וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משביע ומזין את הגוף, טוב לנשמה: יצאנו לגלות את הסודות שמאחורי מנת החומוס המושלמת

בשיתוף חומוס אליהו

2.11.2020 / 11:40

איך מכינים את מנת החומוס המושלמת ודואגים שהטעם יהיה זהה בכל פעם מחדש? למה חשוב שתהיה אווירה ביתית ואותנטית להשלמת החוויה? ומה הופך את הטחינה למיוחדת ומתאימה לחומוס? ביקשנו מהחברים מ"חומוס אליהו" לגלות לנו את הסודות ולתת לנו כמה טיפים

חומוס אליהו. חומוס אליהו,
איך מייצרים את מנת החומוס המושלמת?/חומוס אליהו

בשעה טובה, הסגר מאחורינו והחיים מתחילים לאט לאט לחזור לסוג של שגרה, או לפחות למשהו דומה לזה. אנחנו יכולים לצאת מהבית, להיפגש עם אנשים ואפילו, לשבת שוב לארוחה טובה. וכמו שכל ישראלי טוב יודע - אין ארוחה מפנקת כמו מנת חומוס מושלמת.

אבל איך מייצרים אחת כזו? ואיך הופכים את כל חוויית החומוס לכזו שלא רק משביעה את הגוף לכמה שעות, אלא גם עושה לכם טוב על הנשמה? בדקנו, חזרנו עם תשובות ועל הדרך גם אספנו כמה טיפים.

חומוס אליהו. חומוס אליהו,
חומרי גלם איכותיים הם הבסיס/חומוס אליהו

הבסיס להכל - חומרי גלם טריים ואיכותיים

מרגע שאתם מזמינים את מנת החומוס במסעדה או בטייק אווי, היא עוברת תהליך קצר - מהסיר, לבלנדר, לצלחת. אלא שעד שהחומוס מגיע אליכם, הוא עובר תהליך ארוך, אשר הקפדה על כל שלב בו משדרגת את המנה פלאים.

מה למשל? סטנדרטים גבוהים של גידול וניקוי החומוס, כל הדרך מהשדה ועד לאריזה בה הוא מגיע למסעדה - החומוס חייב להיות נקי לחלוטין והגרגיר צריך להיות מזן בגודל הנכון (עבודה עם גרגירים קטנים מדי מקשה עלינו להגיע לרמת הבישול המדויקת).

טיפ: מומלץ לשטוף את גרגרי החומוס היטב לפני ההשריה

בישול החומוס

חומוס הוא מוצר רגיש ועל מנת לקבל מקסימום טעמים וארומות, הוא צריך להגיע לצלחת אחרי שעבר מינימום תלאות בדרך. לכן, כל מסעדה מקבלת את החומוס (שנבחר בקפידה) כחומר גלם ומבשלת אותו לאורך כל היום. כך הוא יוצא טרי וטעים. איך שומרים על סטנדרט גבוה כמו של חומוס אליהו? אל המסעדה מגיעים כל חומרי הגלם הדרושים, המתכון וההנחיות, והיא משלבת בחומוס את תערובת התבלינים המיוחדת (והסודית) ומוודא שטמפרטורת הבישול וכמובן, כמויות הטחינה, נכונות ומדויקות.

בנוסף לכך שהחומוס מבושל במסעדה עצמה, הוא צריך להיות גם מבושל כל יום, לכל אורך היום, כך שכל אורח יקבל חומוס טרי שנטחן במקום לכל הזמנה. ברגע שנעשית ההזמנה, הגרגירים יוצאים מהסיר ונכנסים לבלנדר ומשם, היישר לאורח. כך נוצרת טריות מדהימה ואיכות מוצר גבוהה. האתגר הגדול כמובן הוא שמירה על הטעם המדויק והאחיד בין כל מסעדה למסעדה ואפילו בין מנה למנה.

טיפ: יש לדייק את כמות וטמפרטורת המים ביחס לכמות הגרגירים. טעם החומוס מושפע מאיכות המים שבה אנו נשתמש, לכן יש להשתמש במים נקיים ומסוננים.

חומוס אליהו. יח"צ,
כל גרגיר חייב להיות בגודל המתאים/יח"צ

תערובת תבלינים ייחודית

החומוס, אם עוד לא גילו לכם את זה עד היום, לא מורכב רק מגרגרי חומוס. כדי שתצא מנה מושלמת צריך איזון מדויק בין טחינה ברמת דקות מסוימת, גרגירי חומוס ברמת הבישול הנכונה (תחשבו על טחינה וקלייה של פולי קפה ועד כמה התהליך הזה משפיע על הטעם הסופי), וחיבור מדויק והומוגני בין כל התבלינים. כל השילוב הזה: הטחינה, החומוס ושאר התבלינים צריכים להתחבר בצורה מושלמת ואחידה בכל חלל הבלנדר כדי לקבל בלנדר חומוס אחיד ומאוזן ולהבטיח שכל מנה תהיה טעימה בדיוק כמו הקודמת.

טיפ: מומלץ במהלך הבישול להוציא כמה שיותר קליפות מהסיר על מנת להגיע למרקם אחיד וחלק יותר

חם על הצלחת

לא פעם, כשאתם הולכים לאכול חומוס, המנה מרגישה לכם חמה בזכות התוספות ששמתם עליה, לדוגמא גרגירים. אבל החומוס עצמו, מתחת לתוספות, קר ובמצב כזה הטעם שלו פחות מורגש. מה עושים? מגישים את החומוס חמים. אפשר לעשות זאת רק כאשר מכינים את החומוס במקום עבור כל הזמנה, כמו שכבר סיפרנו לכם. כשאנחנו אוכלים אוכל חמים, בלוטות הטעם שלנו נפתחות והטעמים הרבה יותר אמיתיים וחזקים. אז כשהחומוס חמים, אפשר באמת לטעום אותו ולא רק לאכול אותו מתחת לכל התוספות.

טיפ: חמים אבל לא רותח - לאחר בישול החומוס מומלץ להמתין מעט שהסיר יתקרר, כך לאחר הטחינה, החומוס לא יתקשה והטעמים יהיו ברורים ומדויקים.

חומוס אליהו. חומוס אליהו,
טעם ואווירה/חומוס אליהו

אווירה ומה שמסביב

חומוס הוא אוכל רומנטי, אותנטי ואישי. הוא חגיגה של טעמים והוא חייב להיות מלווה בחוויה מלאה, שתכניס אתכם לאווירה הנכונה. בחומוס אליהו שמים דגש על כך שבכל חומוסייה האורח ירגיש בבית ו"שתרצו לדעת של מי המסעדה הזאת ולא פחות חשוב, תרצו לחזור לחוויה נוספת".

כי גם אם החומוס הכי טעים בעולם, לא משנה באיזה יום הגעתם או לאיזו חומוסייה, הוא חייב לבוא עם הכיף ועם תחושת האירוח. בחומוס אליהו יש ריפיל חופשי - "אכלת ושבעת" ובסוף הארוחה תקבלו קפה ועוגיות על חשבון הבית - להשלים את החוויה עד הסוף כמו שצריך.

טיפ: כשמכינים מנת חומוס תעשו אותה ממקום של רגש ותשוקה. כך תמיד החומוס יצא הכי מושלם שיש

עשינו לכם חשק למנת חומוס מושלמת? תשמחו לדעת שלחומוס אליהו יש מסעדות בפריסה ארצית ואתר משלוחים און ליין חדש למי שמעדיף לקבל את המנה שלו עד הבית. שיהיה בתיאבון.

מחפשים חומוסייה? היכנסו לאתר של חומוס אליהו

בשיתוף חומוס אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully