וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה לי

עופרי זוטא

21.3.2010 / 0:25

עופרי זוטא לא מחכה לפסח, וכבר מתחילה לחוד לעצמה חידות. ויש גם מתכונים לתוספות לשולחן החג

דקה אחרי שסיימנו לבלוס את אוזן ההמן האחרונה, אנחנו מתמודדים עם הידיעה שפסח קרוב מנשוא. לא, אין ממש סיבה לחכות לארבע הקושיות של הסדר. הקושיות המסורתיות האמיתיות מתחילות הרבה לפני שאנחנו ישובים, רחוצים ומבושמים, לסעודת החג.

זה מתחיל ככה: "אז מה, פסח קרוב.. איפה נעשה את החג השנה?" כל צד טוען את טיעוניו, נזכר איפה הוא היה לפני שנה, וכל ההיסטוריה הפסחית רצה לנו מול העיניים. אנחנו מתחילים להתווכח איפה באמת עשינו את החג בשנת 98' (או שמא דיברנו על 2004 בכלל?), ותוהים אם אחותי היתה אז בחו"ל ואם אכלנו גפילטע או לא.

ואז, באה הקושיה השניה – רגע, אז כמה פיות יש להאכיל השנה? ואנחנו מתחילים לחשב כמה תינוקות נולדו במשפחה השנה (אחד, ממש ערב החג האחרון) ובאותה נשימה גם מתחילים לספור כסאות.

הקושיה השלישית מתמקדת בקולינריה החגיגית, שהיא חשובה לא פחות – מה נכין השנה? ומי יכין את הקניידלעך האגדיים של בלומה מהקיבוץ, וכמה ילדים יש, כי הרי גם בהם רצוי להתחשב, ומי צמחוני ומי ומי ומי... ומרוב דיבורים אני כבר ממש לא רוצה להגיע לערב החג ולראות שוב את החרוסת המאולתרת של אבא שלי, וזה עוד לפני שהזכרנו את אימת המצות.

אתם בטח תוהים מהי הקושיה הרביעית. האמת, שזו נותרה שאלה פתוחה ובלתי פתורה. כי אני מנסה שוב ושוב לשאול אותה, ולא מעיזה. חייבים לעשות את החג? באמת, באמת?

ומכיוון שרוב הקושיות הן רטוריות וחוזרות חלילה כל שנה, בדיוק כמו האוכל המסורתי של החג, כל שנותר לי הוא לגוון בתוספות. שיהיו קלילות (להכנה ולעיכול), מזינות, צבעוניות ומשמחות, וכמובן – טעימות.

סלט פריך

סלט חי, שעושה כיף לחובבי הסלטים הפריכים. תנו לו 10 דקות "לעמוד" עם הרוטב, ותיהנו מכל ביס.

חומרים:
1 כוס פרחי כרובית
1 קולרבי קלוף וחתוך לקוביות
2 גזרים קלופים וחתוכים למקלות
1 כף שמן זית
2 כפות לימון
מלח ופלפל גרוס טרי

אופן ההכנה:
מערבבים את כל מרכיבי הסלט, טועמים ומתקנים תיבול.

גזר ולבבות ארטישוק בלימון

את התוספת הנפלאה הזו (שיכולה בקלות להפוך לסלט קר) אכלתי בארוחת ערב זריזה אצל אחותי. היתה זו תוספת מפתיעה וטעימה והעיקר, בקלי קלות!

חומרים:
3-4 גזרים קלופים וחתוכים לפרוסות דקות
שקית לבבות ארטישוק, מופשרים קלות וחתוכים לרבעים
כף שמן זית
מיץ מלימון גדול
¼ כוס מים
½ כפית מלח

אופן ההכנה:
1. מחממים היטב סיר רחב. מוסיפים את שמן הזית, הגזרים ולבבות הארטישוק. מטגנים-מערבבים כדקה (למי שאוהב צבע זהוב, תנו להם עוד כדקה עד שייצרבו קלות).

2. מוסיפים את הלימון, המלח והמים. מערבבים ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר, מנמיכים ללהבה נמוכה ומבשלים כ-10 דקות. אני אוהבת כשהגזרים שומרים על פריכותם ולא הופכים להיות סמרטוטיים, אם אתם אוהבים אותם רכים יותר, המשיכו לבשל עוד כמה דקות.

3. אופציית המשך (שנוצרה במקרה, אבל התוצאה נהדרת): פותחים את המכסה ונותנים לירקות להתבשל עוד כ-10 דקות עד שרוב הנוזלים מתאדים. מתקבלים ירקות פריכים, שחומים מעט וטעימים להפליא.

שעועית ונבטים בשום ושמן זית

מי שכמוני, חובב תוספות של ירקות בארוחה שלו, יוכל ליהנות מהתוספת הזו ביום חול, וגם ביום חגיגי. במקרה החגיגי, הוסיפו פרוסות שקדים קלויות לשדרוג מיידי.

חומרים:
½1 כפות שמן זית
½ שקית שעועית ירוקה שלמה (כן, הקפואה עושה את העבודה)
2 שיני שום, קלופות ופרוסות דק
½ חבילת נבטים סיניים (נבטים עבים)
½ כפית מלח
שקדים פרוסים קלויים קלות - אופציונלי

אופן ההכנה:
1. מחממים היטב מחבת רחבה. מוסיפים את שמן הזית ואת שיני השום הפרוסות. כעבור חצי דקה (שימו לה שהשום לא נשרף), מוסיפים את השעועית הקפואה (ישר מהשקית) ומקפיצים כך שתתכסה בשמן.

2. מוסיפים את הנבטים והמלח כעבור 2-3 דקות. מקפיצים-מערבבים, משאירים על אש בינונית עוד כ-3 דקות (נזהרים שהנבטים לא יהפכו סמרטוטיים), מעבירים לכלי הגשה ומפזרים מעל שקדים, אם רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully