לאנשים בישראל, וזאת בעזרת קורס מדריכי רו פוד, שבוגריו מתחילים להעביר סדנאות בעצמם, סדנאות לקהל הרחב וקייטרינג.

לא חייבים לטגן

השבוע יצא לי להגיע לטקס סיום הקורס האחרון, שארך 6 שבועות. ליתר בטחון אכלתי ארוחת בוקר קלה ביותר, על מנת להשאיר מקום לאוכל שנאמר לי שיהיה במפגש. וזו היתה החלטה נכונה, כיוון שכבר כשנכנסתי לחדר, נחשפתי לשפע של מאכלים, אף לא אחד מהם מבושל או מטוגן, ולמרות השם הלא מזמין במיוחד שניתן לסוג המזון הזה, הכל נראה צבעוני ומפתה.

לאחר שקיבלתי הסבר קצר על רו פוד, החל שלב הטעימות. יום לפני כן הוכנו המאכלים ועברו ייבוש במשך הלילה. לאור התנסות לא טובה שהיתה לי עם מייבש מזון, שעקב כך נמסר לאחר כבוד לאנשים שאני בטוח שנהנים ממנו, הופתעתי לגלות שהאוכל שיוצא מהמייבש פריך וטעים. במייבש הוכנו טורטיות העשויות מתירס חי ותבלינים, ראפים, תחתיות פיצה מפשתן, עגבניות מיובשות ושאר חומרים מזינים, עוגיות חלבה, ופלאפל.

לפני הכל - שתו משהו

בתור התחלה קיבלנו שייק פינה קולדה העשוי מחלב קוקוס, בננה ודבש. לאחר מכן הוגש רול מתוק עם תפוחי עץ, ורול עם חומוס חי, העשוי מקישואים וטחינה גולמית, ופלאפל. כמו כן טעמנו עוגיות חלבה, דגני בוקר מכוסמת שהיו טעימים מאד יחד עם חלב שקדים, תחתית פיצה עם טפנד זיתים, חומוס וסלט ירקות, טורטיה עם אבוקדו, עוגיות קינמון ושאר מטעמים, כולם ללא טיגון ואפיה, ללא קמח וסוכר. למרות שמדובר בירקות וקטניות בעיקר, האוכל היה ממש משביע ועד הערב לא יכולתי לאכול כלום.

תוך כדי בליסה יצא לי להכיר את שאר האנשים בחדר, ולא יכולתי שלא לשים לב שכל שאר האנשים בחדר היו נשים, מה שגרם לי לתהות האם אנחנו, הגברים, עדיין שבויים בסטריאוטיפ הזה של גבר=אוכל בשר ועד כמה אנחנו פתוחים לשינויים.
המפגש עם הרו פוד גרם לי לתהות איך משלבים את דרך החיים הזו בחיי היומיום ואיך מעבירים משפחה ממוצעת, ובעיקר ילדים, לאוכל בריא יותר.

קשה מאד לעבור לרו פוד באופן מוחלט, בעידן בו אנו מוצפים בפרסומות שמוכרות לנו בעיקר אוכל מתועש ונטול ערכים תזונתיים, המכוונות בעיקר לילדים. בהיותם חשדנים מאד לגבי אוכל בריא, הילדים יקבלו אוכל נא בברכה כל עוד הוא דומה למה שהם רגילים לאכול, לכן כדאי להתחיל בקטן.

אני, אישית, חיפשתי את המקומות בהן קל לשלב רו פוד בחיי היומיום. בתור אבא, לא פעם אני צריך להכין אוכל תחת אש, ואין זמן להתחיל להתעסק עם מייבשי מזון. לכן, רעיון של מרק רו פוד, חומוס נא, פטריות ממולאות בגוואקמולי, סושי נא ושאר מאכלים שאפשר להכין ב-10 דקות ולסגור עניין, נראו לי מקום טוב להתחיל בו.
בדרך חזרה, התנהלה באוטו שיחה ערה על מה שלמדנו בסדנא, וחשבתי לעצמי שאם אפילו דנה הצלמת, חובבת הג'אנק פוד והאלכוהול, שצילמה תמונות מדהימות של האוכל, ואני, שמשתדל לאכול בריא אך נכנע, לעיתים אפילו בלי מאבק, לזבל המתועש, חושבים שרו פוד זה ממש מגניב ושמתישהו אוכל נתחיל גם אנחנו, יש לזה סיכוי. אחרי הכל, לא חשבתי מעולם שאפסיק לאכול בשר.

חומוס חי

מאחר ולהנביט חומוס לוקח המון זמן, נוותר עליו ונכין ממרח טעים בכלום זמן.

חומרים:
5-6 קישואים קלופים וחתוכים
1/2 כוס טחינה גולמית
2 שיני שום
1/4 כוס מיץ לימון
3 כפות שמן זית
כפית וחצי מלח

אופן ההכנה:
1. לערבב את כל החומרים במעבד מזון עד לקבלת מרקם חומוס חלק.

2. אפשר להוסיף מלמעלה זעתר או פפריקה, לפי הטעם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סושי חי

בסושי הזה, את האורז מחליפה כרובית. כל שאר החומרים, כולל הרוטב סויה,הג'ינג'ר והווסאבי, נשארים במקומם.

חומרים:
4 אצות נורי
1/2 ראש כרובית
1 אבוקדו חתוך לרצועות
1 גזר חתוך לרצועות
1 מלפפון חתוך לרצועות

אופן ההכנה:
1. במעבד מזון יש לטחון את הכרובית.

2. לאחר מכן, יש למרוח שכבה דקה של הכרובית הטחונה על אצות הנורי ולהוסיף את רצועות האבוקדו, הגזר והמלפפון. לגלגל את האצות ולהדק היטב בעת הגלגול.

3. עם סכין חדה, יש לחתוך את הגליל שנוצר לכ-6 חתיכות.

4. להגיש בליווי ג'ינג'ר, ווסאבי ורוטב סויה טבעי.

פרפה קשיו ופירות

את הקינוח הזה יש להגיש בכלים שקופים, שהאורחים ייראו כמה הוא יפה. אחר כך ידברו על כמה שהוא טעים.

לתחתית:
1 כוס קשיו
1 כפית תמצית וניל
1 כף דבש
1/2 כוס מים

לפרפה פירות:
2 כוסות פטל/דובדבן
3/4 כוס סירופ אגבה


אופן ההכנה:
1. מכינים את התחתית: לערבב את החומרים במעבד מזון עד לקבלת מרקם סמיך. להעביר לגביעים ולהקפיא למשך 10 דקות.

2. מכינים את הפרפה: לערבב במעבד מזון על לקבלת "סירופ" סמיך. לשפוך על הקרם קשיו ולהקפיא שוב למשך 20 דקות ולאכול.

שוקולד רו פוד

בלי טימפרור, מיליון כלים ומדחום מיוחד שעולה הון, זו גרסת הרו פוד לשוקולד. תבנית אחת וכף, זה כל מה שצריך. לא ולרונה, אבל עדיין טעים.

חומרים:
1 כוס חמאת שקדים (שקדייה)
2 כפות קקאו
1 כף שמן קוקוס
1 כפית תמצית וניל
סירופ אגבה - לפי הצורך


אופן ההכנה:
1. מערבבים את כל החומרים בתבנית, משטחים, מסמנים ריבועים ושולחים למקפיא. כשהשוקולד מתקשה, שוברים לקוביות ואוכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully