וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה בעיניים: התגלית המדהימה על סוכריות סקיטלס

25.1.2018 / 8:43

מחקר חדש מגלה כי כל הסוכריות מיוצרות במתכון זהה, ורק צבעם וניחוחם השונה מתעתעים בנו וגורמים לנו להאמין שגם הטעם אחר: "מישהו שם החליט לשחק לכולכם בראש"

צילום מסך

בווידאו: פרסומת של סקיטלס

כל מי שטעם אי פעם סוכריות סקיטלס זוכר היטב את צבעה של הסוכריה האהובה עליו, ולא פחות מכך גם את הסוכריה הפחות אהובה עליו (לרוב מדובר בסגולה, כנראה). אבל מחקר חדש שבאוניברסיטת ברנדייס שבארצות הברית מגלה פרט חדש ומפתיע - כל הטעמים הם למעשה זהים ומיוצרים באותו מתכון בדיוק.

מדוע, אם כך, גם אנשים אניני טעם חשים הבדלים בטעמים בין סוכריה לסוכריה? מסתבר שהשוני בין סוכריה לסוכריה הוא רק בצבע ובניחוח, בעוד הטעם זהה. באופן לא מודע, המוח האנושי של כולנו גורם לנו להאמין ולהרגיש שיש הבדל בטעם.

עוד ב"אסור לפספס"

סקס בכל יום: הניסוי שיחזיר לנישואים שלכם את התשוקה
מקבץ הפאדיחות הזה מוכיח למה נשים חיות יותר שנים מגברים
אספה את אמה ונסעה 250 ק"מ רק כדי לתפוס את בעלה בוגד בה עם אישה אחרת

סקיטלס. צילום מסך
רק הצבע והניחוח שונים/צילום מסך

"כל סוכריה מיוצרת באותו אופן בדיוק, מתערובת של טעמי תפוזים, לימון, ליים, ענבים ותות. לאחר מכן עוטפים אותן בצבעי מאכל שונים ומעניקים להם ריח שונה. כך נוצרת האשליה", מספר ד"ר דון כץ, מוביל המחקר. לצורך המחקר, ערך כץ ניסוי - הוא אסף עשרות סטודנטים למבחן טעימות, לקח טעמים ספציפיים של הסוכריה המוכרת ועטף אותם בצבעי מאכל אחרים.

"בהתחלה נתתי לאנשים סוכריות בטעמים שתואמים את צבעה, והם ידעו לזהות נכון במידה מסוימת את הטעם", הוא מספר, "אבל ברגע שערבבתי, כולם ללא יוצא מהכלל טעו. סוכריות בצבע כתום זוהו על ידם כסוכריות תפוז, אפילו שאלו היו סוכריות לימון. וזה עבד גם להפך. הם לא יכלו לעשות שום דבר לגבי זה".

כץ טוען כי הטריק החל עוד כשיוצרה סוכריית הסקיטלס הראשונה אי שם בסוף שנות ה-70. "האנשים שם חכמים יותר מרוב האוכלוסיה כנראה, והם גילו שזול יותר לייצר סוכריות שמריחות ונראות שונה, מאשר ליצור להן טעם שונה. לסוכריות סקיטלס יש אולי ריח, צבע או מרקם שונה, אבל כולם למעשה אותו דבר בדיוק".

נראה אתכם עושים את זה אחרי שהבנתם שהכל אשליה: אתגר אמבטיית הסקיטלס

  • עוד באותו נושא:
  • סקיטלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully