וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים לבישול בריא יותר

25.7.2017 / 11:29

קבלו עשרה טיפים קלים שיהפכו את שגרת הבישול והאכילה שלכם לקצת בריאה יותר

פסטרמה הודו. ShutterStock
הודו/ShutterStock

1. השתמשו בבשר ההודו

במקום מנות עוף משעממות, גוונו את שגרת הבישולים שלכם עם מנות ותבשילים מבשר תרנגול ההודו. בשר ההודו נחשב על ידי דיאטנים רבים כבשר רזה ובריא, עם תכולת שומן נמוכה של פחות מ-2% בבשר חזה ופחות מ-5% בבשר השוקיים והירכיים (שווארמה). בנוסף, הוא מקור מצוין לברזל, אבץ, מגנזים ו-ויטמין B12.

לחם שאור של יפתח ברקת. נמרוד סונדרס
לחם מחמצת/נמרוד סונדרס

2. העדיפו לחמי מחמצת מקמחים מלאים

היום ניתן למצוא ברשתות השיווק ובמאפיות לחמים מקמח חיטה מלאה ואפילו מקמח כוסמין. הם מכילים הערכים התזונתיים של הדגן: סיבים, ויטמינים ומינרלים חיוניים. חשוב לשאול כמה אחוז קמחים מלאים יש בלחם – כמה שיותר, יותר טוב. לחמי מחמצת, שתופחים במשך זמן ממושך יותר, מתעכלים בקלות רבה יותר והם עדיפים על פני לחמים שתפחו בעזרת שמרים בלבד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ירקות. ShutterStock
ירקות. תגזימו/ShutterStock

תגזימו עם הירקות

ירקות טריים וצבעוניים מציעים לנו שפע של יתרונות וערכים תזונתיים. ככל שהצלחת והשולחן יהיו יותר מלאה בירקות ומנות מבוססות ירק כגון סלטים, מרקים, תבשילים צמחוניים ועוד, כך הארוחה תהיה יותר בריאה יותר. כדאי לחפש ירקות עונתיים וטריים בשווקים השונים, וכמובן להקפיד על שטיפה יסודית על מנת להיפטר משיירי ריסוס (במידה ורכשתם ירקות לא אורגניים).

שמן קוקוס. ShutterStock
שמן קוקוס/ShutterStock

4. הפחיתו את כמות השמן והעדיפו שמנים בכבישה קרה

כמעל כל מתכון לתבשיל, מוקפץ או מנת פסטה מתחיל בטיגון בשמן. במקרים רבים ניתן להפחית את כמות השמן בחצי בלי הבדל בטעם הסופי. בנוסף, חשוב להשתמש בשמנים בכבישה קרה, ולא בשמנים מזוככים. שמנים בכבישה קרה, למשל שמן זית או שמן זרעי ענבים ושמן קוקוס, מכילים יותר ערכים תזונתיים משמנים מזוככים (כמו סויה, קנולה ותירס) והם הרבה יותר מומלצים בשימוש שוטף.

פירות יער. ShutterStock
עדיף להשתמש בפירות כדי לתת מתיקות/ShutterStock

5. השתמשו בפירות שלמים כדי לתת מתיקות

על מנת להפחית את כמויות הסוכר באוכל, משתמשים בפירות טריים כמו תותים ואפרסקים או פירות יבשים טבעיים (ללא גופרית) כמו תמרים וצימוקים כדי לתת מתיקות לתבשילים וסלטים שונים.

תפוחי אדמה אפויים. ShutterStock
עדיף להשאיר את הקליפה/ShutterStock

6. אל תקלפו את תפוחי האדמה

קליפת תפוחי האדמה מכילה ויטמינים ומינרלים חיוניים, בזמן שהירק עצמו מכיל בעיקר פחמימות. במתכונים רבים – בין אם סלט או תבשיל, ניתן לדלג על הקילוף, וכך ליהנות ממלוא הערך התזונתי של התפוד.

בקבוק מים. ShutterStock
עדיף לשתות פשוט מים/ShutterStock

7. הימנעו ממשקאות ממותקים

משקאות ממותקים ומוגזים שונים מכילים כמויות רבות של סוכר לבן פשוט, וקשה לעמוד בפיתוי שלהם כשהם נמצאים על השולחן. הדרך הכי טובה לחסוך את הקלוריות המיותרות היא להשאירם על המדף.

מלח. ShutterStock
עדיף להפחית. מלח/ShutterStock

8. הפחיתו את כמות המלח

צריכה עודפת של מלח מקושרת ליתר לחץ דם ועוד סכנות בריאותיות. על מנת לצרוך פחות מלח, יש להמעיט בצריכה של מזונות מעובדים: חטיפים, נקניקים וכולי. בשגרת הבישול בבית העדיפו מלח גס או מלח ים אטלנטי.

10 עובדות על עדשים. ShutterStock
עוברים לעדשים/ShutterStock

9. שלבו דגנים מלאים וקטניות בשגרת האכילה

קטניות כגון חומוס, עדשים, שעועית ומאש, ודגנים מלאים כגון אורז מלא וגרגרי חיטה מציעים שפע של ערכים תזונתיים חיוניים לגוף. לרוב זמני הבישול שלהם ממושכים, לכן מומלץ לבשל אותם בכמות גדולה, לחלק לקופסאות קטנות ולשמור במקפיא לשימוש מהיר.

אישה שותה כוס מים במטבח. ShutterStock
להרבות בשתייה/ShutterStock

10. הרבו בשתייה

צריכת מים נאותה חיונית לתפקוד הגוף. חשוב להקפיד על צריכת מים עקבית, בכמות של 6-8 כוסות מים ביום.

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת הלול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully