וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשארץ הפלאות פוגשת את הלינזר טורט

שף - קונדיטור אורח, דודו אוטמזגין

23.1.2018 / 13:05

העוגה הזו הולכת להיראות פשוט מושלם באינסטגרם שלכם. מזג האוויר החורפי הוא בדיוק הזמן להיכנס למטבח ולאתגר את עצמכם באפיה. השף קונדיטור דודו אוטמזגין מסביר שלב אחרי שלב איך ליצור את לינזר הפלאות

נמרוד סונדרס

בסרטון: דודו אוטמזגין מדגים איך מכינים את לינזר הפלאות

פטריות שוקולד אדומות מנוקדות, תותים טריים מעל קרם מסקרפונה, פירות יער ואגוזי לוז, כולם זוהרים בעוגת הפלאות החורפית של השף - קונדיטור דודו אוטמזגין.

את ההשראה לעוגה, מספר אוטמזגין קיבל כשסיים לקרא לבתו הקטנה את הספר עליסה בארץ הפלאות. הבסיס הפריך העשוי מבצק אגוזי לוז, נאפה עם קרם אגוזי לוז ופירות יער כשאת הכל עוטף במעטה לבן קרם מסקרפונה. את הקסם הויזואלי יוצרות פטריות עשויות שוקולד לבן שמקשטות את העוגה יחד עם תותים ואוכמניות טריות.

אז כשהגשם דופק על החלון או שסתם קר מידי כדי להוציא את האף מפתח הבית, לנו זה נראה בדיוק הזמן להיכנס למטבח ולאתגר את עצמנו באפיה. כדי שלא תרגישו אבודים כמו עליסה, השגנו את המתכון המדויק כולל סרטון.

עוגת לינזר הפלאות של השף דודו אוטמזגין. נמרוד סונדרס
יאללה, עכשיו אתם מכינים. עוגת לינזר הפלאות/נמרוד סונדרס

מצרכים:

כמות: עבור 2 עוגות קטנות - 2 רינגים בקוטר 15 ס"מ ו-2 רינגים בקוטר 18 ס"מ או עבור עוגה אחת גדולה- רינג/תבנית בקוטר 26 ס"מ ורינג/תבנית בקוטר 28 ס"מ

לתחתית הפריכה:
115 גרם חמאה רכה
25 גרם אבקת סוכר
30 גרם חלמונים (2 חלמונים)
25 אגוזי לוז טחונים
25 גרם פרלינה
150 גרם קמח
5 גרם אבקת אפיה
1 כפית קינמון

לקרם לינזר אפוי:
165 גרם חמאה
165 גרם אבקת סוכר
100 גרם ביצים (2 ביצים)
20 גרם קורנפלור
200 גרם אגוזי לוז טחונים
40 גרם מחית אגוזי לוז (קולים את האגוזים וטוחנים אותם כשהם חמים למחית)
60 מ"ל שמנת מתוקה

140 גרם מיקס פירות יער (אפשר גם קפואים)

לקרם מסקרפונה:
550 גרם שמנת מתוקה
350 גרם מסקרפונה
150 גרם אבקת סוכר

לקישוט:
250 גרם שוקולד לבן
אבקת צבע מאכל אדומה
אבקת צבע מאכל ירוקה
תותים טריים
אוכמניות

אופן ההכנה:

1. הכנת התחתית הפריכה: במיקסר עם וו גיטרה מערבלים את החמאה הרכה עם אבקת הסוכר לקרם חלק. מוסיפים לקערת המיקסר לפי הסדר את החלמונים, הפרלינה, אגוזי הלוז הטחונים, הקינמון ולבסוף את הקמח עם אבקת האפיה עד לקבלת בצק מאוד רך.

2. מניחים את הבצק בין שני דפי גיטרה או שני ניירות אפיה ומשטחים לעובי 0.5 ס"מ. בהתחלה עם הידיים ואח"כ בעזרת מערוך. אין צורך לרדד אלא לשטח. מכניסים למקפיא ל-20 דקות.

3. הכנת קרם הלינזר: במיקסר מערבלים חמאה ואבקת סוכר לקרם חלק. מוסיפים לפי הסדר ביצים, קורנפלור , אגוזי לוז טחונים, מחית אגוזי לוז ושמנת מתוקה.

4. קורצים מהבצק שקיררנו 2 עיגולים בקוטר 15 ס"מ או עיגול אחד בקוטר 26 ס"מ אם מכינים עוגה אחת ומניחים בתחתית התבנית או הרינג.

5. מזלפים את קרם הלינזר מעל דיסקית הבצק ואפשר גם פשוט עם מרית או כף. מפזרים מעל את פירות היער ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות ל-20-30 דקות.

6. בתום האפייה מצננים את העוגה ומכניסים למקרר.

7. מכינים את קרם המסקרפונה: מקציפים יחד את השמנת עם המסקרפונה והסוכר. מעבירים לשקית זילוף.

8. מניחים שקף בדפנות תבנית מעט גדולה יותר מקוטר העוגה (קוטר 18 ס"מ עבור ה-15ס"מ וקוטר-28 ס"מ עבור ה-26 ס"מ) ומתחילים להרים זילופי קרם מהתחתית לדפנות (ראה וידיאו). מחלצים את העוגה שהתקררה בינתיים מהתבנית, ומניחים במרכז. ממלאים את כל הרווחים בקרם ומסיימים לזלף כך שקרם המסקרפונה יכסה את העוגה מכל הצדדים. מחליקים את פני העוגה ומכניסים למקרר, רצוי ללילה. משאירים מעט קרם לעיטור.

9. הכנת הקישוטים: ממיסים ומחממים שוקולד לבן בבאן מארי לטמפ' של 40 מעלות, מערבבים מחצית ממנו עם אבקת צבע מאכל אדומה ואת המחצית השניה עם אבקת צבע מאכל ירוקה. נעזרים בבלנדר מוט על מנת לערבב את השוקולד עם הצבע באחידות- שימו לב לשטוף את המכשיר בשימוש בין הצבעים. מטמפררים את השוקולד ומקררים לטמפ' של 28 מעלות (מעבירים את השוקולד למשטח שיש ומקררים בעזרת הרמה שלו עם שפכטל).

10. משטחים כל שוקולד בין שני דפי גיטרה (ניתן לקנות בחנויות מתמחות) או על גבי נייר אפיה ובעזרת חותכן יוצרים עיגולים בקוטר 2-3 ס"מ. מקררים.

11. קישוט העוגה: מזלפים מעל פני העוגה נקודות עם קרם המסקרפונה כמספר הפטריות אותן נרצה על העוגה, מניחים על כל אחת עיגול ירוק, מזלפים שוב עם קרם המסקרפונה מעל כל עיגול שוקולד ירוק 'רגלים לפטריות', ומניחים מעל עיגול שוקולד אדום כ'כיפה'. יוצרים עם מעט שוקולד לבן טיפות לבנות מעל הכיפות האדומות.

12. מפזרים תותים חצויים ואוכמניות בין הפטריות ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully