וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו המציא מכונת זמן שתמנע מהאבוקדו שלכם להתקלקל

7.8.2016 / 6:28

חברה אוסטרלית המציאה מכונת זמן לאבוקדו - המכבה אנזים מסוים בפרי שהופך אותו לחום בחשיפה לחמצן. היוצרים מבטיחים שהאבוקדו יישאר טרי למשך יותר מ-10 ימים. יש לנו דמעות של אושר בעיניים

סודות האבוקדו נחשפים: עד היום קילפתם לא נכון את האבוקדו/American Chemical Society

בסרטון – הדרך הנכונה והבריאה לקלף אבוקדו

אבוקדו היא מתנת האל לאנושות ועל זה אין בכלל ספק. הוא פרי סופר טעים, ממכר ובריא - אך עם יתרונותיו יש לו גם חסרון אחד משמעותי: הוא טעים רק בין 14:00 ל-16:00. זמן הטריות שלו כה קצר שבין לילה הוא צפוי להפוך מפרי ירקרק לסוג של דייסה חומה ומכוערת. לשם כך, ואחרי שנים של השקעה בפיתוח המוצר, חברה אוסטרלית אחת נענתה לתפילותינו ויצרה מכונה שמאיטה את תהליך ההשחמה של האבוקדו - ללא שימוש בכימיקלים.

חברת "נאטורו טכנולוגיה" השיקה לאחרונה את ה"נטאבו זירו" - מכונת זמן לאבוקדו שלדבריה תציב סטנדרטים חדשים לשימוש בפרי המזין. המכונה צפויה להעניק לאבוקדו 10 ימים של טריות לכל הפחות עם שימור בקירור - גם אם כבר חתכתם את הפרי וחשפתם אותו לנזקי האוויר. ג'ף הייסטינגס, המהנדס החקלאי שעומד מאחורי המכונה, סיפר ל-"Mashable אוסטרליה" שהטכנולוגיה פועלת על ידי "כיבוי" אנזים ספציפי באבוקדו שתפקידו להפוך אותו לחום בעת החשיפה לחמצן. "זה אחד הפירות שהכי גורמים לתסכול בגלל אובדן הטריות שלו", הוא אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונת זמן לאבוקדו. לא בדיוק נכנסת לסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברות "נאטורו" לקחה על עצמה משימה חשובה להפחית את כמויות האוכל שנזרקות מדי שנה. הנתונים מדאיגים: יותר מ-35% מהמזון המיוצר על הפלנטה שלנו אינו מנוצל וכ-50% מהאבוקדו שגדל בארצות הברית נזרק לזבל. גם אם מכונה עצומה שמאריכה חיים לאבוקדו נשמעת לכם כמו בדיחה - חשיבותה לא עומדת בספק.

המכונה החדשה, שנוצרה מתוך תסכול על כמויות האבוקדו המבוזבזות, מוצעת כיום בשני דגמים המיועדים לשימוש תעשייתי בלבד. הדגם הראשון מעבד 250 קילוגרמים של אבוקדו בשעה והשני מעבד 500 קילוגרמים של אבוקדו בשעה (כמות של כ-4 אלף אבוקדו). האבוקדו, פרוס או חתוך לקוביות, מוזן לתוך פתח המכונה ועובר "טיפול מיוחד" של כ-5 עד 6 דקות על המסוע. הייסטינג לא מוכן לחשוף את המנגנון שמפסיק את פעולת האנזים בפרי – אך מסביר שהתהליך משלב בתוכו מאפיינים של לחץ, טמפרטורה, אידוי וזמן.

עוד באותו נושא

בשל מחירי האבוקדו: גל פשיעה חריג פוקד את ניו זילנד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום חג לאבוקדו: הומצאה המכונה שתשאיר אתכם בחיים ל-10 ימים נוספים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצערנו, מכונת הזמן מיועדת לשימוש עבור ספקי אבוקדו גדולים בלבד, אולם הייסטינג טוען שזה רק עניין של זמן עד שכולנו נוכל לרכוש מכונה ביתית שכזו לשימוש אישי, "אנחנו מתמקדים כרגע בתעשייה, פונים לאלו שמספקים מוצר מוגמר לצרכנים, כמו מסעדות מזון מהיר או חברות תעופה. עם זאת, לא מן הנמנע עבורנו לפתח את הטכנולוגיה לצרכנים, כך שבעתיד לכל אחד תהיה גישה לטכנולוגיה הזאת". עד אז נאלץ להמשיך להוסיף מיץ לימון לאבוקדו לשמירת הטריות או פשוט לאכול אותו בדקה היחידה ביום שהוא עדיין טרי.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully