מטבח מקומי

יחסי אהבה-שנאה: מתכון לסלט קינואה וסלק

אחרי שהקינואה כבר נכנסה לרפרטואר של כל בשלן, הגיע הזמן להבין על מה ולמה המהומה ולשדך אותה לסלק

  • קינואה
  • סלטים
  • סלק
לימור תירוש
(צילום: לימור תירוש)

מי זו הקינואה שמושכת כל כך הרבה מחמאות, תשבחות ותשומת לב?!

למעשה, היא סוג של גרעין צמח בשם כף האווז (השם הזה מצחיק אותי, ממש התעללות לכל הצמחוניים שחיים על קינואה) והוא בעל ערכים תזונתיים יוצאי דופן, ובעצם כמו האיי קיו של איינשטיין, לקח לנו זמן להבין גאון מהו.

מקורה של הקינואה בהרי האנדים הגבוהים שבדרום אמריקה (רק בשביל זיכרון גנטי מאיזה הר גבוה, עם אויר צח ונוף חבל על הזמן, שווה לאכול אותה) והיא עשירה בשלל מינרלים, וויטמינים, ברזל ועוד מלא "גודיס" כאלה שתזונאיות מדברות עליהם. בנוסף ובמיוחד לכל הספורטאים שביננו היא עשירה בחומצות אמינו המקנים לה חלבון איכותי במיוחד.

אין לי זיכרון ברור כיצד ומתי פרצה הקינואה בדהרה אימתנית, ככה פתאום אל תוך חיינו. לרגע אחד היה נדמה שלפני עידן הקינואה אכלנו ממש לא בריא, וברגע שאחריו, כשהיא מופיעה בארוחה כסלט, תוספת או כמנה עיקרית אפשר לישון בשקט ולהאמין שנחיה לפחות עד 120.

הטריק הוא לבשל את הקינואה כמו פסטה, סיר גדול עם הרבה מים, עשר דקות בדיוק, סינון במסננת ויש קינואה מוכנה. אחרי שתנסו את קלי הקלות הזה תזנחו את השיטה המסורתית של בישול הקינואה כמו אורז.

עוד בוואלה! NEWS

ביקשנו מחברי להקת "שלוה" לספר על עצמם. זה כנראה הסיפור הכי מרגש שתשמעו

בשיתוף מפעל הפיס
לכתבה המלאה
לימור תירוש

סלט סלק וקינואה

חומרים:
1/2 1 כוס קינואה
3 סלקים בינוניים
תפוח עץ ירוק מסוג גרנד סמית'
3 בצלים ירוקים ללא החלק הירוק כהה
4 ענפי סלרי צעירים ללא העלים
צרור פטרוזיליה שטוף ומיובש היטב
צרור כוסברה שטוף ומיובש היטב
חצי כוס צימוקי אוכמניות מיובשות (אפשר להשיג בחניות טבע או בשווקים)
מיץ מלימון אחד או יותר
1/4 כוס שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס גס

אופן ההכנה:

1. הניחו את הסלקים בשלמותם בסיר עם חצי כוס מים, כסו, הביאו לרתיחה ואדו על אש בינונית למשך עשרים דקות עד חצי שעה. בדקו עם קיסם אם הסלקים התרככו למידת "אל דנטה". צננו במים קרים, קילפו וחיתכו לקוביות קטנות.

2. הרתיחו מים בסיר, בערך ליטר וחצי (זה לא ממש משנה, העיקר שיהיה הרבה). הוסיפו את הקינואה למים הרותחים ובשלו ללא מכסה עשר דקות. סננו במסננת דקה. שטפו במים קרים וסננו מעודפי מים.

3. פרסו את תפוח העץ לרבעים, גלענו ופרסו לפרוסות דקות, עדיף במנדולינה.

4. קצצו לעיגולים דקים את הבצל וענפי הסלרי ואת העשבים קצצו קטן.

5. ערבבו את כל המרכיבים, תבלו בנדיבות והגישו יחד עם יוגורט טוב או טחינה חמצמצה.

6. לפעמים אני מוסיפה פטה מפוררת בידיים לסלט, תלוי במצב רוח.

לימור תירוש

לימור תירוש למדה בבתי הספר הטובים בעולם לבישול: Leith Cooking School בלונדון, Migros School בציריך, Ritz Escoffier School ו-Cordon Bleu בפריז. כיום היא עורכת סדנאות בישול וארוחות בביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully