וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריין פריז: 5 קינוחים קפואים מגניבים מהעולם

7.6.2015 / 12:07

אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם גלי החום שבדרך היא בעזרת קינוח קפוא. בארץ אנו מכירים בעיקר את הגלידה, הסורבה ושלל הארטיקים והקרטיבים, הנה עוד חמישה קינוחים קפואים שווים מכל העולם

הקיץ בא, לכולנו ברור שגלי החום רק מחכים להכות בנו. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הזיעה היא בעזרת קינוח קפוא. בארץ אנו מכירים בעיקר את הגלידה, הסורבה ושלל הארטיקים והקרטיבים, והנה עוד חמישה קינוחים קפואים שווים מכל העולם.

1. הודו: קו?לפי

גלידת קולפי פאלודה הודית. ShutterStock
מגיע גם בטעמים. קולפי עם שיערות פאלודה/ShutterStock

אפשר לטעון שקולפי הגרסה ההודית לגלידה האירופית. בזמן שבאירופה משתמשים בביצים כדי להסמיך ולהעשיר חלב ממותק מתובל, בהודו משתמשים אך ורק בחלב טרי שמבושל שעות או חלב ממותק ומרוכז. מקורו של הקינוח הזה עוד מהמאה ה-16, בו ערבבו הטבחים של השושלת המוגולית, ששלטה האזורים נרחבים בתת היבשת, חלב שבושל עם סוכר עד שכמעט הפך לריבה, ביחד עם קרח שהובא מההימלאיה. את הקולפי שומרים בתבניות ששקועות בתערובת של מלח וקרח, בסיר גדול שעונה לשם מטקה, ששומר על טמפרטורה קפואה לאורך זמן. זהו אוכל רחוב פופולרי בהודו, שיכול לקבל אליו גם טעמים, כמו מנגו, מי ורדים והל.

2. פיליפינים: האלו האלו

קינוח האלו האלו פיליפיני. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

הוא אולי הקינוח הכי משוגע שאתם לא מכירים. זה אחד מהקינוחים הפופולאריים בפיליפינים, והוא מורכב משבבי קרח אליהם מתווספים המון תוספות מגניבות. למשל: שעועית לבנה, גרגרי חומוס, טפיוקה, בטטה, גבינה, אורז טרי (כזה שעדיין לא התייבש ולכן ניתן לאוכלו ללא בישול), אבוקדו, מנגו, כל מיני פירות מקומיים והיד עוד נטויה. מעל התערובת הזו מזלפים חלב ממותק מרוכז או מניחים גלידה קרה, ואוכלים מהר לפני שיימס. גרסאות דומות לקינוחי קרח מטורללים אפשר למצוא בכל רחבי אסיה

3. בריטניה: אלסקה אפויה

קינוח עוגת אלסקה אפויה. ShutterStock
מבנה קצף ייחודי שמאפשר לה להשאר קפואה. אלסקה/ShutterStock

אלאסקה אפויה היא אחד הקינוחים הפופולריים ביותר בבריטניה, והיא מורכבת מגלידה, עטופה במרנג – או קצף חלבונים עתיר סוכר, ומכינים אותה כבר למעלה מ-200 שנה, בשמות כאלו ואחרים. בתור נער חובב בישול, מאוד אהבתי את תוכנית הבישול הבריטית ששודרה בזמנו בערוץ BBC פריים, ready steady cook. אחד השפים שם היה מכין תמיד את האלסקה: הוא היה לוקח גלידה כלשהי, שם מעליה איזה פרי, מצפה במרנג ושורף עם ברנר. גם השף הנודע הסטון בלומנטל הקדיש לקינוח זה פרק שלם בתוכניתו In Search of Perfection. לפי מדען האוכל הארולד מקגי, הסיבה שהגלידה יכולה להישאר קפואה במהלך החימום היא מבנה הקצף שעוטף אותה, שמספק בידוד מצוין מפני הטמפרטורות החמות הנדרשות להשחמת המרנג.

4. מקסיקו ואמריקה הלטינית: פ??אל?ט?אס

ארטיק פלטס קיווי. ShutterStock
ארטיק פלטס קיווי/ShutterStock

נכון ארטיק קרח? אז במקום שהוא יהיה על בסיס תרכיז מיץ מלאכותי כלשהו ועתיר בצבעי מאכל, במקסיקו מכינים אותו על בסיס מיץ של פירות טבעיים. השם נגזר מהמילה הספרית למקל של הארטיק, וכמו שאתם יכולים לדמיין, כל פרי שאפשר לטחון ולהקפיא יכול למצוא את עצמו בתוך פאלטה, ואליהם יכולים להצטרף גם תבלינים מרעננים כמו ג'ינג'ר וקינמון. כמו שהקולפי נפוץ בהודו, גם את הפאלטאס אפשר למצוא בכל פינת רחוב במקסיקו (וגם בכל מקום אליו הגיעו גלי הגירה מקסיקניים, כמו חלקים מסוימים בארצות הברית) בחנויות או דוכנים שנקראים Paleterias.

5. איטליה: זוקוטו

קינוח זוקוטו איטלקי. ShutterStock
גרסה מפוארת לעוגת גלידה/ShutterStock

זוקוטו, או דלעת קטנה באיטלקית, היא גרסה מפוארת לעוגת גלידה: מכינים עוגת ספוג (או טורט) ומרטיבים אותה בברנדי. מרפדים בה תבנית בצורת חצי עיגול (להלן, דלעת קטנה) ממלאים בגלידה או קצפת, סוגרים עם עוד עוגה ספוגה, מקפיאים ומפשירים לפני ההגשה. יש הטוענים שההשראה לקינוח הזה באה מכיפת הכנסיה הראשית (דואומו) של העיר פירנצה. הוא תפס אחיזה יפה גם בארצות הברית (בזכות כוהנת הלייפסטייל מרת'ה סטיוארט) ובריטניה. לקינוח זה גרסאות רבות, חלקן לא קפואות, בהן עוגיות בישקוטי יכולות להחליף את הספוג ותערובת גבינות ממותקת ומתובלת יכולה להחליף את הגלידה.

  • עוד באותו נושא:
  • קינוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully