וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא באירופה

עידן אבני

12.5.2010 / 19:10

חשבתם שצריכת היין בארץ במגמת עלייה? טעיתם בגדול. הצרפתים עדיין שותים כמעט פי 7 מאיתנו

הישראלים לומדים לשתות יין אבל בעיקר להקים יקבים, כך עולה מנתונים שפורסמו היום בכנס יין שערכה מכללת תל חי בראש פינה. הישראלי שותה 6 ליטר יין לנפש בשנה לעומת 40 ליטר ששותה חברו הצרפתי ו-20 ליטר ששותה האמריקאי. אם בישראל פעלו לפני כעשרים שנה פחות מעשרה יקבים, השנה פועלים למעלה ממאתיים.

צחי דותן, מנכ"ל מועצת גפן היין, מספר כי "לפני עשר שנים צרכנו שני ליטר ועד לפני ארבע שנים הצריכה המשיכה לעלות". היום, ניתן להבחין במגמת העלייה בעיקר בקצב פתיחת היקבים בארץ. "אם פעם היינו שותים רק יין שולחני, היום יש מעל מאתיים יקבים, חמישה מהם מייצרים מעל מיליון בקבוקים בשנה, 12 בינוניים והשאר קטנים ומייצרים עד מאה אלף בקבוקים בשנה. אנחנו מנסים לעשות תכנית מיתוג לכל היקבים, שתחבר בין יין לבריאות ותעצים יינות כחול-לבן. המטרה היא גם לפתח את תיירות היין".

על פי הנתונים, מקורו של כרבע מהיין הנמכר בישראל בייבוא. אולם, אם אתם מצפים שפתיחת היקבים תוזיל את המחיר לצרכן, עדיף שלא תעצרו את נשימתכם. למעט מבצעי החגים, זו ככל הנראה לא המגמה. "מדובר בתהליכים ארוכים ועלויות גבוהות של שתילת הכרם והייצור. יש מבצעים של שלוש במאה בחגים ועוד מבצעים בסגנון. התחרות משפיעה", אומר דותן.

בכנס, ניסו מגדלי הגפנים והייננים לבחון כיצד ניתן לקדם את הענף בישראל. עודד חי ממכללת תל חי, "יש לנו מסלול יין במכללה וחלק מבוגרינו הקימו יקבים באזור או שידרגו את היקבים שלהם. הכנס עוסק בכל היבטי היין - החל מתהליך נטיעת הכרם ועד סיום הייצור, כשהמטרה היא למתג את הגליל כמרכז ייצור היין".

  • עוד באותו נושא:
  • יין אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully