וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקוי הפלאים

אורן גולדפינגר

23.12.2009 / 0:25

סירופ העשוי מהצמח שממנו מופק משקה הטקילה וקמח שהופך לפנינים מככבים במזווה הטבעוני של אורן גולדפינגר

במהלך חיפושיי אחר מתכונים מעניינים אני משתמש בלא מעט חומרי גלם מיוחדים, כמו סוכר קנים, קמח טפיוקה, סירופ אגבה ועוד. ישנם לא מעט אנשים הטוענים כי זה עניין פלצני ותו לא, ושהמוצרים קשים להשגה ויקרים. בפועל, רשתות אורגניות פותחות סניפים בכל מקום, וברשתות מזון גדולות ישנם איזורים שלמים המוקדשים לחומרי גלם אורגניים, מה שהופך את המוצרים לנגישים לכולם.

כאשר בוחנים חומרי גלם כמו סוכר קנים, הם נראים יקרים יותר מחומרי גלם פשוטים יותר, אך מכיוון שהיום הסופרים האורגניים מתחרים זה בזה ועושים מבצעים ומורידים מחירים, אנו עשויים למצוא עצמנו משלמים פחות על סל הקניה. אני, אישית, מאמין בלקנות מזון איכותי בכמויות קטנות, וכך, בסופו של דבר, אני משלם פחות.

אז השבוע נעשה היכרות עם כמה מוצרים שכדאי מאוד שיהיו בכל מטבח. חלקם בריאים יותר, וחלקם פשוט מעניינים.

קמח טפיוקה

קמח הטפיוקה מופק משורש מניהוט (או קסבה), מקורו מברזיל והוא משמש להכנת מזון. השורש משמש לאכילה, וממנו מפיקים פניני טפיוקה, גרגרים קטנים בצבע לבן המשמשים להכנת דייסות ופודינגים, הנפוצים בארצות דרום מזרח אסיה, ושני סוגי קמח: גס, המשמש לתבשילים כמו קוסקוס או בורגול, ודק, הנקרא בארץ עמילן טפיוקה ומשמש כחומר מסמיך, בדומה לקורנפלור, שבניגוד אליו, אין לטפיוקה טעם לוואי של עמילן.

מה עושים עם זה? בקמח טפיוקה משתמשים בעיקר אנשים הרגישים לגלוטן. משתמשים בו להכנת מאפים ללא גלוטן, פנקייקים, הסמכת רטבים ומרקים. ניתן להמיר כמה כפות של קמח מלא בעמילן טפיוקה על מנת לקבל מאפה אוורירי יותר.

היכן ניתן להשיג: רשתות אורגניות, חנויות למזון אסייתי.

מחיר: 5.90 שקלים ל-500 גרם.

סוכר קנים

סוכר הקנים האורגני, המככב ברוב המתכונים שלי, גדל ללא דשנים כימיים וחומרי הדברה. הוא נראה כגרגרים קטנים מאוד וצבעו בהיר. למרות הדעות החלוקות לגבי מידת בריאותו של סוכר הקנים לעומת הלבן, סוכר זה הוא הכי פחות מעובד, מכיל יותר ויטמינים ומינרלים ומופק מסירופ סוכר קנים, מה שהופך אותו למומלץ מבין סוגי הסוכר השונים, שעברו זיקוק ושאר תהליכים הפוגעים בוויטמינים והמינרלים המצויים בקנה הסוכר.

היכן ניתן להשיג: רשתות אורגניות, רשתות מזון.

מחיר: 9.90 שקלים לק"ג, בימים אלה במבצע ברשת אורגניק מרקט: 2 ב-15 שקלים.

שמן קוקוס

בארץ ניתן להשיג כיום שמן קוקוס אורגני כתית מעולה, המצטיין בנקודת שריפה הגבוהה מכל השמנים, מה שהופך אותו לשמן המומלץ ביותר לבישול וטיגון, כיוון שאינו מתחמצן ואינו הופך לשומן טראנס בגוף. הוא קל לעיכול ומשמש כמקור אנרגיה מעולה, בזכות מבנה חומצות השומן שבו, מסוג MCT .(Medium Chain Triglycerides)

למרות תכולת הקלוריות והשומן הגבוהים שבו, שמן קוקוס מסייע בהגברת קצב חילוף החומרים ובהורדה במשקל. הוא תומך במערכת החיסונית, מאזן את בלוטת התריס, מזין את העור ומשקם את השיער. בטמפרטורה מתחת ל-24 מעלות השמן הופך מוצק ולבן, וכאשר עולה הטמפרטורה הוא הופך נוזלי ושקוף.

מה עושים עם זה? במטבח: מבשלים, אופים ומטגנים, ניתן להוסיף למאפים במקום חמאה, מורחים על פרוסת לחם ואוכלים. בכלל, ככל שהממרח על פרוסת הלחם מכיל כמות גבוהה יותר של שומן, הוא מוריד את הערך הגליקמי של הלחם ועוזר לו להתפרק לאט יותר בגוף. מחוץ למטבח: מורחים אותו על הגוף ומשתמשים בו לשיער, כמסכת הזנה כו כקרם לעיצוב, במקום מוסים שהורסים אותו. הוא מתאים לטיפול בקשקשים ובקצוות מפוצלים.

היכן ניתן להשיג: רשתות אורגניות.

מחיר: 64.90 שקלים ל-473 מ"ל, וישנם מבצעים שונים ברשתות האורגניות ובאינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סירופ אגבה

זהו תרכיז המופק מצמח האגבה, המשמש לתעשיית החבלים והנייר, אשר מזן מסוים ממנו מכינים במקסיקו את הטקילה והמסקל. ייחודו של סירופ האגבה, המיוצר ע"י אידוי הצמח בטמפרטורה שאינה עולה על 40 מעלות, דבר המבטיח שמירה על הערכים התזונתיים של התרכיז, הוא הערך הגליקמי הנמוך שלו, והעובדה שהוא הממתיק היחיד השומר על רמת סוכר מאוזנת בדם. צבעו של הסירופ ענברי וטעמו מעודן יותר משאר הממתיקים. הוא מומלץ לספורטאים ולילדים, בריא בהרבה מסוכר ונוח לשימוש כיוון שהוא מתמוסס בקלות.

מה עושים עם זה? ממתיקים משקאות, מאפים וקינוחים, דייסות, מזלפים על פנקייקס.

היכן ניתן להשיג: רשתות אורגניות וחנויות טבע.

מחיר: 24-30 שקלים ל-330 גרם. עכשיו במבצע בחנות ניצת הדובדבן: 2 ב- 30 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully