וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טארט טאטן עגבניות שרי ובצל

למה לאפות רק טארט טאטן מתוק? במתכון הזה נעשה שימוש בשיטת הקרמול במחבת, והעוגה המפורסמת הופכת למאפה מלוח עם מתיקות עדינה שמעניקים בצלי השאלוט ועגבניות השרי

טארט טאטן עגבניות שרי ובצל שאלוט. דניה ויינר, מערכת וואלה! NEWS
מושלם לבראנץ' או לארוחת ערב כשרוצים להרשים/מערכת וואלה! NEWS, דניה ויינר

הטארט המקורי הוכן על ידי האחיות טאטן במלון הקטן שלהן לקראת סוף המאה ה-19. כשראו שהתפוחים לפאי התפוחים המסורתי החלו להישרף, הורידו את המחבת מהכיריים, כיסו אותה בבצק והשלימו אפייה בתנור. האורחים, למרבה ההפתעה, התלהבו מהטעות, והשאר היסטוריה.

טארט טאטן אפשר להכין עם תפוחים, אגסים, דובדבנים וגם חבושים שאוהבים בישול ארוך, אבל פה החלטנו להשתמש בעגבניות שרי מתקתקות ובצלצלי שאלוט שמתקרמלים ומעניקים נופך נוסף למאפה.

מצרכים ל-2 מאפים בקוטר 22 ס"מ:

  • 1/2 חבילה (450 גרם) של בצק פריך מלוח, מופשר לפי הוראות היצרן
  • 20 עגבניות שרי בגודל בינוני
  • 10 בצלי שאלוט מקולפים וחצויים
  • 50 גרם חמאה
  • 4 כפות סוכר חום
  • 5-6 ענפי תימין
  • 2 כפיות מלח ים
  • 4 כפות רכז רימונים

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

2. ממיסים 1/2 מכמות החמאה, סוכר חום, רכז רימונים ומלח במחבת ברזל שמתאימה לתנור, ומערבבים עד שהסוכר נמס. מוסיפים את ענפי הטימין בשלמותם. מורידים מהאש, ומסדרים 1/2 ממספר עגבניות השרי ובצלי השאלוט כך שיווצר פסיפס צפוף בתחתית המחבת.

3. חוזרים על הפעולה עם יתר החומרים עבור המחבת השנייה.

4. מכניסים את המחבתות לתנור למשך 20 דקות, עד שהעגבניות מתרככות מעט.

5. קורצים מהבצק שני עיגולים בקוטר 25 ס"מ כל אחד. מוציאים את המחבתות מהתנור, ומניחים עיגול אחד מעל העגבניות והבצלים בכל מחבת. מהדקים את הבצק בעדינות מסביב לירקות. בעזרת סכין יוצרים בבצק שני פתחי אוורור קטנים.

6. מחזירים לתנור, וממשיכים לאפות למשך 20 דקות. כשהבצק זהוב, מוציאים מהתנור, ממתינים 5-7 דקות, הופכים על צלחת גדולה מעט יותר מהמחבת, ומגישים.

7. אם מכינים את המאפה מראש, מומלץ לא להפוך אותו עד רגע ההגשה, כדי שהבצק יישאר פריך ולא יספוג את נוזלי הירקות. כ-10 דקות לפני ההגשה מחממים את המאפה כמה דקות בתנור, הופכים ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully