וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד נחשף: זו הסיבה המדהימה לכך שאריזות החטיפים מרעישות

1.9.2017 / 23:25

למה פתיחת חטיף עושה כל כך הרבה רעש? מסתבר שיש לכך סיבה מפתיעה במיוחד: שמרכזה הקביע ה ש"הרעש של האריזה חשוב והוא הופך את החטיפים לטעימים יותר"

מהי הדרך הנכונה לסגור שקית חטיפי צ'יפס?/Howcast

בסרטון – ככה סוגרים שקית צי'פס בלי קליפס

יצא לכם פעם להיכנס עם שקית של החטיף האהוב עליכם לבית הקולנוע, במחשבה שיהיה נחמד לשם שינוי לוותר על הפופקורן ולגוון, ובסוף הרעש שעשה החטיף הרס את הכול? מדוע בעצם האריזות הללו, וגם החטיפים שבתוכן, עושות כל כך הרבה רעש? ובכן, מסתבר שיש לכך סיבה, כפי שגילה הפרופסור צ'רלס ספנס מאוניברסיטת אוקספורד. ספנס, מומחה לפסיכולוגיה התנהגותית, שערך ניסוי - וגילה שהאריזות הרועשות והפריכות של החטיפים גורמות לנו ליהנות יותר מהאכילה.

על פי הפרופסור, הניסוי העלה כי הרעש המרשרש שמשמיעה האריזה גורם לנו להרגיש שהחטיף טרי יותר. הוא בחן זאת באמצעות אנשים שאכלו חטיפים בזמן שהשתמשו באוזניות, והם טענו שהחטיפים הרגישו להם "עבשים וספוגיים" כשלא היו יכולים לשמוע את הפריכות שלהם. התיאוריה של פרופור ספנס, היא שהמפעלים משתמשים בתופעה הזו לטובתם, וגורמים לאריזות לרשרש בכוונה כדי שהחטיפים יהיו טעימים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה אוכל רועש, האריזה צריכה לעמוד בציפיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש חשיבות לרעש שהאוכל עושה", אמר הפרופסור, "וגם הרעש של האריזה חשוב. הרעשים הללו הופכים למזוהים עם המאכלים - כמו הרעש שנגרם כאשר פותחים בקבוק שמפניה - והם משפיעים על ההנאה שלנו ממה שעומד לקרות. אין שום סיבה אחרת ליצור אריזות כאלה רועשות, זה בטח נוצר אחרי שאיש שיווק חשב לעצמו: 'זה אוכל רועש, האריזה צריכה לעמוד בציפיות'".

אז לקולנוע אולי אי אפשר לקחת את החטיף, אבל בבית אפשר ליהנות - גם מהטעם וגם מהרעש שמגיע איתו.

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully