וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 טעויות שאתם עושים כשאתם מבשלים

חדשים בכל הקטע הזה של הבישול ואיך שהוא משהו תמיד מתפקשש לכם? קבלו 8 טיפים שישפרו מעט את כישורי הבישול שלכם

הכנת עוגה. ShutterStock
למה לא יוצא לי כמו במתכון?/ShutterStock

אם כל הנושא הזה של להכין אוכל בעצמכם קצת חדש לכם, או אם אתם פשוט מרגישים שלא משנה מה - לא יוצא לכם כמו שאתם רוצים, הכתבה הזאת היא בשבילכם. קודם כל, זה בסדר. לכולנו קרה שעשינו מתכונים שלא ממש יצאו כמצופה, והשאירו אותנו עם סימני שאלה על איפה טעינו. לפעמים זה פשוט בלתי נמנע, אבל ברוב המקרים אנחנו נופלים דווקא על טעויות מטבח קטנות ונפוצות, שיכולות להמנע די בקלות. החל מחיתוך ירקות עo סכינים לא חדים, דרך קריאה של מתכון עד האמצע, תבלינים ישנים ועוד. המגזין Yummly, אסף 8 טעויות נפוצות במטבח, וחשוב מכך - איך להמנע מהן.

חיתוך תפוח אדמה. Giphy
חיתוך תפו"א - תשקיעו בסכין/Giphy

טעות מ' 1: הסכין שלכם לא חדה

שימוש בחפצים חדים מדי אולי מפחיד אתכם, אבל תאמינו או לא, סכין חדה היא דווקא בטוחה יותר לשימוש מסכין קהה. לסכין קהה יש הרבה יותר סיכוי להחליק כשמנסים לחתוך אובייקטים קשים - ויש יותר סיכוי לחתוך את האצבע שלכם מאשר את הבטטה. בנוסף, סכין לא חדה תהרוס לכם גם דברים עדינים כמו עשבים או עגבניות. סכין חדה במהירות תהפוך לחברה הכי טובה שלכם במטבח. אגב, אין צורך לזרוק סכינים ישנות, אתם יכולים להביא לחנויות סכינים על מנת שיחדדו לכן אותן.

עוד בוואלה!

מדריך להכנת שניצל מושלם

לכתבה המלאה

טעות מס' 2: אתם משתמשים במחבת הלא נכונה

אם במתכון מבקשים להשתמש במחבת או תבנית ספציפית, בד"כ יש לזה סיבה. כשזה נוגע לחומרים - נון סטיק, פלדת אל חלד או מחבת ברזל יצוק לא תמיד אפשר להחליף ביניהם. אתם לא רוצים לצרוב סטייק במחבת נון-סטיק, לנסות לעשות ביצים מקושקשות במחבת נירוסטה יוביל כנראה להרס של המחבת (או לפחות ידרוש יותר השקעה ניקיון בשלה). גם לצורת המחבת יש השפעה, מחבתות עם דפנות גבוהות יכולות להקשות על צריבה יפה של האוכל. גם באפייה, חשוב להצמד לגודל התבנית המצוינת במתכון, תבנית בגודל אחר מהמצוין יכולה לשנות את זמן האפייה. שימוש בתבנית קטנה יותר יכולה לגרום לכך שהמאפה לא ייאפה כמו שצריך מבפנים מבלי לשרוף את הקצוות. תתפלאו לשמוע שגם לצבע התבנית יש השפעה - תבניות עם ציפוי כהה יותר תניב תוצאה שחומה יותר.

טעות מס' 3: אתם לא מחממים מספיק את המחבת

אוכל שהושחם כמו שצריך - טעים יותר. אחת הטעויות הגדולות ביותר שמובילות לאוכל חסר צבע היא שימוש במחבת קרה. מבלי להכנס יותר מדי לענייני מדע - מחבת שחוממה כמו שצריך יוצרת תגובת מאייר, שזה בעצם שם מפוצץ לצבע השחום והטעם המתקבלים כשבשר, לחם או מאכלים אחרים מתבשלים בטמפרטורה גבוהה מספיק. אז ברוב המקרים, אתם רוצים לתת למחבת שלכם להתחמם כמה דקות לפני שאתם מוסיפים אליה את המצרכים.

נודלס בווק. גיורא הירש,
אל תעמיסו מדי (צילום: גיורא הירש)/גיורא הירש

טעות מס' 4: אתם דוחסים יותר מדי במחבת

טעות נוספת שמובילה לאוכל חסר צבע היא העמסת יתר על המחבת. כשאתם שמים יותר מדי מרכיבים בבת אחת, הלחות שצריכה לברוח לצורך השחמת המזון, דווקא נלכדת באוכל וגורמת לו לתהליך של אידוי, במקום להקפצה שלו. הדרך היעילה ביותר למנוע מהאוכל להעלות אדים שנגרמים מעומס יתר היא לבשל את האוכל בנגלות קטנות, כך שאתם משאירים מקום במחבת ללחות לברוח החוצה. אם אתם לחוצים בזמן, ויש לכם גז פנוי, אז פיתרון נוסף הוא פשוט להשתמש במחבת נוספת - פשוט ככה. וקיבלתם אוכל שחום, זהוב וטעים.

טעות מס' 5: אתם לא קוראים את המתכון כמו שצריך

זה תמיד עוזר להכין הכל לפני שמתחילים לבשל, בעיקר כשזה מתכון שאתם מכינים בפעם הראשונה. גם אם אתם קוראים את המתכון פעם אחת עד הסוף כמו שצריך, זה ייתן לכם מושג למה לצפות.

בישול צמחוני. ShutterStock
הכינו את הכל מראש/ShutterStock

טעות מס' 6: אתם לא מכינים את המצרכים מראש

זמן העבודה שלכם במטבח יכול להתייעל פלאים אם תמדדו ותחתכו הכל לפני שתתחילו להכין את המתכון. כולנו התחלנו לפעמים מתכונים מבלי להתכונן מראש, וחשבנו לזרום תוך כדי, רק כדי למצוא את עצמנו צריכים להוריד סיר מהאש כדי לקצוץ בצל, מפסיקים את המיקסר כדי לחפש תמצית וניל, או גרוע מכך, להבין שאחד המצרכים נגמר לנו, ואין לנו איך לסיים את המתכון. חסכו לעצמכן את כאב הראש וסדרו לעצמכם הכל לפני שאתם מתחילים.

טעות מס' 7: אתם לא מפשירים אוכל כמו שצריך

כולנו מכירים את עוגמת הנפש של לבנות על בשר לארוחת צהריים או ערב רק כדי לגלות שהוא כלל לא הפשיר. אז נכון יש דרכים לפתור את זה, אבל אף אחת מהן לא באמת אידיאלית. ברוב סוגי האוכל (ובשר בעיקר), הדרך הכי טובה היא להפשיר את האוכל במקרר, מה שלוקח בדרך כלל לפחות יום. ב-99% מהמקרים, ממש לא מומלץ להאיץ בתהליך ההפשרה, כשאתם עושים את זה אתם הורסים את האיכות והמרקם של האוכל, וגרוע מכך - יכולים לגרום לאוכל להיות בעייתי לאכילה. אז אמנם הפשרה במקרר היא האידיאלית ביותר, אם יש לכם רק כמה שעות להפשיר כמות קטנה של בשר, אתם יכולים לעשות את שיטת המים הקרים, מה שאומר לשים את הבשר העטוף במים קרים, ולהחליף את המים כל חצי שעה, עד הפשרה.

טעות מס' 8: אתם משתמשים בתבלינים ועשבים ישנים

למרות שהתבלינים ששמורים אצלכם בצנצנות לא בהכרח יתקלקלו, הם כן יאבדו את החיוניות שלהם עם הזמן. תבלינים שלמים כמו ציפורן ואגוז מוסקט, מחזיקים הכי הרבה זמן מעמד, אחריהם תבלינים טחונים ועשבים יבשים. התאריכים המודפסים על צנצנות התבלינים, הם דרך טובה לדעת כמה זמן אתם יכולים להמשיך להשתמש בהם, אבל הכלי הטוב ביותר הוא האף שלכם. פתחו את הצנצנת, הריחו כמו שצריך, ואם התבלין עדיין שומר על הריח שאמור להיות לו, זה בסדר להמשיך לשמור אותו גם אחרי התאריך. אבל אם לא - זה הזמן לצנצנת חדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • בישול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully