וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל יאוש עם החבוש: עוף עם חבושים

5.2.2003 / 16:36

פרי השבוע הוא סנוב לא קטן - צריך לבשל אותו לפני שנועצים בו שיניים אבל זה שווה את המאמץ. אלינוער רבין מכינה עוף עם חבושים וממליצה להגישו על מצע של קוסקוס או פסטה. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

החבוש מוכר עוד מימי קדם, הוא עשיר בסיבים ובתאית ודל בקלוריות, אך אחד היחידים שאינו נאכל טרי ודורש עבודת הכנה מרובה. הפרי קשה לקילוף וזמן בישולו ממושך, אך התוצאות שוות את המאמץ. מחבושים אפשר להכין לפתנים מבושלים ואפויים, לרקוח ריבות ודברי מאפה, והוא מהווה תוספת נפלאה לתבשילי קדרה שזמן בישולם ארוך. הפרי נשמר זמן ממושך בקערת הפירות, אך מאבד מעט מהלחות, אותה הוא סופח שנית במהלך הבישול.

קדירת עוף וחבושים

חומרים ל-4 מנות:
6 חבושים
4 כרעי עוף חצויים
שמן
6 שיני שום כתושות
מלח ופלפל שחור גרוס גס
4 תרמילי הל
כף ג'ינג'ר מסוכר קצוץ
2 בצלים פרוסים
מקל קינמון
כוס יין לבן
חצי כוס מרק עוף או בשר
כף סוכר חום

אופן הכנה:

1. מנקים את החבושים מהפלומה, שוטפים, שמים בסיר, מכסים במים, מביאים לרתיחה ומבשלים כרבע שעה בסיר מכוסה. מסננים ומצננים מעט. חותכים לרבעים ומרחיקים את הליבה והגרעינים.

2. מנגבים את חלקי העוף במגבות נייר. בקערה שטוחה מערבבים רבע כוס שמן עם השום, מלח ופלפל, הל וג'ינג'ר, מורחים את התערובת על העוף, מכסים ומשהים שעה בטמפרטורת החדר.

3. בסיר כבד מחממים שמן ומטגנים את פרוסות הבצל עד שהזהיבו, מעבירים לצלחת. מטגנים באותו סיר את חלקי העוף מכל הצדדים עד שהזהיבו.

4. מוסיפים לסיר את הבצלים המטוגנים ואת רבעי החבושים. מוסיפים את הקינמון, היין והמרק, מפזרים מעל את הסוכר החום וגורסים פלפל שחור.

5. מביאים לרתיחה, מכסים היטב, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה. מתאים להגיש על מצע קוסקוס או פסטה.

איך מקלפים חבוש?

* כדי לקלף את הפירות הקשים מבשלים אותם כרבע שעה בסיר עם מים. מסננים, מצננים וקולפים.

* כשאופים רבעי חבושים עם סוכר, מעט הל ודבש, צבעם הופך אדום. הם נשמרים מצוין במקרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully