וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החמאה שלכם

וואלה! NEWS בשיתוף לורפק

18.1.2017 / 8:45

איזו חמאה מומלצת להכנת קינוחים עם שוקולד, מה יהפוך את עוגות השמרים שלכם לעשירות יותר ולמה חמאה למריחה רכה יותר? כל התשובות בפנים

חמאה. ShutterStock
החמאה פנים רבות לה/ShutterStock

בין אם מרוחה על טוסט, בבצק פריך או בפשטידה, חמאה מוסיפה טעם ומרקם לכל מנה אליה היא מצטרפת בעיקר בזכות השומניות שבה. כדי לייצר ק"ג אחד של חמאה נדרשים 20 ק"ג של חלב. בתהליך הכנת החמאה מפרידים מהחלב, שמכיל אחוזי שומן בודדים, את השומן בתהליך הנקרא חביצה, שבסופו מתקבלת חמאה המכילה 82-80 אחוזי שומן. ישנם מספר סוגים של חמאה שאפשר למצוא על המדפים בחנויות וברשתות השיווק:

בראוניז נוטלה. GettyImages
חמאה רגילה מעולה כבסיס לבראוניז/GettyImages

חמאה רגילה, ללא מלח

החמאה הלבנה המוכרת, מיוצרת משמנת מחלב מפוסטר. צבעה לבן, היא קרמית מאוד ובעלת טעם ניטרלי יחסית. היא מומלצת כבסיס למאפי שוקולד כמו בראוניז או פונדנט שוקולד, על לחם או טוסט או במרקים כמו מרק בצל צרפתי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חמאה מלוחה

חמאה רגילה בתוספת כמות מדודה של מלח, שמיועדת לתיבול מנות שונות, רטבים לפסטה או דגים. חשוב לשים לב לא לשים אותה בקינוחים בהם נדרשת חמאה רגילה.

חיתוכיות שוקולד וריבה. נמרוד סונדרס
לקינוחי שוקולד מתאימה מאוד חמאה לבנה רגילה/נמרוד סונדרס

חמאה למריחה

לחמאה כזו מוסיפים שמנים צמחיים כדי שתהיה בעלת מרקם רך יותר. עם חמאה למריחה לא צריך לחכות שהחמאה תתרכך כשמוציאים אותה מהמקרר, ואפשר למרוח אותה בקלות על הטוסט או הכריכים של הבוקר. מצוינת לטיגון, להקרמה וכמובן על המצה בפסח.

קרואסון אלה פטיסרי. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
ויש חמאה שנהדרת בקרואסון מושקע/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

חמאה אירופאית

חמאה מיובאת בעלת צבע צהבהב וארומה עשירה. את צבעה מקבלת החמאה בזכות דיאטה מיוחדת של הפרות, האוכלות עשב המכיל את הפיגמנט הכתום בטא קרוטן. טעמה עשיר הודות לשימוש בשמנת המותססת בעזרת תרביות לקטיות, הדומות לאלו של השמנת החמוצה. היא מצוינת בבצקים פריכים או כתוספת אחרונה לרוטבי פסטה שונים, ואם בא לכם להכין עוגת שמרים או קרואסון מושקע, זו החמאה שמומלץ לבחור בה.

מתכוני תפוחים של ארז קומרובסקי. אנצ'ו ג'וש, מערכת וואלה! NEWS
גי - חמאה מעולה לטיגון קציצות/מערכת וואלה! NEWS, אנצ'ו ג'וש

חמאת גי

חמאה מזוקקת תוצרת הודו. מדובר בחמאה המכילה 100 אחוזי שומן, כאשר המים ושאר מוצקי החלב שיש בחמאה רגילה (אותם 20 אחוזים ) מסוננים ממנה על ידי חימום עדין. ההודים משתמשים בגי במנות רבות, למשל בתחילת בישול של תבשילים ומרקים, ואפילו לטיגון עמוק. העובדה שהיא מזוקקת מאפשרת לה לעמוד בטמפרטורות גבוהות מבלי להישרף כמו חמאה רגילה. ניתן למצוא גי בחנויות טבע או בחנויות תבלינים הודיות.

סינמון רול עם שוקולד לבן של רונית אבידן שיינפלד. נמרוד סונדרס
בעוגות שמרים עדיפה חמאה אירופאית צהובה ועשירה/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • חמאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully