וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה הושלמה? ספר אוכל רוסי יוצא לאור

העליה הרוסית התרחשה כבר לפני 25 שנים, אבל רק בקרוב עומד לצאת ספר אוכל בעברית שמביא כבוד למטבח הסובייטי היהודי. מחברי הספר בשיחה מיוחדת באולפן של וואלה!NEWS

יח"צ - חד פעמי

ארבעה מחברים צעירים, המחוברים לתרבות הרוסית בצורה כזו או אחרת, החליטו לחבור על מנת להוציא לאור, תרתי משמע, את המטבח הרוסי-סובייטי.

המטבח הרוסי נתפש אולי כדל, משעמם או אפור, במיוחד על רקע המטבח הצפון-אפריקאי או המזרח-תיכוני העשירים בתבלינים או חומרי גלם צבעוניים, אך למעשה יש בו יותר ממה שנדמה לנו. מצד אחד, הוא מושפע ממערב ממדינות כמו פולין ואפילו צרפתי. מן הצד השני, הוא מושפע ממדינות מזרח אסייתיות הגובלות עם המדינה, ולכן למשל כיסונים הם מאכל נפוץ שם. כמו כן, מעניין ללמוד כיצד היהודים ברוסיה, לפחות אלו האדוקים באמונתם, אימצו את המטבח הרוסי עם התאמות מיוחדות. אם כבר מדברים על התאמות, מעניין אפילו יותר אילו תמורות עבר המטבח הרוסי עם עלייתו ארצה לישראל. כיצד האקלים וחומרי הגלם השפיעו עליו? האם העולים שמרו עליו בקנאות או שהם נאלצו לבצע אדפטציה? האם נוצר תהליך של "התבוללות" כתוצאה מתהליכים טבעיים של היטמעות בחברה המקומית?

ספר אוכל רוסי. קירה קלצקי,
ספר אוכל רוסי/קירה קלצקי

על כל אלה ועוד, מנסים המחברים לענות בספר הרוקם בימים אלו עור וגידים, בשילוב מתכונים וסיפורים אישיים. השף יאן גיצלטר (48) עלה מבאקו היישר לחולון והוא זה שאחראי על המתכונים בספר. ואדים בלומין (36) נולד במדינה שאינה קיימת עוד (כיום, אוקראינה) והוא היסטוריון במקצועו. בעבודה על הספר הוא אמון על הכתיבה יחד עם רינת גולדברג (32). גולדברג חיה בבאר שבע והיא בכלל יועצת חינוכית שנולדה בארץ, אך גדלה בבית עם הורים שעלו מטשקנט. קירה קלצקי (31) עלתה בגיל 7 מבלארוס וחיה כיום בירושלים. היא זו שאחראית על צילומי הספר.

בשיחה באולפן וואלה! NEWS עם גולדברג ועופר ורדי, בעל חברת ההוצאה לאור לאנצ'בוקס, השניים מספרים מדוע רק עכשיו יוצא ספר בישראל העוסק באוכל הרוסי והאם הוא תוצאה של געגוע מצד בני הדור השני והשלישי לתרבות השורשית שלהם? בנוסף, הם מספרים על תהליך העבודה על הספר שכרגע נמצא בשלב גיוס ההון באמצעות מימון המונים, ומזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק (לרכישת עותק בהדסטארט, לחצו כאן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully