וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: נחשף הסוד להכנת הטוסט המושלם

15.11.2015 / 9:44

כל חובב טוסטים יודע שיש הרבה סוגי גבינה שנהרסים בטוסטר. מחקר חדש חושף את הגבינות הכי מתאימות לטוסט המושלם

ShutterStock

לבנות, צהובות, גורמה או עממיות, בעולם ובמדפי הסופר ובמעדנייה יש אינספור סוגי גבינות. אבל, כשבאים להכין טוסט, מסתבר שיש סוג אחד של גבינה שעולה על כל השאר וגם כאן, למדע יש מה להגיד.

חשבתם שטוסט זה בסך הכל שתי פרוסות לחם וגבינה? מסתבר שגם את המנה הבסיסית הזאת אפשר להפוך לנוסחה מדעית. הווידיאו המצורף שהופק על ידי American Chemical Society מראה שמדובר בכימיה נטו. מסתבר שהכל מתנקז לרמות החומציות (pH) של הגבינה.

טוסט עם גבינה צהובה מותכת. ShutterStock
טוסט עם גבינה צהובה מושלמת/ShutterStock

כשהגבינה מתיישנת, הלקטוז הופך לחומצה לקטית, ומוריד את רמות החומציות של הגבינה ומאפשר את הטעם החד. אם הרמות נמוכות מדי (בגבינות עזות טעם) הגבינה תתפרק, אם הן גבוהות מדי, היא תהפוך לגוש. אבל החוקרים מצאו שכמות מדויקת, בטווח של 5.3-5.5 חומציות, מאפשרת לחום ישבור את החלבונים בגבינה ויהפך אותה למעדן נמס ונחשק.

אז מהן גבינות הקסם? מנצ'גו, צד'ר, גאודה, מוצרלה וגרוייר צעירות מתיישבות בול בטווח הזה, כמו גם גבינה אמריקאית (גבינה צהובה בסיסית עם כמה תוספים שמאפשרים לה לצאת מותכת בצורה מושלמת). יחד עם זאת הגבינות האלה נותנות בעיקר את המרקם, ולרוב נטולות טעם או בעלות טעם עדין מדי. אנחנו יכולים להגיד לכם ששווה להוסיף לגבינה הנמסה עוד גבינה בעלת טעם חזק.

עשו זאת בעצמכם: מתכוני טוסטים בכל רמות הקושי

עוד באותו נושא

יצאת טוסט: 12 טוסטים עם תוספות מפתיעות

לכתבה המלאה
טוסט עם גבינה צהובה מותכת. ShutterStock
טוסט עם גבינה צהובה מותכת/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully