וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז מון אמור: 6 המלצות לעיר האורות

14.7.2018 / 0:09

מתכננים טיול לפריז ומתלבטים איפה לאכול? מפסטה מושקעת ועד קינוחי שוקולד שמצטלמים מדהים - שני סטודנטים לקונדיטוריה חוזרים עם המלצות שוות לעיר האורות

מרק כתום במסעדת פייר סאנג בפריז.
מרק כתום במסעדת פייר סאנג

עונת הנסיעות לפריז היא ללא התחלה, אמצע וסוף, ונדמה שכל זמן בשנה מחמיא לעיר האורות. לרגל יום הבסטיליה שחל היום ביקשנו משני תלמידים מ"דנון- בית הספר למצוינות קולינרית" את המלצותיהם. השניים נסעו להשתלמות בעיר, כחלק מתוכנית הלימודים במהלכה נחשפו לצמרת הקונדיטוריות והמסעדות בפריז.

לעוד המלצות
איפה אוכלים בניו יורק?
איפה אוכלים בלונדון?

Pink Mamma / המלצה של סיון אהרון

מסעדת פינק מאמא בפריז.
מסעדת פינק מאמא

פינק מאמא היא מסעדה השייכת לרשת מסעדות גדולה הנקראת 'Big Mamma', המתמחה באוכל איטלקי ועושה את זה מדהים. כבר בכניסה נתקלים בבניין ורוד מסקרן שעושה חשק להכנס. גם בתוך המסעדה העיצוב מגניב ומרתק ומזמין לבלות בכל אחת מהקומות, כשהאוכל המוגש הוא ברמות הגבוהות ביותר. מומלץ להזמין מקום מראש אבל גם אם באים וצריך לחכות אין מה לדאוג, בקומה התחתונה יש בר המאפשר לחכות עד שהשולחן מתפנה, שהוא בפני עצמו מקום עם אווירה מגניבה שכיף לבלות בו.

השוס: פסטה עם פטריות כמהין.

לפרטים

עוד באותו נושא

דיאטה נעשה כבר בקבר: סיור קולינרי בוורשה

לכתבה המלאה

Pierre Sang/ המלצה של סיון אהרון

ריזוטו במסעדת פייר סאנג.
ריזוטו בזיליקום במסעדת פייר סאנג

פייר סאנג היא מסעדת שף המציעה תפריט טעימות בן שש מנות שמתחלף כל שבועיים ומתחדש לחלוטין. המסעדה אינטימית וחמימה גם בתחושה וגם בצורת ההגשה. התפריט כולל שתי מנות ראשונות, שתי מנות עיקריות ושני קינוחים.

השוס: אין לסועדים מושג מה יקבלו לשולחן, זה סוג של משחק ניחושים 'טעימה וטעייה'. טועמים את המנה ואז מנסים לנחש מה אכלת, כאשר המלצר שואל ומאמת אם צדקת או לא.

לפרטים

Le Meurice - Cedric Grolet / המלצה של סיון אהרון

קינוח אגוז של סדריק גרולה.
כדור האגוזים המפורסם של סדריק גרולה

כשהקונדיטור סדריק גרולה פתח קונדיטוריה בצמוד למלון 'le Meurice' שבו הוא עובד מזה תקופה ארוכה, היא הפכה ללהיט מיידי. גרולה נחשב לקונדיטור מפורסם בקנה מידה של רוקסטאר עם למעלה ממליון עוקבים בעמוד האינסטגרם המפתה שלו. כעת בקונדיטוריה הקטנטנה, החמימה והמעוצבת לעילא אפשר לטעום סוף סוף את יצירותיו. הגעתי לחנות כרבע שעה לפני שעת הפתיחה ועמדו שם כבר עשרות אנשים בתור.

בשעת הפתיחה יצאו כל הקונדיטורים והתחילו לעבור אחד אחד בתור וללחוץ לנו ידיים. תתכוננו להכנס לסיפור אגדה, כשכל דבר שתבחרו בו יהיה מדהים בטעמו.

עוגיות פיסטוק חמות של סדריק גרולה. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
עוגיות פיסטוק של סדריק גרולה/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

השוס: אחד הקינוחים המופלאים שטעמתי היה 'Noisette' קינוח עשיר בצורת אגוז לוז המגיע במרקמים של אגוזים, פרלינה וקרם פרלינה. היה שווה לחכות בקור הפריזאי בשביל לטעום מהיצירות המופלאות שלו.

לפרטים


סיון אהרון, בת 25, תלמידת דנון בדנון בקורס קונדיטוריה מתקדם, עשתה סטאז' בפריז באפריל 2018

La Maison du chocolat/ המלצה של תום ביטי

פרלינים לה מייזון דה שוקולד.
קופסת שוקולדים

בתרגום לעברית "בית השוקולד", הוקם ב-1977 במטרה מוצהרת "להחזיר לשוקולד את אצילותו". הפרלינים שלו מיוצרים בשיטה הצרפתית: ציפוי גנאש בטבילה כאשר לרוב הציפוי יהיה עם שוקולד מריר או חלב. הוא גם היה בין המקומות הראשונים לייצר גנאש המבוסס על טעמי פירות כמו פטל ולימון ולרוב חומרי הגלם המשולבים בשוקולד הם מקומיים מה שמדגיש את טעמיהם המשגעים.

השוס: למוצר יש פרופורציות מושלמות של גודל וגובה הפרלין שמאפשר לטעום את המילוי והציפוי כשתי יחידות נפרדות.



לפרטים

Edwart Chocolatier/ המלצה של תום ביטי

פרלינים של edwart.
קופסת שוקולדים

הוקם ב-2014 ע"י Edwin Yansane שוקולטייר צעיר, שמטרתו היא לעשות שוקולד שחורג מהז'אנר הקלאסי כמו שניתן למצוא בהרבה מקומות בפריז, ע"י שימוש בתבלינים מיוחדים כמו קארי ושילובים מעניינים כמו פלפל שחור, כמון או ויסקי יפני. ל- edwart יש שוקולד יחסית קטן במידותיו בעל גנאש דחוס ומלא בטעמים, כמו כן משתמשים כאן בשוקולד ממספר ארצות מוצא כך שמתקבל טעם ייחודי גם מהגנאש וגם מהשוקולד.

השוס: בוחרים מגוון של פרלינים בקופסה מהודרת שילוו את כל הטיול שלכם ברחובותיה של פריז. בלוטות הטעם שלכם עוד יודו לכם.


לפרטים

Un dimanche a paris/ המלצה של תום ביטי

אקלרים בקונדיטוריית און דימאנש.
המתוקים בדימאנש עושים חשק

חנות המכילה מסעדה, פטיסרי וסדנאות בישול ושוקולד. את הפטיסרי מוביל ב-4 השנים האחרונות ניקולא בשיר שנבחר לשף קונדיטור הצעיר המבטיח ב-2016. יצירותיו מתאפיינות בשימוש רב בפירות עונתיים, שילובי טעמים נועזים וביצוע מושלם בין אם מדובר בקלאסיקה כמו טארט לימון או קינוח מודרני שמתחלף כל חודש. בנוסף ניתן למצוא קינוחים רבים ללא גלוטן ועם כמויות סוכר מופחתות באופן משמעותי מהקינוחים הקלאסיים.

השוס: אל תפספסו את טארט הלימון.

לפרטים

תום ביטי, בן 35, בעל עסק לפרלינים מזה 6 שנים.
למד בדנון את קורס הקונדיטוריה המתקדם, עשה סטאז' בפריז באפריל 2018






ההמלצות באדיבות "דנון- בית הספר למצוינות קולינרית".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully