וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מי יודע: 2 בשורות קולינריות נוצצות

25.3.2013 / 8:00

אחד אני יודע: וואלה! אוכל מחליפה את השיר מההגדה בקסם של קפה 12, נפרדת משאול אברון, מחכה לטומפולופומפו ומורידה את הכובע בפני החדשנות של טאיזו. עושים סדר במספרים

שלשה עשר מדיא: ארוחת טעימות בת 13 מנות

קונספט ארוחת הטעימות מרובת המנות אומץ בחום על ידי המסעדות המקומיות. הבעיה: מילא המחיר המופקע, או המנות לא אטרקטיביות שנדחפות לדיל, אלא הכרס המבצבצת והריצ'רץ' שלא נרכס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת טעימות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שניים עשר שבטיא: קפה 12

בית הקפה שהוא ההוכחה שקבוצת R2M הופכת כל דבר שהיא נוגעת בו לזהב. הפופולריות של בית הקפה הטרנדי ברוטשילד - הציר המרכזי של בירת בתי הקפה של ישראל - מרשימה בכל קנה מידה ורק הולכת וגואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה יותר מקפה, אוכל ברוטשילד 12/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד עשר כוכביא: שעת סגירה

זו השעה בה רוב המסעדות מתחילות לקפל וחבל שכך. בכל מסעדה בעולם מתוקן מקפלים אחרי שאחרון הלקוחות עוזב,
אבל לא אצלנו. כאן זה קורה יותר מדי פעמים, במסעדות נחשבות דווקא, כשאנשים עוד נמצאים בעיצומה של ארוחה וסביב כבר מתחילים לנקות, להזיז כיסאות וכמובן - להגביר את המוזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדה לעת לילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרה דבריא: עשרה אחוז טיפ

עובדה ידועה היא שהמלצרות רחוקה מלהיות מקצוע במחוזותינו, יותר כמו דרך להעביר את התקופה הסטודנטיאלית. ודווקא בגלל זה כדאי להיות בני אדם, ולא להשאיר שקל על כוס קפה של 10 שקלים ובטח שלא חצאי שקלים. בטח לא כשהמלצר שמולך מתפרנס מטיפים.

מלצר מגיש בירה וקפה. Bartosz Ostrowski, ShutterStock
מלצר/ShutterStock, Bartosz Ostrowski

תשעה ירחי לידה: המסעדה עם הלידה הארוכה ביותר

טופולופומפו, המסעדה של אבי קונפורטי היא הריון ארוך במיוחד, מסובך כמעט כמו השם שלה: כבר שנתיים שמפמפמים לנו את המסעדה עם השם הכי ארוך בעיר, שבינתיים נשאר על הנייר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסעדה עם השם הכי ארוך בעיר, שבינתיים נשאר על הנייר. אבי קונפורטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמונה ימי מילה: המסעדה שנסגרה הכי מהר

הסגירה המהירה והמפתיעה של השנה מתחלקת בין שניים: מסעדת מונטנגרו שרק התחילה לעלות על הגל וכבר שינתה תפריט ונסגרה ומסעדת סנה של השף הצעיר והמבטיח רועי אורן שהתנדפה תוך פחות משנה. זמן החסד המקומי, כך נראה, הולך ומתקצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת מונטנגרו. סגירה מפתיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבעה ימי שבתא: מסעדות שפתוחות כל השבוע

מסעדות שפתוחות שבעה ימים בשבוע הן נכס יקר, חבל שיש כל כך מעט מהן. נסיעה לבילוי סוף שבוע בכל מקום בארץ (למעט תל אביב) לעד תצריך תכנון מוקדם כדי למצוא את המקום שנאכל בו. כן, גם בערים קוסמופוליטיות כמו ירושלים וחיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתל אביב אין בעיה, אבל אם אתם רוצים לטרוף בשלוש בלילה בחיפה אז תתכוננו מראש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שישה סדרי משנה: ארוחת שישי

הארוחה הכי חשובה בתרבות היהודית שמצליחה לקבץ מסביב לשולחן גם את מי שלא חבר טוב של הדת. כמו בפסח, גם כאן שואלים ברחמים "מה, אין לך ארוחת שישי?" ושנייה אחר כך מגיע המשפט הבא, "אולי תבוא אלינו? אימא הכינה מלא אוכל".

חלות במאפיית ויז'ניץ. לירז אלה
חלה/לירז אלה

חמישה חומשי תורה: ההבדל בין אזור זמן ישראל לעולם המפותח בתחום האוכל

זהו בערך מספר השנים שבו אנחנו מפגרים בטרנדים שמתרחשים בעולם. עם כל היומרה, המסעדות אכן איכותיות, אבל לעולם לא מסונכרנות עם הגל העולמי. הטפאס, הדים סאם שהגיע רק השנה, המטבח המולקולרי שלא צלח ומשאיות המזון שנתקעו בדיוטי פרי בגלל ענייני תברואה. תמיד באים מעט מדי ומאוחר מדי. זה כנראה ההבדל בין זמן קידמה נורמטיבי לבין זמן מקומי ישראל.

דמפלינגס. נמרוד סונדרס
דים סאם. הטרנד הגיע באיחור/נמרוד סונדרס

ארבע אמהות: כהן צדק, ברודו, אנסקי ופן לרנר

ארבע חלוצות מוערכות יש בתחום שכה קשה עבור נשים. רותי ברודו, שטביעת העין החדה שלה אחראית למסעדות מופלאות כמו בראסרי ודליקטסן; מיכל אנסקי, שהקימה את שוק הנמל; תמר כהן צדק, שהפכה את המטבח הצפון איטלקי לחלק בלתי נפרד מאתנו; ודליה פן לרנר ז"ל ששלטה ברזי הקולינריה והתחילה לחנך אותנו עוד לפני שעם ישראל הבין שאפשר ליהנות מאוכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפכה את המטבח הצפון איטלקי לחלק בלתי נפרד מאתנו. תמר כהן צדק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושה אבות: אלי לנדאו, שאול אברון, חנוך בר שלום

שלושה אנשים משפיעים בתחום, חלוצים כולם, שהלכו לעולמם השנה וחסרונם מורגש מאוד.

ארוחת יומולדת 15 ליועזר בר יין. נמרוד סונדרס
שאול אברון ז"ל/נמרוד סונדרס

שני לוחות הברית: שתי בשורות חדשות

אנג סו וטאיזו נפתחו בחודש האחרון בתל אביב, ומכניסות סוף סוף רוחות רעננות וחדשניות. אנג סו עם מטבח סינגפורי שטרם נראה כאן ועוד במחיר עממי, וטאיזו, המסעדה היצירתית שלא חוששת להעז ולהבריק בטעמים אסייתיים חדשים ומסעירים. שתי אלה משאירות את מסעדות המונוסודיום לאכול אבק הרבה מאחור.

מסעדת אנג סו. נמרוד סונדרס
רוח מרעננת בקולינריה הישראלית. אנג סו/נמרוד סונדרס

אחד אלוהינו

שפים קמים ונופלים אבל אהרוני יש רק אחד. האיש עם הקוקו והטרנינג הזוהר היה ונשאר אחד ויחיד. אהרוני לא מפסיק להמציא את עצמו מחדש, תמיד מעניק לנו מתכונים קלילים, מדויקים וטעימים באווירה לא מחייבת.

ישראל אהרוני. אביב חופי
חדשני, מדויק וקליל. ישראל אהרוני/אביב חופי
«object width="466" height="258"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1476258-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1476258-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="258"»«/embed»«/object»

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully